Finner ingenting om spekesild.. Noen som vet?
Hva er spesielt med spekesild?
Gravide kan generelt spise sild. Men har ikke sett noe konkret om spekesild.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Finner ingenting om spekesild.. Noen som vet?
Hva er spesielt med spekesild?
Gravide kan generelt spise sild. Men har ikke sett noe konkret om spekesild.
Hva tenker du på?
Den ligger i saltlake.
Er bedt på spekesild i morgen, og vet ikke om jeg kan spise det. Om det er det samme som sursild kan vi spise det, vet jeg.
Påleggssild (sursild/tomatsild/sennepssild) er trygt svarer matportalen d er nok det samme. Viss du er usikker på betegnelsen kan du spørre de du skal til om det er forskjell
Hm, så rart at min jordmor advarte mot all slags “julepålegg" med sild i. Vet ikke hvorfor og jeg spurte ikke siden jeg ikke spiser det
Påleggssild (sursild/tomatsild/sennepssild) er trygt svarer matportalen d er nok det samme. Viss du er usikker på betegnelsen kan du spørre de du skal til om det er forskjell
Jeg ble så fristet at jeg måtte ha sennepssild til kveldsmat. På mils sine sider står d at fisk som har vært marinert/lagt i enten salt eller eddiklake er trygt å spise spekesild er vel lagt i saltlake? Så da skal det vel være innafor om den er norsk. Er det hjemmelaget?Ja, var det jeg lurte på. Om det er det samme. Elsker spekesild! Skal spørre pappa om det er det samme.
Jeg tror nok jeg satser på at det går bra. Spiser en halv filet til vanlig. Det er ikke så veldig mye.
Saltlake, ja. Det er laget av min far. Spurte pappa, han sa den til og med hadde vært fryst i forkant.Jeg ble så fristet at jeg måtte ha sennepssild til kveldsmat. På mils sine sider står d at fisk som har vært marinert/lagt i enten salt eller eddiklake er trygt å spise spekesild er vel lagt i saltlake? Så da skal det vel være innafor om den er norsk. Er det hjemmelaget?
Sørpotetmos eller gratinerte rotgrønnsakerJeg tenkte å ha servelat til middag i dag. Pleier vanligvis ha potetmos eller makaroni til, men har lyst på mer grønnsaker til nå. Noen forslag til tilbehør?
Jeg tenkte å ha servelat til middag i dag. Pleier vanligvis ha potetmos eller makaroni til, men har lyst på mer grønnsaker til nå. Noen forslag til tilbehør?
Norske egg kan spises rå til og med, ingen fareVet noen om kokosboller går bra? De har jo eggehvite i seg. Har spist endel allerede, og ikke tenkt over det.. og majones har jo eggeplomme i seg.. alt man skal tenke på.
Jeg haaaaar så lyst på rundstykker med salami!
Og spekeskinke!
Hei!Er så forvirret nå når det gjelder te. Har lest at man kan ta en kopp kaffe/te om dagen.
Da jeg fra før er litt plaget med ekstraslag på hjertet/hjertebank, så holder jeg meg stort sett unna vanlig svart kaffe og te, og drikker mye grønn te.
I mitt hode tenkte jeg at grønn te var fint å drikke også som gravid. Men så søkte jeg det opp, og fant informasjon om at gravide må holde seg unna grønn te, men frukt-te og nype-te kan man fint drikke. Så da har jeg gått over til nype-te med hibiscus fra Coop. Men så søkte jeg opp det i dag, og det var visst ikke bra det heller.
Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, er så avhengig av en kopp med noe varmt å drikke om morgenen.
Noen erfarne som har noe tips, eller kunnskap å dele om tedrikking for gravide?