Jeg trodde jeg var på vippen mellom uke 28 og 29 (siden jeg fikk maks fertilitet på Clearblue Advanced 30. juni), men først i dag har jeg positiv (???) strimmeltest. Ny clearblue tatt 76 timer etter forrige, viser fortsatt maks fertilitet.

Her er eggløsningstest tatt kl 03.56 i natt (øverst), og tatt kl 09.20 i dag (nederst):
Vis vedlegget 438743
Disse er da positive? Eller nesten?

Dvs at jeg kan settes på eggløsning 3/7 og IKM 17/7?
Er det den lilla pinnen til CB? Var litt rart den sto på Max over 48 t men om du har hatt stigning allerede da også tok det bare litt lengre tid?

Jeg ville kalt den nederste positiv ja, men gjerne at den likevel ville blitt enda sterkere litt ut på dagen i dag?

Testa mer? :)
 
Jeg trodde jeg var på vippen mellom uke 28 og 29 (siden jeg fikk maks fertilitet på Clearblue Advanced 30. juni), men først i dag har jeg positiv (???) strimmeltest. Ny clearblue tatt 76 timer etter forrige, viser fortsatt maks fertilitet.

Her er eggløsningstest tatt kl 03.56 i natt (øverst), og tatt kl 09.20 i dag (nederst):
Vis vedlegget 438743
Disse er da positive? Eller nesten?

Dvs at jeg kan settes på eggløsning 3/7 og IKM 17/7?
CBFM måler både østrogen og LH mens strimmel kun måler LH. Om jeg har forstått det riktig og husker rett, vil det skje en økning i østrogen før LH stiger, derfor er det ikke uvanlig at CBFM slår ut i høy og maks før strimmel blir positiv. Jeg hadde f.eks. maks på monitor dagen etter positiv strimmel, altså når strimmel var blitt negativ igjen den syklusen jeg ble gravid med B1 (OPK = strimler, Mon = monitor):
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2024-07-02 kl. 20.37.08.png
    Skjermbilde 2024-07-02 kl. 20.37.08.png
    251,6 KB · Visninger: 9
Er det den lilla pinnen til CB? Var litt rart den sto på Max over 48 t men om du har hatt stigning allerede da også tok det bare litt lengre tid?

Jeg ville kalt den nederste positiv ja, men gjerne at den likevel ville blitt enda sterkere litt ut på dagen i dag?

Testa mer? :)
Ja, CB lilla var på maks 30. juni på morgenen, etter man får maks kan man ikke teste igjen før det er gått 48 timer. I dag (2. juli) tok jeg en ny som fortsatt er på maks. Før 30. juni hadde jeg høy fertilitet i fire dager.

Har hatt sterke strimmeltester, men med svingning mellom morgen og kveld, og ble litt testecrazy, så har testa altfor mye og ofte de siste tre dagene :bag:

Har bare én strimmeltest igjen nå, så tenkte ta den i morgen.
 
Disse er rimelig nært positive ja :) Regner med din neste test i dag er/var tydelig positiv:D Fikk du tatt en ny?
Har ikke tatt en ny, siden jeg bare har én strimmeltest igjen, men bør kanskje ta en i kveld? Litt sent på dagen nå kanskje.

Tenkte spare den til i morgen, var så sikker på at testene var positive. Har testa for eggløsning siden cd13 og er på cd21 nå, så har visst brukt opp alt jeg hadde liggende.
 
Er det den lilla pinnen til CB? Var litt rart den sto på Max over 48 t men om du har hatt stigning allerede da også tok det bare litt lengre tid?

Jeg ville kalt den nederste positiv ja, men gjerne at den likevel ville blitt enda sterkere litt ut på dagen i dag?

Testa mer? :)
Disse er rimelig nært positive ja :) Regner med din neste test i dag er/var tydelig positiv:D Fikk du tatt en ny?
Tok en test i kveld, denne er utvilsomt positiv :)
IMG_4772.jpeg
 
Sille92 - 32 - B3 - PP1 - el?? - ikm 19/7?

Melder meg forsiktig inn her, men usikker på om det blir riktig uke. Sluttet på pillen nå i juni når minste ble et år. Aner ikke om el har vært, og kanskje enda mer ustabilt siden det er første mnd etter pillen. Er ikke noe veldig aktiv prøving,men har såklart sex i det fertile vinduet når det passer seg slik :D Kjenner samtidig det er godt å ikke være så deseprat som jeg var når vi prøvde på andremann...

Pleier å ha sterke el-smerter, men denne uka har det bare vært en slags mensmurring. Får heller ikke positive el-tester. De begynte å stige,men så er de synket. Kanskje jeg misset toppen? Pleier å ha kort topp. Kan gå fra nesten usynlig strek til knallstrek bare på noen timer. Samtidig er dagens første test noe sterkere kanskje,så kanskje snart... Appene sier el i dag eller i morgen. Håper i allefall på aksjer i dag, før mannen reiser på natt i kveld:D

Gleder meg uansett til å henge her igjen :D Prøving er elsk/hat. Superspennende og mye fortvilelse. Har to ulike prøveperioder med de to barna mine. Førstemann satt på pp1 og andremann på pp13. :pLegger med el-testene jeg har hatt denne uka...
 

Vedlegg

  • Screenshot_20240703_072743_Premom.jpg
    Screenshot_20240703_072743_Premom.jpg
    145,5 KB · Visninger: 13
Last edited:
Jeg skal være 1 dpo i dag men jeg er ikke helt sikker… synes det var en litt lav temp økning :( Så jeg prøver veldig å ikke ha for høye forhåpninger.. har opplevd «falsk» el før etter mist.. :( håper den kan bli mer tydelig i morgen så kanskje FF vil vise strek og… *håper så veldig*
A0CEF964-76A0-47C1-A107-69A68D778BA6.png
 
Skikkelig murring i eggstokkene og smerter i underlivet i dag. Kan kanskje være eggløsningssmerter? Ser for meg at det kan være vondere når jeg har gått og vært på bristepunktet av ei eggløsning i åtte dager nå, men føler meg likevel urolig. Vi har lagt inn aksjer regelmessig siden jeg fikk høy fertilitet på Clearblue, inkl i går, men i dag er mannen i dårlig form, så vet ikke om det blir noe. Spesielt når jeg plutselig har vondt også :( Ble litt nedfor av dette, kjenner jeg.
 
Det virker som at EL lar vente på seg her og. Hadde begynnende tegn på EL i forgårs men har ingen symptomer per dags dato som tilsier at EL nærmer seg som den vanligvis gjør på rundt denne tiden i syklus. Fjerde dagen med høy på CBFM så det er noe som skjer, men hva som skjer er ikke godt å si. LH-økningen lar vente på seg og så lenge den gjør det så lar også EL vente på seg. Jaja.
 
Våknet i natt av en eller annen idiotisk brannalarm, men fikk nå tempet og jeg ble bare så skuffa… føler det er alt for lite temp økning :(
De to andre gangene jeg VET jeg har hatt eggløsning har den vært mye høyere :( Fader ta altså… :(
1A3BF819-0AD9-498C-93C8-5A643C2A1199.png
 
Back
Topp