♡ Drømmen om en lykkebolt ♡ - Turkistliv dagbok

Høres ut som en veldig flott fødsel :love7
Har alltid hatt en liten drøm om hjemmefødsel selv, men nervevraket i meg liker å være på sykehuset i tilfelle noe skal skje, tross for 3 komplikasjonsfrie fødsler bak meg. Var det en spesiell jordmor, er det ei på sykehuset som driver med slikt? :)

Driver med det er å overdrive, hun har gjort det en gang før... Men hun er kjempeflink og det var helt fantastisk

Da jeg fikk mellomste i Bergen hadde jeg et par jm som faktisk driver med det som hadde vekselsvis vakt for meg, og de ordnet med det av medisiner som trengs og sånn, mens nå ble det sånn at jeg fikk en liste av henne som legen måtte skrive resept på også hentet jeg ut og ga til henne. Sånne Just in case-greier, og noe av det brukte vi og noe kjøpte hun ut sånn til en annen gang.

Helt supert. Og hun har lav terskel for å overføre til sykehuset dersom hun ser det minste tegn til at det kan komme til å trenges.

Eldste fødte jeg på storken på Haukeland, sånn abc-enhet. Jentene er født med planlagt hjemmefødsel.
 
Å så fantastisk! ❤️
 
Da har jeg vært på ultralyd nummer 2. Jeg er ifølge meg selv 9+1, og ifølge gyn 9+3 så det stemmer jo bra! Knøtteliten er nå 26.7mm stor, og låg der og sprellet og danset med to armer og to bein :Heartpink Hjertet slo fint, og alt såg ut som det skulle! Klarer nesten ikke å tro det, tenk om det blir en skikkelig baby ut av dette i desember :love017
20190521_145448.jpg
 
Da har jeg vært på ultralyd nummer 2. Jeg er ifølge meg selv 9+1, og ifølge gyn 9+3 så det stemmer jo bra! Knøtteliten er nå 26.7mm stor, og låg der og sprellet og danset med to armer og to bein :Heartpink Hjertet slo fint, og alt såg ut som det skulle! Klarer nesten ikke å tro det, tenk om det blir en skikkelig baby ut av dette i desember :love017
Vis vedlegget 298540
Gratulerer med vellykket ul:) så fin liten:Heartred
 
Driver med det er å overdrive, hun har gjort det en gang før... Men hun er kjempeflink og det var helt fantastisk

Da jeg fikk mellomste i Bergen hadde jeg et par jm som faktisk driver med det som hadde vekselsvis vakt for meg, og de ordnet med det av medisiner som trengs og sånn, mens nå ble det sånn at jeg fikk en liste av henne som legen måtte skrive resept på også hentet jeg ut og ga til henne. Sånne Just in case-greier, og noe av det brukte vi og noe kjøpte hun ut sånn til en annen gang.

Helt supert. Og hun har lav terskel for å overføre til sykehuset dersom hun ser det minste tegn til at det kan komme til å trenges.

Eldste fødte jeg på storken på Haukeland, sånn abc-enhet. Jentene er født med planlagt hjemmefødsel.
Jeg har etter den jeg fikk første hatt en drøm om hjemmefødsel, men visste ikke det "gikk an" her faktisk. Vet ikke om jeg hadde fått mannen med på det da, og samtidig som det virker så trygt og godt å føde hjemme så synes jeg det gir en trygghet å være på sykehuset i tilfelle. Men med tre komplikasjonsfrie vaginale fødsler bak meg hadde jeg vel ikke hatt noe å frykte selv om alt kan skje.
 
Ved det minste tegn, lenge før hun ville tilkalt lege om det var på sykehuset, ringer hun ambulanse. Det er en del av avtalen.

Jeg har født to ganger hjemme og det vsr rett og slett fantastisk. Mitt hjem, min mann. Våre ting. Jeg sov i min seng, hadde mannen her hele døgnet uten at han måtte hjem til de andre. Jeg fikk akkurat den maten jeg ønsket meg for det skaffet han på forhånd. (vel, yngste fødte jeg jo i jula og spiste nesten bare spikkekjøtt, for det hadde jeg innstilt meg på at jeg ikke fikk det året...)

En ro over det hele som var veldig rett for oss.

Men jeg kunne ikke gjort det om ikke også min mann var trygg på valget.
 
Da har jeg vært på ultralyd nummer 2. Jeg er ifølge meg selv 9+1, og ifølge gyn 9+3 så det stemmer jo bra! Knøtteliten er nå 26.7mm stor, og låg der og sprellet og danset med to armer og to bein :Heartpink Hjertet slo fint, og alt såg ut som det skulle! Klarer nesten ikke å tro det, tenk om det blir en skikkelig baby ut av dette i desember :love017
Vis vedlegget 298540

Så utrolig godt å lese at alt har sett bra ut på TUL i dag ❤️
Dette skal gå veien og bli deres hjerteplaster og tidenes lille julegave :love7
Håper formen din er bra :)
 
Gratulerer med vellykket tul! Så utrolig godt at alt ser fint ut ❤️ Det blir virkelig tidenes beste julegave ❤️
 
Gratulerer med enda en finfin tul! :D
 
Termin: 26.12.19

På vei: 12+2

Dager igjen til termin: 197

Trimester: 1. Trimester

Jobb/permisjon: Studerer fulltid, men ferie nå :D

Neste kontroll: 19.07 - jordmor

Babyen i magen: Ca 6cm lang. Diameteren på hodet var 2,2cm på ul igår :)

Hodet festet: Litt tidlig for det enda :hilarious: Snudde seg 360 grader kostant igår når vi var på ul.

Navnevalg: Vet ikke :) Alexander eller Alexandra som mellomnavn ihvertfall.

Liv i magen: Ikke enda. Men har kjent liv tidlig, så det blir sikkert ikke lenge til!

Vekt: Ned 6 kg. Satser på at vekta snur nå som kvalmen har snudd :)

Utstyr: Har alt som trengst! Men skal kjøpe hjertemonitor og babycam. Også skal jeg prøve meg på tøybleier denne gangen. Har en drøm om en retro silvercross vogn også! :p

Nye innkjøp: Ingen innkjøp enda

Craveings: Er ikke gravid uten å bli gal etter lukta av grønnsåpe. Sånn ellers spiser jeg mye kiwi og fersken for tida! Og får dessverre avsmak for mye som jeg egentlig liker.

Plager: Kvalm enda, men har begynt å avta litt. Må tisse mer. Veldig trøtt og sliten. Fortere andpusten og får hjertebank av ingenting.

Kynnere: Ikke som jeg kjenner enda.

Søvn: Sover helt greit for tiden, men skulle gjerne sovet litt mer... Alltid trøtt.

Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Gravidyoga på stua :p

Humør: Lite hormonell :)

Utålmodig: Ikke enda, men gleder meg jo!

Tanker om fødsel: Gruer meg selv med tre fine fødsler bak meg. Ikke redd for smertene, men angst for at noe skal gå galt med barnet eller at jeg må føde et dødt barn.

Melk i brystene: Ikke enda :)

Høygravid: Nei, fortsatt lenge til det!

Fødebaggen: Selvsagt ikke påtenkt enda :p

Ellers: Godt å være over uke 12. Var på ultralyd igår og fikk se en aktiv liten krabat som danset rundt :) Gleder meg til å bli kjent med lille inni magen min og til å kjenne bevegelser! Tenker det er på tide å fortelle familie og barna mine nå :D

Ultralyd 12+1:
20190611_120921.jpg

Skulle ta et bilde for å vise frem brunfargen min i helga etter å ha sovet med selvbruning, prøvde å skjule magen med hendene men det gikk ikke så bra :hilarious: Jeg la det ikke ut, kunne likesågodt lagt ut ultralydbilde som det her liksom!:wacky:
AirBrush_20190608143704.jpg
 
Det var fine magen det. Ikke så greit å vise det bildet uten at man ser magen nei. Fine babyen i magen.
 
Fine lille magen :Heartred Så deilig å ha bikka 12 uker :love017
 
Termin: 25.12.19 (korrigert med 1 dag på oul)

På vei: 20+1

Dager igjen til termin: 142

Trimester: 2. Trimester

Jobb/permisjon: Studerer fulltid, men ferie enda :D

Neste kontroll: 13.08 - jordmor

Babyen i magen: Ca 25cm lang og 325g. Livlig liten som er flink å si ifra at alt står bra til der inne :D

Hodet festet: Litt tidlig for det enda tror jeg :hilarious:

Navnevalg: Vet ikke :) Alexander eller Alexandra som mellomnavn tror jeg. Vi får se hva som blir fornavn når baby blir født!

Liv i magen: Masse liv som kjennes både inni og utenpå! Pappaen har også fått kjenne spark nå! :D

Vekt: Opp 2kg, skulle nok ha gått opp mer men gikk ned en del i første trimester da jeg var veldig kvalm. Så er fornøyd med at det går riktig vei enn så lenge!

Utstyr: Har alt som trengst! Men skal kjøpe hjertemonitor og babycam. Også skal jeg prøve meg på tøybleier denne gangen. Har en drøm om en retro silvercross vogn også! :p

Nye innkjøp: Ingen innkjøp enda

Craveings: Er ikke gravid uten å bli gal etter lukta av grønnsåpe. Dessverre avsmak for mye som jeg egentlig liker. Spiser en del frukt. Og ja, når jeg tenker meg om er jeg vel over middels glad i cocio sjokolademelk nå :p og jeg som egentlig blir litt uggen av melkeprodukter :hilarious:

Plager: Sliten av ingenting. Hjertebank. Andpusten. Søvnvansker. Føler meg "tung" (vet ikke hvordan jeg skal beskrive det). Hormonell som bare det (stakkars mannen). Men mye bedre enn den kvalmen som jeg heldigvis ikke ser noe særlig til lenger.

Kynnere: Ja, kjenner det flere ganger om dagen

Søvn: Alltid trøtt... Skulle gjerne sovet mer, men det hindrer ungene meg i :p

Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Gravidyoga på stua :p

Humør: Hormonell som bare det.

Utålmodig: Ikke enda, men gleder meg jo!

Tanker om fødsel: Gruer meg selv med tre fine fødsler bak meg. Ikke redd for smertene, men angst for at noe skal gå galt med barnet eller at jeg må føde et dødt barn.

Melk i brystene: En liten skvett råmelk innimellom

Høygravid: Nei, ikke enda

Fødebaggen: Ikke påtenkt enda :p

Ellers: Tenk det! Halvveis allerede :eek: Er jo helt absurd! Var på oul idag og så letta over at alt såg ut til å være i skjønneste orden med den lille. Får lyst å gråte noen tårer av glede over det :sad010:Heartpink Det var vanskelig å få bilder av den der den låg og sprellet, men vi fikk se den hikke, bykse og spise på hendene sine :p så søtt og helt fantastisk! Da kan jeg senke skuldrene litt ihvertfall og tenke på at babyen faktisk er halvveis til mål! Dette skal bli en helt fantastisk jul :Heartblue

filter_image20190805073618.jpg

20190805_105031.jpg
 
Ohh, dette går fort! Sett fra utsiden i alle fall.
 
Termin: 25.12.19 (korrigert med 1 dag på oul)

På vei: 20+1

Dager igjen til termin: 142

Trimester: 2. Trimester

Jobb/permisjon: Studerer fulltid, men ferie enda :D

Neste kontroll: 13.08 - jordmor

Babyen i magen: Ca 25cm lang og 325g. Livlig liten som er flink å si ifra at alt står bra til der inne :D

Hodet festet: Litt tidlig for det enda tror jeg :hilarious:

Navnevalg: Vet ikke :) Alexander eller Alexandra som mellomnavn tror jeg. Vi får se hva som blir fornavn når baby blir født!

Liv i magen: Masse liv som kjennes både inni og utenpå! Pappaen har også fått kjenne spark nå! :D

Vekt: Opp 2kg, skulle nok ha gått opp mer men gikk ned en del i første trimester da jeg var veldig kvalm. Så er fornøyd med at det går riktig vei enn så lenge!

Utstyr: Har alt som trengst! Men skal kjøpe hjertemonitor og babycam. Også skal jeg prøve meg på tøybleier denne gangen. Har en drøm om en retro silvercross vogn også! :p

Nye innkjøp: Ingen innkjøp enda

Craveings: Er ikke gravid uten å bli gal etter lukta av grønnsåpe. Dessverre avsmak for mye som jeg egentlig liker. Spiser en del frukt. Og ja, når jeg tenker meg om er jeg vel over middels glad i cocio sjokolademelk nå :p og jeg som egentlig blir litt uggen av melkeprodukter :hilarious:

Plager: Sliten av ingenting. Hjertebank. Andpusten. Søvnvansker. Føler meg "tung" (vet ikke hvordan jeg skal beskrive det). Hormonell som bare det (stakkars mannen). Men mye bedre enn den kvalmen som jeg heldigvis ikke ser noe særlig til lenger.

Kynnere: Ja, kjenner det flere ganger om dagen

Søvn: Alltid trøtt... Skulle gjerne sovet mer, men det hindrer ungene meg i :p

Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Gravidyoga på stua :p

Humør: Hormonell som bare det.

Utålmodig: Ikke enda, men gleder meg jo!

Tanker om fødsel: Gruer meg selv med tre fine fødsler bak meg. Ikke redd for smertene, men angst for at noe skal gå galt med barnet eller at jeg må føde et dødt barn.

Melk i brystene: En liten skvett råmelk innimellom

Høygravid: Nei, ikke enda

Fødebaggen: Ikke påtenkt enda :p

Ellers: Tenk det! Halvveis allerede :eek: Er jo helt absurd! Var på oul idag og så letta over at alt såg ut til å være i skjønneste orden med den lille. Får lyst å gråte noen tårer av glede over det :sad010:Heartpink Det var vanskelig å få bilder av den der den låg og sprellet, men vi fikk se den hikke, bykse og spise på hendene sine :p så søtt og helt fantastisk! Da kan jeg senke skuldrene litt ihvertfall og tenke på at babyen faktisk er halvveis til mål! Dette skal bli en helt fantastisk jul :Heartblue

Vis vedlegget 304851

Vis vedlegget 304850
Herregud halvveis!!! Tiden løper avgårde når folk her inne blir gravide, mens det fortsatt går like sent for vi som prøver :hilarious::hilarious: Herlig at OUL er overstått og alt er fint med lille i magen :happy:❤️
 
Back
Topp