Ønsket om flere småperler - GRAVID

Lilleperles Dagbok-logg
PP7 (PP4 etter kjemisk)

Syklus-status:
10 DPO
IMG_6146.jpeg

Humørskala:
7/10 Avventende, men har det ganske fint akkurat nå :happy:

Ting jeg har DILLA på for tiden:
- Mat!

Ting jeg irriterer meg over for tiden:
- Stor kvise som har bygd seg hjem i tinningen!

Prosjekter på gang (bortsett fra babymaking-prosjektet):
- Bygge terrasse -
- Ordne nytt barnerom til 4-åringen
- Pusse og male trappa

Støttende ord til meg selv denne runden:
Ta vare på min mentale helse

Antall tester jeg unngikk å ta denne syklusen:
2 enn så lenge

Lilleperles Dagbok-logg
PP7 (PP4 etter kjemisk)

Syklus-status:
10 DPO
Vis vedlegget 467422

Humørskala:
7/10 Avventende, men har det ganske fint akkurat nå :happy:

Ting jeg har DILLA på for tiden:
- Mat!

Ting jeg irriterer meg over for tiden:
- Stor kvise som har bygd seg hjem i tinningen!

Prosjekter på gang (bortsett fra babymaking-prosjektet):
- Bygge terrasse -
- Ordne nytt barnerom til 4-åringen
- Pusse og male trappa

Støttende ord til meg selv denne runden:
Ta vare på min mentale helse

Antall tester jeg unngikk å ta denne syklusen:
2 enn så lenge
Spennende å følge med - vi krysser fingrer og tær :smiley-angelic001 :Heartbigred

Er den? Føler den er så jevn og kjedelig.. den bare surrer så smått mellom 36.20-36.40. Men ser ikke ut som det blir mensen i dag hvertfall, siden den ikke har sunket :happy:
Ja, den har til og med mulig festedipp :love017 Her ser du min fra jeg ble gravid. Og festedipp, slutta og ta tempen pga Cylogest i Hufsa :hilarious:

IMG_9454.jpeg

Ååå! Åja, du og hadde rolig stigning! Trodde man måtte ha sånn «skyte i været-stigning» for å bli gravid :woot: Når festet det seg til deg?
Nei absolutt ikke. Her er tempen min fra Kjemisk, er veldig forskjellige.
IMG_9477.jpeg

Dagens temp 11dpo, ikke tatt graviditetstest siden 8dpo. Veeeldig jevnt temp hvertfall, 36,4 både kl 04 og på morgen :troll:
IMG_6172.jpeg

Måtte spørre ChatGPT

Det her er temperatur til en venn, hva kan du si om den? Kan det være en graviditet i bilde?

Takk for at du delte kurven Jeg kan forklare litt ut fra det jeg ser:

Hva grafen viser
  • Før eggløsning ligger temperaturen lavere (ca. 35.7–36.0).
  • Rundt dag 13 faller temperaturen tydelig ned, som ofte skjer rett før eggløsning.
  • Etterpå (dag 14 →) stiger temperaturen og holder seg høyere (over ca. 36.1–36.4). Dette er den luteale fasen, hvor progesteron holder temperaturen høy.
  • Kurven ser ut til å ha en stabil høy temperatur i minst 11 dager etter eggløsning (DPO).
Hva dette kan bety
  • At temperaturen holder seg høy etter eggløsning betyr at hun faktisk har hatt eggløsning.
  • Hvis temperaturen holder seg stabilt høy i mer enn 14–16 dager etter eggløsning, kan det være et tidlig tegn på graviditet.
  • Hvis temperaturen faller ned igjen til “før-nivå”, er det som regel tegn på at menstruasjonen er på vei.
Denne kurven
  • Hun er 11 DPO på siste punktet.
  • Temperaturen ligger fortsatt stabilt høy uten fall.
  • Det betyr at graviditet kan være mulig, men det er for tidlig å være helt sikker kun på temperatur.
Det tryggeste er å ta en graviditetstest rundt 12–14 DPO for å få et klart svar.

Men, den stabile tempen fra 8 DPO, hva kan du si om den?

Veldig godt observert

Når jeg ser på kurven hennes, så skjer dette:
  • Etter eggløsning (ca. CD13) stiger temperaturen, men den hopper litt opp og ned frem til ca. 7 DPO.
  • Fra 8 DPO → 11 DPO ligger temperaturen jevn og høy, uten fall – dette kalles ofte en stabil lutealfase.
Hva betyr stabil høy temperatur fra 8 DPO?

• Det er et godt tegn på at progesteronnivået er sterkt og stabilt, som er nødvendig for at en eventuell graviditet skal kunne feste seg.
  • En så stabil kurve kan passe med tidlig graviditet, fordi hCG (hormonet som produseres etter implantasjon) hjelper å holde progesteron oppe, og dermed tempen høy.
  • MEN – noen kan også ha like stabile høye temperaturer uten å være gravide, så det er ikke et sikkert tegn alene.
Ting å se etter fremover
  • Hvis temperaturen fortsetter å være høy og stabil fra 14–16 DPO uten fall, er sannsynligheten for graviditet ganske stor.
  • Et ekstra “andre hopp” (enda et lite temperatur-løft rundt 7–10 DPO) kan noen ganger ses etter implantasjon, men ikke alle får det.
Så: Den stabile tempen fra 8 DPO er et positivt tegn, men ikke bevis i seg selv. En test fra 12–14 DPO vil gi svaret

Så spennende :happy093

Helt enig med at dette er kjempespennende, jeg synes og grafen ser trifasisk ut… det er ikke et sikkert tegn, men et godt tegn :nailbiting:

Måtte spørre ChatGPT

Det her er temperatur til en venn, hva kan du si om den? Kan det være en graviditet i bilde?

Takk for at du delte kurven Jeg kan forklare litt ut fra det jeg ser:

Hva grafen viser
  • Før eggløsning ligger temperaturen lavere (ca. 35.7–36.0).
  • Rundt dag 13 faller temperaturen tydelig ned, som ofte skjer rett før eggløsning.
  • Etterpå (dag 14 →) stiger temperaturen og holder seg høyere (over ca. 36.1–36.4). Dette er den luteale fasen, hvor progesteron holder temperaturen høy.
  • Kurven ser ut til å ha en stabil høy temperatur i minst 11 dager etter eggløsning (DPO).
Hva dette kan bety
  • At temperaturen holder seg høy etter eggløsning betyr at hun faktisk har hatt eggløsning.
  • Hvis temperaturen holder seg stabilt høy i mer enn 14–16 dager etter eggløsning, kan det være et tidlig tegn på graviditet.
  • Hvis temperaturen faller ned igjen til “før-nivå”, er det som regel tegn på at menstruasjonen er på vei.
Denne kurven
  • Hun er 11 DPO på siste punktet.
  • Temperaturen ligger fortsatt stabilt høy uten fall.
  • Det betyr at graviditet kan være mulig, men det er for tidlig å være helt sikker kun på temperatur.
Det tryggeste er å ta en graviditetstest rundt 12–14 DPO for å få et klart svar.

Men, den stabile tempen fra 8 DPO, hva kan du si om den?

Veldig godt observert

Når jeg ser på kurven hennes, så skjer dette:
  • Etter eggløsning (ca. CD13) stiger temperaturen, men den hopper litt opp og ned frem til ca. 7 DPO.
  • Fra 8 DPO → 11 DPO ligger temperaturen jevn og høy, uten fall – dette kalles ofte en stabil lutealfase.
Hva betyr stabil høy temperatur fra 8 DPO?

• Det er et godt tegn på at progesteronnivået er sterkt og stabilt, som er nødvendig for at en eventuell graviditet skal kunne feste seg.
  • En så stabil kurve kan passe med tidlig graviditet, fordi hCG (hormonet som produseres etter implantasjon) hjelper å holde progesteron oppe, og dermed tempen høy.
  • MEN – noen kan også ha like stabile høye temperaturer uten å være gravide, så det er ikke et sikkert tegn alene.
Ting å se etter fremover
  • Hvis temperaturen fortsetter å være høy og stabil fra 14–16 DPO uten fall, er sannsynligheten for graviditet ganske stor.
  • Et ekstra “andre hopp” (enda et lite temperatur-løft rundt 7–10 DPO) kan noen ganger ses etter implantasjon, men ikke alle får det.
Så: Den stabile tempen fra 8 DPO er et positivt tegn, men ikke bevis i seg selv. En test fra 12–14 DPO vil gi svaret

Så spennende :happy093
Oiii, jeg har aldri blitt omtalt med ordet «stabil» i hele mitt liv før, så det var veldig stas :woot: :laughing001 Neida, men det var jo veldig spennende! Håper det holder seg eller går opp :nailbiting: Tuuuusen takk for at du sjekket opp! Det var kult at det virker positivt hvertfall :cool05

Back
Topp