♡ Drømmen vår ♡

Hei :-)
Jeg er helt ny her. Og usikker på hvilket forum jeg skal skrive i.
Jeg og samboer har vært prøvere i over 2 år no.
Har vi rett på utredning?

Hei :-)
Jeg er helt ny her. Og usikker på hvilket forum jeg skal skrive i.
Jeg og samboer har vært prøvere i over 2 år no.
Har vi rett på utredning?
Dagbøker er ikke rett sted å lure på slikt.

Det være sagt, prøvere i to år har rett på utredning. Så bestill deg gjerne legetime. Og skriv på forum for "vi som prøver/før svangerskapet", eller "vi som har prøvd lenger enn et år" :-)

Ja. Jeg begynner å ane det...
Jeg har aldri vært der, men jeg har lest om og fulgt noen gjennom det fra sidelinjen, siden jeg har vært opptatt av alt slikt i mange år.

Jeg debuterte som prøver i 2005...

Så uten å vite noe personlig om ivf, så vet jeg en god del om det du skal gjennom

Om jeg får starte året med en januarspire gjenstår å se.

Jeg har aldri vært der, men jeg har lest om og fulgt noen gjennom det fra sidelinjen, siden jeg har vært opptatt av alt slikt i mange år.

Jeg debuterte som prøver i 2005...

Så uten å vite noe personlig om ivf, så vet jeg en god del om det du skal gjennom

Om jeg får starte året med en januarspire gjenstår å se.

Jeg har snoket til meg ganske mye informasjon om dette etter hvert som prøvingen har trekt ut, og hvert fall etter henvisning ble sendt. Så jeg føler meg så mentalt forberedt som jeg kan være, på at det ikke finnes noen garantier, og at dette kan ta lang tid og koste en god del penger. Jeg håper virkelig vi lykkes med IVF.

Og jeg heier på januar-spire hos deg. ♡

Syklusnr 20, pause, 7 dpo

Det er utrolig kjekt å leve uten Lutinus dpo. :)

Nå er jeg usikker på hva jeg venter på. Og usikker på hva jeg håper på. Jeg håper at når vi har gjennomført IVF så kommer jeg til å være en av de som sier: "Herregud, at vi ikke gikk i gang med dette mye tidligere i prosessen." Samtidig som jeg vet at jeg har trengt å gå gjennom den prosessen som har vært for å komme dit jeg er nå.

Jeg venter på tr, på søndag.
Så venter jeg på forsamtale, 5. mai.
Så venter jeg på siste Letrozol-EL, 10. mai. Og IKM etter det, 26. mai.
Så er jeg spent på om det blir lang nedregulering etter det, eller om det blir et par naturlige pp'er til.
Så venter jeg på første forsøk, antakeligvis en gang i perioden august-oktober.

Og så skulle jeg ønske at jeg kunne vite om det er noe håp. Siden prosessen utelukker andre prosesser.

Jeg er utålmodig rett og slett. Og innimellom ganske sur på kroppen min, som har en god del endo-smerter.

Og jeg lurer på hvordan og når jeg blir mamma, og om vi får ett, to eller tre barn til slutt. Tre, slik vi egentlig har drømt om? ♡

Utålmodig.

Ja; og ganske kvalm. Haha.. Jeg har lest at endo kan gi kvalme. Så det er vel en god blanding av dpo-hormoner og kroppen min.

Last edited:
Vente, vente, håpe, vente. Det er vanskelig å vite hva man skal bruke energien på. Det er godt å tørre å håpe litt innimellom :) Jeg håper for deg! Veldig!

Vente, vente, håpe, vente. Det er vanskelig å vite hva man skal bruke energien på. Det er godt å tørre å håpe litt innimellom :) Jeg håper for deg! Veldig!

Jeg kommer til å håpe under forsøk, det må jeg nok for å orke alle hormonene. Så får jeg heller takle nedturene en etter en eventuelt.

Men nå er det litt vanskelig å vite hva jeg skal håpe på. Det må jo bli litt håp hver runde med hjemmeprøving og. For å få tiden til å gå, men så håper jeg litt på lang nedregulering. Da blir det kanskje ikke noe særlig hjemmeprøving.

Håper tr snart kommer til deg, så du kan prøve letrozol. Jeg heier veldig på at du får en liten vårskatt neste år, uten IVF! :)

Jeg kommer til å håpe under forsøk, det må jeg nok for å orke alle hormonene. Så får jeg heller takle nedturene en etter en eventuelt.

Men nå er det litt vanskelig å vite hva jeg skal håpe på. Det må jo bli litt håp hver runde med hjemmeprøving og. For å få tiden til å gå, men så håper jeg litt på lang nedregulering. Da blir det kanskje ikke noe særlig hjemmeprøving.

Håper tr snart kommer til deg, så du kan prøve letrozol. Jeg heier veldig på at du får en liten vårskatt neste år, uten IVF! :)
Tusen takk <3

Jeg håper for dere begge, for hva nå enn som kommer i hvilken rekkefølge.

Letrozol for Enkefalos, helt klart.

Og enten lang nedregulering eller noe letrozol for lykkeliten

Takk, snupp! ♡ Håper i det lengste på Letrozolspire hos deg også!

Du er god. ♡

Du er god. ♡
Dere er bedre

Et enkelt, kort innlegg fra Enkefalos som jeg leste på vei opp trappa etter å ha møtt min mann utenfor jobb, han kom med mobilen jeg hadde glemt, rørte meg så jeg måtte blunke en gang ekstra

For min del har tiden gått veldig mye raskere etter at jeg sluttet å håpe hver måned. Det har vært en befrielse! Bare noe så banalt som å ta et glass vin uten å tenke over hvor jeg er i syklusen. Så det trenger ikke å bli ille om dere ikke kan prøve fram til IVF-oppstart:-)

Nå når jeg skal i gang med IVF er jeg veldig usikker på hvor mye jeg skal tillate meg å håpe. Jeg klarer ikke å se for meg at jeg skal bli gravid, tar det nok mer steg for steg og håper alt går bra underveis. Men når jeg forhåpentligvis blir ruger blir det sikkert annerledes.

For min del har tiden gått veldig mye raskere etter at jeg sluttet å håpe hver måned. Det har vært en befrielse! Bare noe så banalt som å ta et glass vin uten å tenke over hvor jeg er i syklusen. Så det trenger ikke å bli ille om dere ikke kan prøve fram til IVF-oppstart:-)

Nå når jeg skal i gang med IVF er jeg veldig usikker på hvor mye jeg skal tillate meg å håpe. Jeg klarer ikke å se for meg at jeg skal bli gravid, tar det nok mer steg for steg og håper alt går bra underveis. Men når jeg forhåpentligvis blir ruger blir det sikkert annerledes.

Dersom jeg takler lang nedregulering så er jeg egentlig veldig klar for det. Både siden det er halv-dokumentert at det gir bedre sjanse for svangerskap ved endometriose, men også fordi jeg da slipper å håpe hver pp. Siden jeg må ta Lutinus fra 3 dpo så må jeg følge med, og så håper jeg jo litt hver gang (selv om det nå er veldig få dager med håp per syklus).

Jeg håper at du kan håpe når du ruger. Du har jo gode sjanser for godt resultat med IVF! Det blir utrolig spennende å følge forsøket ditt nå. :)

Ikke så lenge til din forsamtale nå! Nedtelling!!!

Back
Topp