Ønsket om flere småperler - GRAVID

lilleperle

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
♡ Babymais2026 ♡
lilleperledagbok n.png

«Lille perle» er opprinnelig kallenavnet jeg valgte for min første babyspire, som på magisk vis (uplanlagt) hadde klart, som et lite sandkorn i et skjell, å festet seg inni magen min, der det vokste seg stort og vakkert, og ble til vår aller største skatt og kjærlighet. Denne runden så skal vi prøve for første gang gå inn for å lage en baby, og vi er godt i gang med reisen mot baby nr. 2.

Så her er jeg da, trodde aldri jeg skulle lage dagbok her inne, men ser ut til at jeg blir værende en stund, og siden jeg henger her så mye fra før kan jeg likesågodt ha en dagbok da..

Jeg er 36 år og er kronisk syk (CFS og Fibromyalgi). Selv om jeg er syk så har jeg faktisk laget en egen bedrift fra sykesengen, så jeg brenner for å jobbe og være kreativ (vel, så langt kroppen tillater det ihvertfall). Jeg bor sammen med min nydelige samboer og vi har ett barn sammen, vår skatt, som ble til i 2020. På den tiden tok jeg EN graviditetsstrimmel da mensen plutselig var uteblitt noen dager - og testen var POSITIV! Deretter tok jeg en til for å se om det var virkelig - og det var det! Jeg tror faktisk jeg kun tok de to strimlene den gangen.

Denne gangen er situasjonen derimot ganske annerledes, og i etterpåklokskapen er jeg nok litt bitter på meg selv som ganske ukritisk begynte på hormonspiral for fire år siden. I ettertid har jeg forstått at selv om hormonspiralen er ute og jeg mest sannsynlig har hatt eggløsninger, så må eggstokker, hormoner og hjernen ha en del tid for å ordne opp i kommunikasjonen uten hormonpåvirkning fra spiral.

Jeg fjernet ikke spiralen før slutten av November 2024, og vi begynte ikke å «prøve» før Januar, men da hadde jeg voldsomme mens-blødninger som ikke stoppet og måtte nesten på legevakten. Etter det har jeg måttet brukt blodstoppende medisiner innimellom. Begynte å tracke eggløsning fra Februar, og fant da ut at vi har bommet på eggløsninger de første månedene, da jeg hadde eggløsning oppimot en uke etter jeg TRODDE jeg hadde det! Så takk til alle her inne som har lært meg så mye om Eggløsningstester og når man bør legge inn «aksjer»!

Prøveperioder:
PP0 Januar (testet ikke for EL) - Ikke gravid
PP1 Februar - EL CD18 - TR 12 DPO - Ikke gravid
PP2 Mars - EL CD17 - TR 13 DPO - Ikke gravid
PP3 April - EL CD14 - TR 16 DPO -
Gravid! (Kjemisk)
PP4 Mai - EL CD17 - TR 10 DPO - Ikke gravid
PP5 Juni - EL CD19 - TR 13 DPO - Ikke gravid
PP6 Juli - EL CD18 - TR 14 DPO - Ikke gravid

PP7 August - EL CD13! :nailbiting: Gravid!

Last edited:
Lilleperles Dagbok-logg stork.png
PP7 (PP4 etter kjemisk)

Syklus-status:
Syklusdag 2… omg dette ligger an til å bli en laaaaang syklus.. :facepalm:

Humørskala:
Minus 44, føler meg som en kraftløs, blødende SLUG med masse kviser

Ting jeg har DILLA på for tiden:
- Høst/Halloween pynt!
- Sånt trekant croissant-rundstykke
- Folk som lager kostymer og er på sånn renaissanse-fair på YouTube

Ting jeg irriterer meg over for tiden:
- At jeg har så lite energi

Prosjekter på gang (bortsett fra babymaking-prosjektet):
- Bygge terrasse
- Ordne nytt barnerom til 4-åringen
- Pusse og male trappa

Støttende ord til meg selv denne runden:
Kroppen jobber med å ordne opp selv, gi den tid og støtte, ikke klandre den :Heartpink

Ting jeg vil gjøre for meg selv denne måneden:
- Spandere på meg selv frisørtime (kanskje mannen blir med å sponser, lei av fuglereiret)
- Ikke sjekke forumet 100 ganger pr. dag (vanskelig da jeg må følge med på andres tester)

Ting jeg har googlet kl. 03:17:
"Hva er forskjellen på bakovervendt og fremovervendt livmor?"

Tiltak jeg gjøre denne måneden:
- Prøve BBT?
- Fortsette på Concieve plus
- Fortsette på Fertility fra Protein + Omega3

Antall tester jeg egentlig ikke trengte å ta denne syklusen:
0 enn så lenge

lp1.png

Last edited:
Endelig så kom Lille Perle’s Dagbok :love017 Gleder meg så mye til å følge den! Morro p se at du også allerede tenker på Høst/Halloween, its my favoritt season of the year :love017

Endelig så kom Lille Perle’s Dagbok :love017 Gleder meg så mye til å følge den! Morro p se at du også allerede tenker på Høst/Halloween, its my favoritt season of the year :love017
Hahaha sååå koselig å høre :happy::Heartred Jaaaa min også, lever for den perioden :hilarious: du er ikke Scorpio du også by any chance? :hilarious:

Hahaha sååå koselig å høre :happy::Heartred Jaaaa min også, lever for den perioden :hilarious: du er ikke Scorpio du også by any chance? :hilarious:
Jo, vi er Skorpion søstre :love017 Husker du ikke at vi fant ut det tror det var første IKM gruppen vi har i sammen :love017 Haha, altså jaaaaas lever virkelig for den perioden! Elsker det så mye.. Høsten, fargene, lufta, stemningen og Halloween! Det er så perfekt tid

Det er ikke lenge før du får positiv test, det er jeg sikker på ❤️
Ååå gode deg :Heartred Det er så sterkt av deg å gi slik god støtte til andre når du har hatt det så tøft selv :shy: Takk for fine ord, det setter jeg stor pris på altså :happy:

Last edited:
Jo, vi er Skorpion søstre :love017 Husker du ikke at vi fant ut det tror det var første IKM gruppen vi har i sammen :love017 Haha, altså jaaaaas lever virkelig for den perioden! Elsker det så mye.. Høsten, fargene, lufta, stemningen og Halloween! Det er så perfekt tid
Hahah nei jeg huska ikke akkurat at du var skorpion også, men huska det sikkert i bakhodet siden jeg måtte spørre igjen :hilarious: Husker vi hadde mye likt, til og med diagnosene våre :facepalm::hilarious: At vi er like tullete med andre ord, and I love it! Helt enig, elsker stemningen, ekte hekstetid :cool14

Ååå gode deg :Heartred Det er så sterkt av deg å gi slik god støtte til andre når du har hatt det så tøft selv :shy: Takk for fine ord, det setter jeg stor pris på altså :happy:
Jeg kjenner at dagen idag egentlig er ganske ok, da er det enklere å motivere andre ❤️ andre dager må jeg holde meg litt mer unna for å skjerme meg selv ❤️

Jeg kjenner at dagen idag egentlig er ganske ok, da er det enklere å motivere andre ❤️ andre dager må jeg holde meg litt mer unna for å skjerme meg selv ❤️
Takk for at du gav motivasjon til meg av det du hadde :happy: Høres ut som du er flink på å ta hensyn til deg selv også, det er viktig:Heartred

Kroppen i balanse?
«-er det virkelig slik det føles å ha normal menstruasjon?!»

Det varmer hjertet med all motivasjon fra dere jentene her inne på forumet, men fikk også litt nyfunnet motivasjon etter en prat med ChatGPT i dag om hvordan syklusen har utviklet seg over disse 8 månedene.

IMG_5683.jpeg

((Advarsel om TMI))
Jeg har nå gått fra kort lutealfase (noen ganger 10dpo) og nærmest ustoppelige blødninger med svære levringer opptil en uke, deretter etterblødninger i flere dager!! Når dette pågår har jeg hatt behov for blodstoppende medisiner, sterke smertestillende og voksenbleier.. + masse påfyll av jern, da jeg har vært totalt utslått.

Til den siste syklusen hvor jeg fikk 14 dager lutealfase, og deretter den mildeste blødningen noen sinne! Jeg tror nesten ikke på det enda. Jeg er 3 dager ut syklusen og jeg bruker bare et vanlig bind liksom! Er det virkelig slik det føles å ha en normal menstruasjon?!?!

Håper det fortsetter slik og plutselig ikke tar seg opp nå da :facepalm: Veldig happy til nå hvertfall!

Last edited:
Hahah nei jeg huska ikke akkurat at du var skorpion også, men huska det sikkert i bakhodet siden jeg måtte spørre igjen :hilarious: Husker vi hadde mye likt, til og med diagnosene våre :facepalm::hilarious: At vi er like tullete med andre ord, and I love it! Helt enig, elsker stemningen, ekte hekstetid :cool14
Vi er definitivt Two Of A Kind :cool14 Er litt morro da, at man har så mye felles.. :D
Du heksetid i love it, jeg sier til datteren min at vi er hekser :hilarious: vi har det litt morsomt med det..

Vi er definitivt Two Of A Kind :cool14 Er litt morro da, at man har så mye felles.. :D
Du heksetid i love it, jeg sier til datteren min at vi er hekser :hilarious: vi har det litt morsomt med det..
Ja veldig gøy :hello2 Har du sett noen fine høst-gravidklær da? Jeg hadde jo såååå lyst på det :joyful: Men du kan jo det duuu :shy:

Tegn fra dyrene?

Vi har jo snakket om overtro her inne, følte jo jeg fikk beskjed fra en hvit hare i påsken da jeg ble gravid (kjemisk).

Og jeg har måttet le litt i dag, for over det siste døgnet har jeg og mannen hatt flaggermus i hus, sett elg, rådyr, ekorn og rev med revunger! Og nå hoppet det nettopp en svær hare over veien! Hadde vært kult om universet prøver å fortelle oss noe denne måneden :smiley-bounce022 For det var liksom ikke måte på, aldri sett så mange dyr og hvertfall ikke over ett døgn!

Last edited:
Når blir EL denne runden?

Hatt en del ømhet i eggstokker og slim siden i går, men usikker på om slimet er fra en runde i høyet torsdag kveld… men det er jo litt lenge siden det nå da.. hmm :pompus:

Må kanskje få inn noen svømmere hvis det er starten på EL-slimet. Selv om jeg ikke forventer EL før om en ukes tid som jeg vanligvis gjør (CD17-18).

Men jeg hadde rekord lutealfase sist så er spent på om det påvirker eggløsning denne syklusen. Blir spennende å se. Hittil utrolig svakt på LH:
IMG_5869.jpeg

Ja veldig gøy :hello2 Har du sett noen fine høst-gravidklær da? Jeg hadde jo såååå lyst på det :joyful: Men du kan jo det duuu :shy:
Ja, masse fra før også har fått en del strikk av mamma. Gleder meg til være til kaldere så det kan brukes :love017 I dag kjøpte hun en fin gul regnjakke til meg, har alltid ønsket med en Gul regnjakke :laughing002

Den er sånn her, lang. Bare ikke HH siden den er kjøpt i Danmark. 15 kr, var konkurs salg
IMG_9089.jpeg

Ja, masse fra før også har fått en del strikk av mamma. Gleder meg til være til kaldere så det kan brukes :love017 I dag kjøpte hun en fin gul regnjakke til meg, har alltid ønsket med en Gul regnjakke :laughing002

Den er sånn her, lang. Bare ikke HH siden den er kjøpt i Danmark. 15 kr, var konkurs salg
Vis vedlegget 466386
Hahaa så koselig! Jeg syns det er så fint med gul regnjakke! Jeg kjøpte nylig en slik lignende gul (lengre) regnjakke på bruktbutikk, og jeg elsker den :angelic:

Jeg kjøpte forresten fertility woman kosttilskudd som du anbefalte! Er på det andre glasset nå :happy:

What?! Er det snart EL på G?! :gen026

I dag er jeg CD12, jeg pleier ikke få positiv eggløsningstest før ca CD17/18 - men jeg har testet litt ekstra i dag etter EL.. løp på apoteket og kjøpte en pakke RFSU eggløsningstester, for hadde en følelse av at eggløsningstester fra BP ikke ville rekke frem. Selv om jeg ikke venter EL før om 6-7 dager.. testet igjen nå, og fikk sånn halvveis sterk strek på RFSU, så måtte jeg bruke den siste BP for å dobbeltsjekke:
IMG_5949.jpeg

Hva tror dere? Den er ikke stekere enn testlinja hvertfall.. men jeg temper for første gang, kanskje jeg får svar om noen dager? Har fylt opp :chicken: med en tube concieve plus, wish us luck :dance011

IMG_5951.jpeg

Last edited:
Back
Topp