☆ Skravletråd Mai ☆

Herregud.. Dattera klager sååå fælt, aldri hørt så galt [emoji23]
Fikk henne til å ta ut av oppvaskmaskinen.. Høres ut som om jeg hadde bedt henne løfte et helt hus. [emoji28]
"uff.. Åååhååååhhhhååååååhhhhhhh..... Baahhhh..."
Grufult gitt..! [emoji85][emoji85]

Haha[emoji23] husarbeid er et ork!

Åhh. Det hadde jeg likt.

Vi har en 38 år gammel hage. Den inneholder ikke så mye, men den er "satt" det krever mye jobb og mye penger om den skulle blitt tatt fra grunnen slik jeg kunne tenkt meg

Hadde jeg hatt den fra start hadde den vært planert. Heller to etasjer med hage enn en som er skrå alle retninger (men ikke bratt nok til å ake eller ha vannsklie) det er masse. Masse masse mose og løvetann. Ujevnheter og humper og dumper. Men nederst i hagen åtte ripsbusker, så ikke bare å planere heller. Og hage rundt huset på 3,5 sider og alt henger sammen, og skrår minst to retninger.

Tenk å få ordne en hage fra bunnen. Grunn nok til at jeg drømmer om å bygge....

Da tar jeg gjerne i mot tips fra deg! :D Skulle gjerne ha hatt hjelp til å bygge opp hagen. I fjor ble jo alt et prøveprosjekt. Flyttet med oss en del planter/blomster fra den gamle hagen vår, spent på om staudene klarte seg mht. jord og klima, om bærtrærne tålte vær og vind. Overrasket over hvor mye som kommer igjen, til min store glede, men ser også at det er ikke alt jeg liker å ha i krukker/bed som er holdbart her. Særlig frusterende med alt det spiselige. Gulrøttene f.eks. har ikke like godt vekstvilkår her som i det forrige huset vårt, mens rabarbraen kommer opp som et uvær! Måtte anlegge/rulle ut plen. Jordsmonnet under er drittdårlig, stein på stein og leirejord. Det ene treet måtte vi flytte i går av ulike årsaker, som bl.a. en sur nabo. Andre ting blir vi også å flytte, etterhvert som vi finner på nye ting i uteområdet. Er helt bekymret for alle vekstene mine, som må flyttes gang på gang.

Vurderer å få tak i oss en gartner/landskapsarkitekt, eller kanskje vi skal hyre deg? ;)

En balje på trappa:
0b2477685cf08147c27afe2042374a1b.jpg

Sykkel med blomster, også på trappa:
a1407cbc817fca3d93ff72196eb21c0e.jpg

Resten som venter:
a5398677008cd6f36806560c8ac4759a.jpg

SÅ myyye snacks da gitt! :D

Herregud.. Dattera klager sååå fælt, aldri hørt så galt [emoji23]
Fikk henne til å ta ut av oppvaskmaskinen.. Høres ut som om jeg hadde bedt henne løfte et helt hus. [emoji28]
"uff.. Åååhååååhhhhååååååhhhhhhh..... Baahhhh..."
Grufult gitt..! [emoji85][emoji85]

Hahaha! :laughing021 Er ikke så lett... Hvor gammel er hun? :)

Syns de begynner med klagingen tidlig, gruer meg til tenårene [emoji87]
Haha, ja.. Hun var litt sulten da. Hun, som meg, påvirkes VELDIG av innholdet i magesekken [emoji23] Hjelper gjerne godt når det er lenge siden vi har spist begge to, gitt....

Hahaha! :laughing021 Er ikke så lett... Hvor gammel er hun? :)
Haha. Bruker hun og å si. "Men det er ikke så lett!" [emoji23]
Hun er 7,5 år. Ta ut av oppvaskmaskinen er en av oppgavene hun kan tjene ukepenger på (for å få penger på startBSUen sin) [emoji14]

Har satt meg ned med serier og brus jeg:p Begge kidsa i seng. Og mannen jobber :)
Uuh. Hvilken serie?
Hun skulle egentlig vært i seng allerede, men.. Jeg kom visst til å be henne om å sortere bøker.. Så da måtte jeg få la henne gjøre det litt.
Vurderer kjøre et lite flyttelass til og, og bare.. Sette litt småting på plass.

Uuh. Hvilken serie?
Hun skulle egentlig vært i seng allerede, men.. Jeg kom visst til å be henne om å sortere bøker.. Så da måtte jeg få la henne gjøre det litt.
Vurderer kjøre et lite flyttelass til og, og bare.. Sette litt småting på plass.
Ser for øyeblikket på Good Wife :-)
Deilig å få litt småting på plass da :-) Er dere godt i gang?

Back
Topp