♡ØnskeLille♡

Oppdatering. Mensen kom lørdag 1. August, som ventet. Serum bekrefter at vi må sende en ny sædprøve nedover. Det kommer vi til å gjøre i september, da skal vi og sende ned en mensprøve for utvidet testing. Jeg er blitt anbefalt å ta probiotika 2 ganger om dagen, så det skal jeg starte med nå.
 
Da har vi nok en gang sendt en forundringspakke til Aten, med en mensprøve og en sædprøve. Blir spennende å se om denne kommer frem i tide til å ble analysert Den forrige prøven gjorde ikke det
Da blir det mer venting (men det er vi jo gode på)
 
Fikk tilbakemelding fra IVF Serum om at pakken var kommet frem, men at beholderne hadde lekket, så de hadde ingen materiale å analysere...
Denne ppen prøver jeg wild yam. Har hatt el, og tok første tablett i går. Har spurt Serum om prøven bør tas i en "ren" måned, uten inntak av wild yam. Da blir i såfall prøven sendt nedover i starten av november.
 
Svar fra Serum at vi kan sende prøve nedover selv om jeg har tatt wild yam. Da slipper vi å vente en måned!
Er på cd 33 idag, trodde egentlig at mensen skulle vært her nå. Mine sykluser varierer fra 28 til 34 dager, så mensen kan også komme imorgen... sitter på jobb med menssmerter og googler meg ihjel på menssmerter og symptomer ved graviditet. Med vår historikk er jeg ikke gravid. Tar en test imorgen om ikke tanta dukker opp. Neste syklus skal jeg prmve hostesaft :)
 
Test på morgenurin var negativ. Cd 34 idag. Sluttet på wild yam onsdag 29 september. Mulig det er wild yam som klusser til syklusen min. Har menssmerter og venter på tanta...
 
Cd 35 idag og fremdeles har ikke tanta kommet. Menssmerter/stråling ned i lårene som kommer og går, litt tunge bryster, men det er vanlig for meg rundt mensen. Tok en test til igår som var negativ, ble tatt på ettermiddag på ikke veldig konsentrert urin. Tar en test til på morgenurin imorgen om ikke tanta er kommet..
 
Åh fy, nå har jeg vært sykt kvalm ca 30 min. Det kan være pga. jeg har fått beskjed om at jeg skal legge frem sak og holde en presentasjon (hater det og sånn sett kan det frembringe kvalmen). Dog har jeg heller ikke fått mensen enda...
 
Cd 36 og ingen besøk av tante rød enda. Blendahvit graviditetstest på morgenurin. Tror jeg er ca. 18 dpo...
 

Vedlegg

  • 20201008_062358.jpg
    20201008_062358.jpg
    21,1 KB · Visninger: 64
Mensen kom på cd 39, antakelig rundt 20 dpo.. har fått samlet opp en ny prøve som skal sendes til Athen. Skal pakkes godt slik at den kommer frem og kan analyseres. Denne syklusen skal jeg prøve hostesaft, det blir spennende. Idag er jeg på cd 3. Tenker å starte med hostesaft rundt cd 10, altså om en uke.
 
Og jeg klarte ikke vente, startet med hostesaft og grapefruktjuice idag;)
 
Venter på å høre fra IVF Serum i Aten. Prøven ble sendt avgårde på tirsdag. Forrige gang brukte pakken ca 14 dager på å komme frem, så det er bare å smøre seg med tålmodighet..

Idag er jeg på cd 7.
 
Cd 13 idag. Eggløsningstest på morgenen idag var negativ. Fikk mail igår om at prøvene var kommet hele frem til Aten, yey. Betalte igår, og da skulle vi få resultatet innen 12 virkedager, rundt 2 november. Blir sykt spennende:facepalm::)
 
Strekkbart, trådete slim igår. Negtiv eltest idag på morgenurin + morgensex. Worst case så hører vi ikke fra Serum før 6. November. Håper selvfølgelig at vi hører fra dem før.
 
Krysser fingra for at serum svarer snart! Jammen blir man god på å vente i dette gamet

Det håper jeg og:angelic: Skvetter hver ganga det tikker inn en mail på mobilen, håper alltid det er fra serum:facepalm:;)
 
Ny måned, nye muligheter. Cd 1 idag, men det var som forventet siden det var lite sex forrige måned.
Idag er det 15 dager siden Serum sa vi ville få svar etter rundt 12 dager... :banghead: Har sendt de en mail og spurt på fredag, men fikk til svar at laben trengte ca 12 dager, og at de oversender svaret straks de hører fra laben..

Vil ha svar før vi går igang med siste forsøk hos Porsgrunn.
Skal også prøve å bli flinkere til å trene/miste litt overflødig før siste forsøk. Jeg er 169 cm og veier ca 94 kg, har en bmi på 32,87.

Det var dagens tanker:)
 
Fått svar fra Serum!!

Mensprøven; The Microbiota test results are now available and the menstrual sample are indicative of a moderate anaerobic dysbiosis.
Sædprøven; The semen sample results are indicative of minor dysbiosis with opportunistic anaerobes predominance.

Behandlingen som ble anbefalt oss er at jeg skal gå på Zinadol tabletter 500 mg. Den skal tas to ganger daglig i en uke.
Mannen er anbefalt Zinadol, samme som meg, men han skal også gå på Flagyl tabletter 500 mg, også to ganger daglig i en uke.

Vi er også begge to anbefalt å starte med probiotika to ganger daglig. Jeg har ikke funnet det norske navnet på Zinadol (som er et gresk legemiddel), mener det heter Zinnat på dansk. Skal diskutere dette med legen min ved neste time.

Håper dette er det som skal til for at vi endelig kan bli gravide!!!
 
Nå har legen ved Serum bekreftet at Zinadol er legemiddelet Cefaleksin. I felleskatalogen heter den Keflex. I tillegg skal mannen gå på flagyl/metronidazol.

Jeg har spurt om de kan lage en ny resept og sende i posten, jeg har lest at det kan være vanskelig å få ut medisinene på en resept sendt som mail. Vi får se om de skal ha noen penger for å gjøre det på denne måten.
Blir spennende å diskutere dette med legen min.
 
Da har jeg hatt samtale med legen min, og hun skrev ut respet til meg og mannen:happy: Så nå står antibiotikaen klar her hjemme. Vi skal ha skypesamtale med Serum IVF til uka, det blir spennende. Håper de kan fortelle litt rundt vurderingene de gjorde at vi fikk antibiotika, og hva resultatet av sæd - og menstrausjonsprøven egentlig var:angelic: I tillegg skal vi ha oppstart på vårt aller siste forsøk hos Porsgrunn i februar/mars, det blir ulidelig spennende:banghead: Nå går jeg egentlig bare å venter på tr slik at jeg kan melde det inn til Porsgrunn, slik at de kan justere når vi skal komme inn (for sa at jeg kom til å få mens i starten av januar, og det stemte jo ikke:dead:).
Bra spent her nå:facepalm:
 
Da har mye skjedd her den siste tiden.
Vi har hatt samtale med Serum IVF. Vi gikk gjennom prøvehistorikken vår hos Porsgrunn.
De mente at siden vi har hatt 7 innsett (2 fersk og 5 frys) uten positiv test, så ville de utrede mer før vi går i gang med siste forsøket.
De forklarte at dersom et befruktet egg faller fra, fra befruktning til dag 3 så kan det tyde på at det er et problem med egget, mens dersom det befruktede egget faller fra mellom dag 3 og dag 5, så kan det tyde på at det er et problem med sædcellen. De ønsket at vi gav en oversikt over hvor mange embryoer som ble dyrket til hvilken dag, samt graden av de.
De ville at jeg skulle gå gjennom hysteroskopi (diagnostisk, med narkose) og at det samtidig ble renset opp/skylt gjennom i livmorshulen. Dette kunne de gjerne utføre hos dem til den nette sum av 16.000 kr :facepalm:... I tillegg ønsket de at mannen avla en sædprøve som analyseres for dna-skade (Medicus utfører en slik test til kr. 6500 - 8500).. I tillegg spurte de om egglederne mine var sjekket, og her må jeg erkjenne at jeg husker ikke om de er sjekket før oppstart av behandlingen (vi har tross alt vært i gang på det 6. året med IVF). De var klar på at både jeg og mannen har/hatt en infeksjon, og de anbefalte oss å ta antibiotikaen. Vi fortalte at vi skulle ha en prat med lege i Porsgrunn, og avtalte at vi skulle holde kontakten per e-post.

Så til samtalen med lege i Porsgrunn.
Legen forklarte oss at vi har fine egg ut, og fin befruktning.
1. forsøk: 12 ut, 10 befruktet, 2 umodne/skall. Befruktet med ICIV ( 6 med ICSI, 4 med IVF). Ett satt inn, 4 fryst.
2. forsøk: 8 ut, 8 befruktet (alle med IVF), ett satt inn, 5 fryst.
Han har ingen forklaring på hvorfor embryoene ikke fester seg, annet enn at det er så og så liten prosent per gang i naturlig syklus, og det er vanlig at man må ha inntil 8 forsøk.

Han avviste at jeg har PCOS eller endometriose, det er ikke noe som de har vurdert at jeg har utfra undersøkelsene som er utført.

Jeg tok opp dette med sperm-dna-analyse. Dette mente han var en bortkastet test, da resultatet vil bli en anbefaling på å gjøre ICSI, som de allerede har gjort. Siden embryoene deler seg fint, mente han at det ikke var der utfordringen ligger for oss. Så denne testen har vi lagt litt til side foreløpig.

Så forklarte jeg dette med infeksjoner, og testen vi har sendt til Serum, og at vi har fått antibiotika. Dette virket han ikke fornøyd med, og sa at dette burde jeg diskutere med fastlegen min. Det svarte jeg at jeg allerede har gjort, og at legen allerede har skrevet ut resept til oss. Da virket det som han resignerte litt, og så nevnte han dette med antibiotikaresistens for oss og samfunnet. Forklarte at jeg skjønte hva han ville frem til, men at siden verken jeg eller mannen har tatt antibiotika før, er dette noe vi vil prøve. Da hadde han ikke flere argumenter.

Så tok jeg opp dette med hysteroskopi, og undersøkelse av livmor, og da særlig for polypper, muskelknuter, hjerteformet livmor eller skillevegg. Dette på grunn av at vi har blitt fortalt av en annen lege i Porsgrunn at vi skulle kunne bli gravide på egenhånd med den utviklingen vi har hatt mtp. sæd, og at vi nå er inne i det 7. året med prøving samtidig med behandling i Porsgrunn. Jeg argumenterte for at noe galt må det være, som ikke er sjekket (og da mener jeg med implantasjonen). Han mente hysteroskopi var altfor omfattende og ikke nødvendig, så det ville han ikke henvise meg for.
Så tok jeg opp dette med eggledere. Jeg spurte om jeg har vært gjennom en sjekk av at de er åpne tidligere i utredningen/behandlingen (vil nesten ikke kalle det en utredning, føler vi er kjørt rett i IVF-sporet uten mye undersøkelser). Og da svarte han: ja, en vannskanning det kan vi gjøre. Han svarte ikke på om det er utført tidligere!!! Og da ble jeg skremt; er det slik at vi er sendt til IVF-behandling uten at det er sjekket at egglederne er åpne? Hva vis "feilen" vår ligger der?? Er det det som gjør at vi ikke blir gravide eventuelt? Og så var han åpen for at om de fant noe på vannskanningen, så kunne jeg bli henvist til andre undersøkelser.

Så oppsummert er det 2 positive utfall fra samtalen vår med Porsgrunn som jeg tar med meg:
1. Vi har fin befruktning og fin celledeling, og embryoene ser fine ut (det er dyrket til blastocyst 3 ganger av totalt 7 egg).
2. Det skal utføres vannskanning, for å se om egglederne er åpne og om de kan se antydning til andre ting som kan skape problemer (polypper, muskeknuter, sammenvoksninger etc).

Det som er negativt, og som jeg syns er skummelt, er at jeg ikke fikk klarhet i fra legen om det er utført sjekk av om egglederne er åpne før vi gikk igang med IVF. Selv om åpne eggledere ikke har betydning for IVF (iom. at de tar ut egget, befrukter det og setter det tilbake uten at det går via eggleder), så har det stor betydning for oss privat for vår prøving. Om det er slik at egglederne er problemet, og det ble sjekket ut, så kunne vi hatt en sjanse selv i alle disse årene, og ikke gått gjennom dette helvete som IVF er!!
Det er et spørsmål som jeg kjenner jeg må få svaret på, og det har jeg sendt til Porsgrunn. Så nå avventer jeg svar fra de.

fortsettelse følger:banghead:
 
Last edited:
Back
Topp