Ønsket om en minsteskatt <3

Kinakål

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Himmelbarn
Augustbarna2024
Vi mistet den lille gutten vår i februar i år, han døde i magen min etter en del turbulens i svangerskapet. Selv om det er ekstremt skummelt ønsker vi å prøve å få et barn til.

Jeg har nettopp fått første mens etter fødselen og er på dag 4.
 
Dagene er fortsatt tunge, savner babyen min så mye og vil bare ha han tilbake..
Da vi mistet han strikket jeg små klær og tepper til han, og etter begravelsen begynte jeg å strikke bittesmå klær jeg skal gi til føden. Det prematurteppet og luen vi fikk der var for stort til gutten vår, og det er nok en del andre som opplever det samme.

Nå er jeg ferdig med to små babypakker. Det er virkelig hjerteskjærende å strikke det, men samtidig føles det fint.

I dag er jeg på syklusdag 5, og jeg veksler mellom å ønske å bli gravid igjen, til å kjenne på redsel og dårlig samvittighet.
 

Vedlegg

  • IMG_5929.jpeg
    IMG_5929.jpeg
    363 KB · Visninger: 119
  • IMG_5930.jpeg
    IMG_5930.jpeg
    427,2 KB · Visninger: 124
Beundrer deg som klarer å være så raus og god midt i din egen sorg, for et fantastisk menneske du er. Så trist å lese at dere mistet den lille skatten. Håper veien blir mye lysere neste gang og at regnbuebabyen kommer uproblematisk :Heartred Varme klemmer :Heartred
 
Beundrer deg som klarer å være så raus og god midt i din egen sorg, for et fantastisk menneske du er. Så trist å lese at dere mistet den lille skatten. Håper veien blir mye lysere neste gang og at regnbuebabyen kommer uproblematisk :Heartred Varme klemmer :Heartred
Tusen takk for fine ord. :Heartred Det er tungt og noen dager har jeg bare lyst til å brenne alt garnet, men nå er dette for meg blitt litt meningen i alt det vonde. Jeg har en Instagram til minne om gutten vår hvor jeg poster strikkeplaggene, og selv om jeg hater tanken på at noen kommer til å få bruk for det så håper jeg samtidig at det kan spre litt kjærlighet om omsorg. :Heartred
 
I morgen skal jeg begynne å teste, i følge fertilitetsmonitoren. Litt spent på hvordan syklusen vil være nå de første månedene etter fødselen. Jeg har heller aldri brukt monitor før, kun vanlige eggløsningstester. Kanskje greit å slippe å tolke de strekene.

Vi har fått time til etter-samtale etter fødselen, i mai. Det er vanskelig å fokusere på prøvingen på lillebror/lillesøster, kjenner jeg. Jeg er fortsatt i en slags boble etter å ha mistet lillegutten vår.

Så ja, dette er kanskje forumets kjipeste dagbok. :p

Jeg ble ferdig med nok en babyboks i dag. Storebror på 6 år velger ut hvilken bamse som skal i boksen. :Heartblue
 

Vedlegg

  • IMG_5933.jpeg
    IMG_5933.jpeg
    516,3 KB · Visninger: 78
  • IMG_5934.jpeg
    IMG_5934.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 77
I morgen skal jeg begynne å teste, i følge fertilitetsmonitoren. Litt spent på hvordan syklusen vil være nå de første månedene etter fødselen. Jeg har heller aldri brukt monitor før, kun vanlige eggløsningstester. Kanskje greit å slippe å tolke de strekene.

Vi har fått time til etter-samtale etter fødselen, i mai. Det er vanskelig å fokusere på prøvingen på lillebror/lillesøster, kjenner jeg. Jeg er fortsatt i en slags boble etter å ha mistet lillegutten vår.

Så ja, dette er kanskje forumets kjipeste dagbok. :p

Jeg ble ferdig med nok en babyboks i dag. Storebror på 6 år velger ut hvilken bamse som skal i boksen. :Heartblue
Nydelige ting du lager :Heartred Stort av deg! Vi har opplevd det samme i storfamilien, er så uendelig trist :Heartred Gikk veldig fint med neste baby, og så enda en som snek seg inn rett etter der igjen. Følger med deg og heier på :Heartred
 
Nydelige ting du lager :Heartred Stort av deg! Vi har opplevd det samme i storfamilien, er så uendelig trist :Heartred Gikk veldig fint med neste baby, og så enda en som snek seg inn rett etter der igjen. Følger med deg og heier på :Heartred
Takk for det. :Heartred Godt å høre at det kan gå veldig fint i neste svangerskap! Det er godt å få høre solskinnshistorier, for det er helt umulig å ikke være redd for at det skal skje igjen.

Takk for at du heier. :Heartred
 
I dag er en tung dag. I natt er det 7 uker siden vannet gikk hjemme. 7 uker allerede.. Det føles ut som en evighet siden, samtidig som om det var i går. Hadde kroppen min holdt ut til nå kunne han ha overlevd. Det er så vondt!

Jeg fungerer fortsatt ganske dårlig. Det eneste jeg orker er å strikke, se dårlige serier og være med de nærmeste. Jeg håper alt vil føles litt lettere snart.
 
I dag, på dag 8, viste monitoren «høy», så da regner jeg med at den vil vise det i mange dager. Da jeg ble gravid sist hadde jeg eggløsning på dag 17 eller 18.

I dag er det 7 uker siden vi både mistet og fikk gutten vår. Jeg savner så utrolig mye å holde ham! :Heartblue
 
I dag, på dag 8, viste monitoren «høy», så da regner jeg med at den vil vise det i mange dager. Da jeg ble gravid sist hadde jeg eggløsning på dag 17 eller 18.

I dag er det 7 uker siden vi både mistet og fikk gutten vår. Jeg savner så utrolig mye å holde ham! :Heartblue
Håper det klaffer nå, heier på deg:Heartred
 
Dag 9 og «høy» på monitoren i dag også. De siste dagene har vært så utrolig tunge. Da vi sto midt i tapet av vesle gullet sa mange at det var den verste tiden. At det ville lette litt med tiden, men jeg føler at det er tyngre nå enn da. Da kunne jeg fremdeles holde ham, og holde meg opptatt med å ordne alt til begravelsen. Nå er det bare tomt. SÅ ufattelig tomt!

Jeg har gjort ferdig to babybokser til. De er virkelig strikket med den dypeste hjertesorgen og største kjærligheten. Jeg tenker på de som dessverre får bruk for de. Kanskje en liten lillebror eller lillesøster, eller kanskje en mamma og pappas aller første barn. Ett lite barn som ble mistet helt plutselig, ut av det blå, slik vi mistet vår lille gutt. Eller kanskje et barn som de oppdaget var sykt. For sykt for denne verden, men like elsket allikevel. Det er så vonde tanker!
IMG_5943.jpeg
IMG_5946.jpeg
IMG_5941.jpeg
IMG_5942.jpeg
 
Må bare sende deg mange varme klemmer❤️❤️ Jeg kan ikke forestille meg hvordan du må ha det❤️ Her sitter jeg med en baby som ble født i februar mens du mista din lille da..:sorry: Så godhjerta og flink du er som lager disse nydelige små babyklærne❤️
Ønsker det aller beste for dere❤️❤️
 
Må bare sende deg mange varme klemmer❤️❤️ Jeg kan ikke forestille meg hvordan du må ha det❤️ Her sitter jeg med en baby som ble født i februar mens du mista din lille da..:sorry: Så godhjerta og flink du er som lager disse nydelige små babyklærne❤️
Ønsker det aller beste for dere❤️❤️
Gratulerer med babyen. :Heartred Ser at du også er «medlem» i himmelbarna, veldig leit! Ja, det er forferdelig tungt. Takk for det. :Heartred
 
Tung dag i dag også. Føler at det blir mye gjentakelser her inne nå. Hver dag er tung, egentlig. Noen er bare tyngre enn andre.
Det er 55 dager siden jeg fikk holde gutten min for første gang, og 44 dager siden jeg fikk holde han for siste gang. 10 dager var det vi fikk. Skulle virkelig gitt alt for å få holde han igjen.

Jeg har gjort ferdig nok en babyboks. Vi har time på sykehuset for ettersamtale i begynnelsen av mai, da skal jeg levere disse boksene. De er virkelig strikket med den aller største hjertesorgen..
 

Vedlegg

  • IMG_5975.jpeg
    IMG_5975.jpeg
    500,4 KB · Visninger: 42
Ikke noe nytt å melde her. Jeg har vært skikkelig sint en periode, på alt og alle og livet. Det er heldigvis bedre igjen nå, for det var innmari slitsomt og tungt.
Vi var på minnelunden hos gutten vår i går, det var veldig fint. Jeg har ikke orker å gå dit på noen uker, fordi jeg har vært så sint.

Har fått ferdig noen flere babybokser, og også sendt en av gårde til en bitteliten jente. :Heartred Det var hjerteknusende, men også en ære.
 

Vedlegg

  • IMG_6048.jpeg
    IMG_6048.jpeg
    463,4 KB · Visninger: 52
Ikke noe nytt å melde her. Jeg har vært skikkelig sint en periode, på alt og alle og livet. Det er heldigvis bedre igjen nå, for det var innmari slitsomt og tungt.
Vi var på minnelunden hos gutten vår i går, det var veldig fint. Jeg har ikke orker å gå dit på noen uker, fordi jeg har vært så sint.

Har fått ferdig noen flere babybokser, og også sendt en av gårde til en bitteliten jente. :Heartred Det var hjerteknusende, men også en ære.
:Heartred:Heartred Skjønner du er sint. Så fint med babyboksen:Heartred
 
Stor klem :Heartred
Sorg er så finurlig fordi den er så altoppslukende i starten og alle sier «det blir bedre» men på en måte så blir det ikke bedre - man lærer bare å leve med den, fungere i hverdagen med sorgen. Den forsvinner aldri. (Har mistet søsken for noen år tilbake).
Men uansett i hvilke forpakning du har sorgen idag så er det så bra å annerkjenne følelsene. Det er jo denne prosessen du har gående her - ved å prate om det, skrive om det, sette ord på følelsene - det er dette som skal få deg igjennom alt og over på den andre siden hvor sorgen er litt mindre altoppslukende og du kan tillate deg selv å le, smile og nyte livet igjen. Samtidig som du hedrer minnet over barnet og alt det skulle bli. :Heartred

Håper det klaffer raskt for dere. Du fortjener det virkelig
 
Back
Topp