«Lille perle» er opprinnelig kallenavnet jeg valgte for min første babyspire, som på magisk vis (uplanlagt) hadde klart, som et lite sandkorn i et skjell, å festet seg inni magen min, der det vokste seg stort og vakkert, og ble til vår aller største skatt og kjærlighet. Denne runden så skal vi prøve for første gang gå inn for å lage en baby, og vi er godt i gang med reisen mot baby nr. 2.
Så her er jeg da, trodde aldri jeg skulle lage dagbok her inne, men ser ut til at jeg blir værende en stund, og siden jeg henger her så mye fra før kan jeg likesågodt ha en dagbok da..
Jeg er 36 år og er kronisk syk (CFS og Fibromyalgi). Selv om jeg er syk så har jeg faktisk laget en egen bedrift fra sykesengen, så jeg brenner for å jobbe og være kreativ (vel, så langt kroppen tillater det ihvertfall). Jeg bor sammen med min nydelige samboer og vi har ett barn sammen, vår skatt, som ble til i 2020. På den tiden tok jeg EN graviditetsstrimmel da mensen plutselig var uteblitt noen dager - og testen var POSITIV! Deretter tok jeg en til for å se om det var virkelig - og det var det! Jeg tror faktisk jeg kun tok de to strimlene den gangen.
Denne gangen er situasjonen derimot ganske annerledes, og i etterpåklokskapen er jeg nok litt bitter på meg selv som ganske ukritisk begynte på hormonspiral for fire år siden. I ettertid har jeg forstått at selv om hormonspiralen er ute og jeg mest sannsynlig har hatt eggløsninger, så må eggstokker, hormoner og hjernen ha en del tid for å ordne opp i kommunikasjonen uten hormonpåvirkning fra spiral.
Jeg fjernet ikke spiralen før slutten av November 2024, og vi begynte ikke å «prøve» før Januar, men da hadde jeg voldsomme mens-blødninger som ikke stoppet og måtte nesten på legevakten. Etter det har jeg måttet brukt blodstoppende medisiner innimellom. Begynte å tracke eggløsning fra Februar, og fant da ut at vi har bommet på eggløsninger de første månedene, da jeg hadde eggløsning oppimot en uke etter jeg TRODDE jeg hadde det! Så takk til alle her inne som har lært meg så mye om Eggløsningstester og når man bør legge inn «aksjer»!
Prøveperioder:
PP0 Januar (testet ikke for EL) - Ikke gravid
PP1 Februar - EL CD18 - TR 12 DPO - Ikke gravid
PP2 Mars - EL CD17 - TR 13 DPO - Ikke gravid
PP3 April - EL CD14 - TR 16 DPO - Gravid! (Kjemisk)
PP4 Mai - EL CD17 - TR 10 DPO - Ikke gravid
PP5 Juni - EL CD19 - TR 13 DPO - Ikke gravid
PP6 Juli - EL CD18 - TR 14 DPO - Ikke gravid
PP7 August - EL CD13!
Gravid!
Last edited:

Gleder meg så mye til å følge den! Morro p se at du også allerede tenker på Høst/Halloween, its my favoritt season of the year 
Jaaaa min også, lever for den perioden
du er ikke Scorpio du også by any chance? 

Har du sett noen fine høst-gravidklær da? Jeg hadde jo såååå lyst på det
Men du kan jo det duuu
For det var liksom ikke måte på, aldri sett så mange dyr og hvertfall ikke over ett døgn!

med en tube concieve plus, wish us luck