• Drømmen om lillebrøster •

Ja det skal være sikkert og visst! Trodde jo alt skulle ordne seg bare jeg ble gravid, men det gjorde det langt ifra! Bekymringer fra en annen verden.. Men håper det snart begynner å synke inn ❤️
Veldig kjent!
Men plutselig en dag letter det
 
Ja, det er helt utrolig! Kjenner meg så godt igjen. Hvorfor skal det gå bra når det bare har gått dårlig til nå, liksom? Men dette går så bra!! Og om ikke aaaltfor lenge, så er du tobarnsmamma :love7
Iik ja, det er en helt surrealistisk tanke :nailbiting:❤️❤️
 
Herregud for et møkkaopplegg det er her i kommunen.. Nå har jo jordmoren jeg gikk til sist og var på time hos forrige gang som sagt sluttet, men de har jo ikke fått inn noen andre for henne..

Pga alt rotet ble det heller ikke avtalt noen ny time sist, så jeg må jo bare ordne alt selv. Siden vi ikke har noe mer oppfølging før uke 35 nå måtte jeg jo bestille meg time, så nå har jeg ringt 100000 ganger til helsestasjonen for å høre hvordan det ligger an, men der kommer jeg direkte til telefonsvarer. Hva er det slags opplegg????

Ringte til legesenteret nå for å høre om de visste noe, men da får jeg beskjed om at det ikke finnes noen jordmor i kommunen nå?! Blir så oppgitt!!!! Endte iallfall med å få time hos legen om 2 uker, så får vi se.. Sinnsykt dårlig opplegg, så jeg er SÅ glad jeg ikke er førstegangs!!! Puhhh, dagens utblåsning! Forrrrr noe møkk :mad::mad:
 
Frustrerende. Dessverre ikke eneste kommunen hvor det er sånn, men det er helt på trynet.
Så for noen dager siden oppslag om at det er veldig små stillinger JM tilbys i kommunene og det gjør det jo ikke lett å få fylt stillinger
 
Frustrerende. Dessverre ikke eneste kommunen hvor det er sånn, men det er helt på trynet.
Så for noen dager siden oppslag om at det er veldig små stillinger JM tilbys i kommunene og det gjør det jo ikke lett å få fylt stillinger
Sykt frustrerende.. Ikke får vi gå til jordmor i nabokommunen heller fordi der er så stor pågang. Ja jeg forstår de så godt, men det er helt uholdbart.. Det er ikke det samme å gå til lege som å gå til jordmor.. Jeg vet det kommer en ny jordmor her i 100% stilling fra oktober, men problemet der er at hun er søsteren til ene brukeren min på jobb, så det blir bare totalt kræsj i roller, så jeg kan bare ikke gå til henne..
 
Huff, det skjønner jeg godt. Burde vært et alternativ for sånn type tilfeller og egentlig uansett
Plutselig har man null kjemi eller JM blir syk...
Men ja, stor forskjell på lege og JM og man har da krav på begge muligheter...
 
Huff, det skjønner jeg godt. Burde vært et alternativ for sånn type tilfeller og egentlig uansett
Plutselig har man null kjemi eller JM blir syk...
Men ja, stor forskjell på lege og JM og man har da krav på begge muligheter...
Virkelig.. Kan liksom ikke dele mine dypeste tanker for så å møte henne igjen på jobb, eller snakke om dårlige forhold på jobb da hun hadde forstått med en gang hvem eller hva jeg snakker om, og dermed gitt henne info om ting hun ikke har noe med osv.. Håpløs situasjon, for jeg tror hun er fantastisk som jordmor! Blæ.. Heldigvis er fastlegen min en super dame, men hun er ikke jordmor og har ikke den samme kompetansen :arghh:
 
Uff, skjønner det må være fryktelig frustrerende!! Jeg er glad det er jordmor her nå, og at det var det når jeg gikk gravid med Henrik! Det var ikke jordmor her mellom desember og juni i år! Hun som egentlig er jordmor her har et år permisjon for å studere, og de brukte tid på å få inn en vikar! er ikke ekstremt godt tilbud da, hun er her annenhver onsdag! Men det var det før også! Men må vel kanskje ses opp mot hvor mange som blir født her hvert år! 2018 var det beste året på lenge, med 14 fødsler:hilarious::hilarious::hilarious:
 
Fy søren, for et dårlig opplegg! Skulle ikke vært lov.. Men husk at jordmor har taushetsplikt da. Hun har ikke lov å gå til søsteren sin og fortelle noe som helst av det du evt sier. Men jeg skjønner det føles ekkelt for deg. ❤️
 
Frustrerende å ikke ha en JM i kommunen.. men gode nyheter ellers da :happy:
 
Uff, skjønner det må være fryktelig frustrerende!! Jeg er glad det er jordmor her nå, og at det var det når jeg gikk gravid med Henrik! Det var ikke jordmor her mellom desember og juni i år! Hun som egentlig er jordmor her har et år permisjon for å studere, og de brukte tid på å få inn en vikar! er ikke ekstremt godt tilbud da, hun er her annenhver onsdag! Men det var det før også! Men må vel kanskje ses opp mot hvor mange som blir født her hvert år! 2018 var det beste året på lenge, med 14 fødsler:hilarious::hilarious::hilarious:
Huff jaa! Det er vel helst det at favorittjordmoren min er borte :rolleyes: Men håpløst at de kan holde på sånn og vi bare må godta det.. Såpass ja, stor pågang da forstår jeg :hilarious:
 
Fy søren, for et dårlig opplegg! Skulle ikke vært lov.. Men husk at jordmor har taushetsplikt da. Hun har ikke lov å gå til søsteren sin og fortelle noe som helst av det du evt sier. Men jeg skjønner det føles ekkelt for deg. ❤️
Ja det er heeeelt påtryne, og vi må bare godta det.. Jada det har hun, og søsteren er psykisk utviklingshemmet så er ikke redd for det, men hun er vergen hennes og det er mange forhold på jobben jeg ikke ville snakket med henne om, feks problematikk rundt andre brukere for hun hadde klart å tenke seg til hvem jeg snakker om med en gang da det bare er 5 stk som bor der, og da føler jeg igjen at jeg hadde brutt min taushetsplikt ooosv osv, det blir bare krøll og jeg føler ikke jeg kunne delt noe om jobb liksom..
 
Ja det er heeeelt påtryne, og vi må bare godta det.. Jada det har hun, og søsteren er psykisk utviklingshemmet så er ikke redd for det, men hun er vergen hennes og det er mange forhold på jobben jeg ikke ville snakket med henne om, feks problematikk rundt andre brukere for hun hadde klart å tenke seg til hvem jeg snakker om med en gang da det bare er 5 stk som bor der, og da føler jeg igjen at jeg hadde brutt min taushetsplikt ooosv osv, det blir bare krøll og jeg føler ikke jeg kunne delt noe om jobb liksom..
Ah, da skjønner jeg! Utrolig kjipt at det skal være sånn :(
 
Ah, da skjønner jeg! Utrolig kjipt at det skal være sånn :(
Veldig, men jeg tenker at jeg bare tar resten av kontrollene hos legen min. Hun har jo mer eller mindre fulgt meg på veien helt siden vi begynte å prøve på førstemann, så jeg slipper å fortelle hele livshistorien min og hun er veldig fin å ha med å gjøre, sett bort fra hvor stresset de legene alltid er..
 
Men man trenger liksom den oppfølging for det om. Er jo en del av "magien" å endelig være gravid og på en måte
Ja jeg er veldig lei meg for at hun jeg gikk til ikke er her lenger.. Har bare ikke ord for hvor fantasisk hun var, men nå får jeg jo ikke gjort noe annet enn å gå til fastlegen :arghh:
 
22 + 3
Ahhhh jeg er så full i angst! Jeg har styra mye denne helgen så bekkenet har virkelig fått kjørt seg, men det bryr jeg meg fint lite om. Det som er verre er at jeg kjenner at jeg begynner å få vann i kroppen og google blir min beste venn. Sist fikk jeg vann i kroppen helt på slutten, så dette er altfor tidlig!

Etter noen runder på google får jeg jo totalangst for svangerskapsforgiftning og morkakesvikt.. Har vært på jobb i kveld, og nå prikker det og er hovent i både hender og føtter, så jeg blir livredd :( Skal tåle både bekkenløsning og vann, men vil ikke ha noen svangerskapsforgiftning allerede nå :(

Lillemann styrer iallefall på inni der, men jeg blir ikke beroliget nok av det, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Blir sliten av hele svangerskapet og alle tankene mine, så det skal bli en fryd å få det overstått! Lei av angst og å konstant være livredd for å miste han.. ❤️
 
22 + 3
Ahhhh jeg er så full i angst! Jeg har styra mye denne helgen så bekkenet har virkelig fått kjørt seg, men det bryr jeg meg fint lite om. Det som er verre er at jeg kjenner at jeg begynner å få vann i kroppen og google blir min beste venn. Sist fikk jeg vann i kroppen helt på slutten, så dette er altfor tidlig!

Etter noen runder på google får jeg jo totalangst for svangerskapsforgiftning og morkakesvikt.. Har vært på jobb i kveld, og nå prikker det og er hovent i både hender og føtter, så jeg blir livredd :( Skal tåle både bekkenløsning og vann, men vil ikke ha noen svangerskapsforgiftning allerede nå :(

Lillemann styrer iallefall på inni der, men jeg blir ikke beroliget nok av det, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Blir sliten av hele svangerskapet og alle tankene mine, så det skal bli en fryd å få det overstått! Lei av angst og å konstant være livredd for å miste han.. ❤️

Huff, skjønner alle tankene dine så godt! Som om jeg skulle skrevet det selv! Jeg kjenner meg også hoven noen ganger, men prøver å trøste meg med at det er like normalt som å ikke bli hoven, så hold fast på den tanken du også! Den angsten er så vond, men dette skal gå bra kjære deg! Kanskje ringe å få en time ekstra hos jordmor hvis det kan roe deg litt? :Heartred
 
Back
Topp