Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Høres ut som en veldig flott fødsel
Har alltid hatt en liten drøm om hjemmefødsel selv, men nervevraket i meg liker å være på sykehuset i tilfelle noe skal skje, tross for 3 komplikasjonsfrie fødsler bak meg. Var det en spesiell jordmor, er det ei på sykehuset som driver med slikt?
Da har jeg vært på første ul denne gangen.
Jeg er idag 6+1 ifølge mine beregninger og ble målt til 6+2 så det er jo flott. Den kommende babyen ble målt til å være litt over 1/2 cm og HJERTET SLO
Vis vedlegget 296469
Da har jeg vært på første ul denne gangen.
Jeg er idag 6+1 ifølge mine beregninger og ble målt til 6+2 så det er jo flott. Den kommende babyen ble målt til å være litt over 1/2 cm og HJERTET SLO
Vis vedlegget 296469
Gratulerer med vellykket ul så fin litenDa har jeg vært på ultralyd nummer 2. Jeg er ifølge meg selv 9+1, og ifølge gyn 9+3 så det stemmer jo bra! Knøtteliten er nå 26.7mm stor, og låg der og sprellet og danset med to armer og to bein Hjertet slo fint, og alt såg ut som det skulle! Klarer nesten ikke å tro det, tenk om det blir en skikkelig baby ut av dette i desember
Vis vedlegget 298540
Jeg har etter den jeg fikk første hatt en drøm om hjemmefødsel, men visste ikke det "gikk an" her faktisk. Vet ikke om jeg hadde fått mannen med på det da, og samtidig som det virker så trygt og godt å føde hjemme så synes jeg det gir en trygghet å være på sykehuset i tilfelle. Men med tre komplikasjonsfrie vaginale fødsler bak meg hadde jeg vel ikke hatt noe å frykte selv om alt kan skje.Driver med det er å overdrive, hun har gjort det en gang før... Men hun er kjempeflink og det var helt fantastisk
Da jeg fikk mellomste i Bergen hadde jeg et par jm som faktisk driver med det som hadde vekselsvis vakt for meg, og de ordnet med det av medisiner som trengs og sånn, mens nå ble det sånn at jeg fikk en liste av henne som legen måtte skrive resept på også hentet jeg ut og ga til henne. Sånne Just in case-greier, og noe av det brukte vi og noe kjøpte hun ut sånn til en annen gang.
Helt supert. Og hun har lav terskel for å overføre til sykehuset dersom hun ser det minste tegn til at det kan komme til å trenges.
Eldste fødte jeg på storken på Haukeland, sånn abc-enhet. Jentene er født med planlagt hjemmefødsel.
Da har jeg vært på ultralyd nummer 2. Jeg er ifølge meg selv 9+1, og ifølge gyn 9+3 så det stemmer jo bra! Knøtteliten er nå 26.7mm stor, og låg der og sprellet og danset med to armer og to bein Hjertet slo fint, og alt såg ut som det skulle! Klarer nesten ikke å tro det, tenk om det blir en skikkelig baby ut av dette i desember
Vis vedlegget 298540
Herregud halvveis!!! Tiden løper avgårde når folk her inne blir gravide, mens det fortsatt går like sent for vi som prøver Herlig at OUL er overstått og alt er fint med lille i magenTermin: 25.12.19 (korrigert med 1 dag på oul)
På vei: 20+1
Dager igjen til termin: 142
Trimester: 2. Trimester
Jobb/permisjon: Studerer fulltid, men ferie enda
Neste kontroll: 13.08 - jordmor
Babyen i magen: Ca 25cm lang og 325g. Livlig liten som er flink å si ifra at alt står bra til der inne
Hodet festet: Litt tidlig for det enda tror jeg
Navnevalg: Vet ikke Alexander eller Alexandra som mellomnavn tror jeg. Vi får se hva som blir fornavn når baby blir født!
Liv i magen: Masse liv som kjennes både inni og utenpå! Pappaen har også fått kjenne spark nå!
Vekt: Opp 2kg, skulle nok ha gått opp mer men gikk ned en del i første trimester da jeg var veldig kvalm. Så er fornøyd med at det går riktig vei enn så lenge!
Utstyr: Har alt som trengst! Men skal kjøpe hjertemonitor og babycam. Også skal jeg prøve meg på tøybleier denne gangen. Har en drøm om en retro silvercross vogn også!
Nye innkjøp: Ingen innkjøp enda
Craveings: Er ikke gravid uten å bli gal etter lukta av grønnsåpe. Dessverre avsmak for mye som jeg egentlig liker. Spiser en del frukt. Og ja, når jeg tenker meg om er jeg vel over middels glad i cocio sjokolademelk nå og jeg som egentlig blir litt uggen av melkeprodukter
Plager: Sliten av ingenting. Hjertebank. Andpusten. Søvnvansker. Føler meg "tung" (vet ikke hvordan jeg skal beskrive det). Hormonell som bare det (stakkars mannen). Men mye bedre enn den kvalmen som jeg heldigvis ikke ser noe særlig til lenger.
Kynnere: Ja, kjenner det flere ganger om dagen
Søvn: Alltid trøtt... Skulle gjerne sovet mer, men det hindrer ungene meg i
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Gravidyoga på stua
Humør: Hormonell som bare det.
Utålmodig: Ikke enda, men gleder meg jo!
Tanker om fødsel: Gruer meg selv med tre fine fødsler bak meg. Ikke redd for smertene, men angst for at noe skal gå galt med barnet eller at jeg må føde et dødt barn.
Melk i brystene: En liten skvett råmelk innimellom
Høygravid: Nei, ikke enda
Fødebaggen: Ikke påtenkt enda
Ellers: Tenk det! Halvveis allerede Er jo helt absurd! Var på oul idag og så letta over at alt såg ut til å være i skjønneste orden med den lille. Får lyst å gråte noen tårer av glede over det Det var vanskelig å få bilder av den der den låg og sprellet, men vi fikk se den hikke, bykse og spise på hendene sine så søtt og helt fantastisk! Da kan jeg senke skuldrene litt ihvertfall og tenke på at babyen faktisk er halvveis til mål! Dette skal bli en helt fantastisk jul
Vis vedlegget 304851
Vis vedlegget 304850