Ønsket om en minsteskatt <3 Bittelillebror er født!

23+1, tenk det. Jeg føler meg ydmyk og takknemlig. Fortsatt er det vanskelig å tro på at vi kan få en levende baby sammen, og frykten for at noe skal skje ligger der hele tiden. Han har også vært en del mindre aktiv de siste dagene, men vi var nettopp på kontroll, og har ny kontroll om ti dager, så jeg prøver hardt å ikke bekymre meg. Har også doppler jeg kan bruke når frykten tar helt overhånd. Jeg håper bare ikke minstebror merker at jeg er mye stresset.

I går pyntet jeg litt til jul hos lillestorebror. :Heartred Jeg savner så enormt mye å holde ham, og føler at sorgen fremdeles er ganske altoppslukende og veldig sår. Jeg gruer meg til jul, og særlig julaften. Er redd for at jeg bare skal være lei meg hele dagen.

Jeg koser meg veldig med å bestille julegaver på nettet, da! Og nå har vi pyntet til jul, og det var også veldig koselig. Alt er ikke bare negativt og vondt. Jeg koser meg også med strikking og har fått strikkelysten litt tilbake igjen. Nå strikker jeg genser og seleskjørt til niesen min. :Heartred

Vi har nådd uke 24. Herfra øker sjansen for overlevelse mye, dersom han skulle bli født! Tenk at vi har kommet helt hit. :Heartblue
Jeg ryddet i et skap i går og fant teppene og luene jeg la vekk til han, i tilfelle han skulle dø og bli født rundt samme tid som storebror. Nå er det for smått for ham, og jeg kan donere det til minnebokser. Jeg skulle ønske ingen i hele verden fikk bruk for det.

Vi har nådd uke 24. Herfra øker sjansen for overlevelse mye, dersom han skulle bli født! Tenk at vi har kommet helt hit. :Heartblue
Jeg ryddet i et skap i går og fant teppene og luene jeg la vekk til han, i tilfelle han skulle dø og bli født rundt samme tid som storebror. Nå er det for smått for ham, og jeg kan donere det til minnebokser. Jeg skulle ønske ingen i hele verden fikk bruk for det.
Min samboer ble født i uke 24 på tidlig 90-tallet :Heartred Han er i dag en frisk voksen mann uten noen senskader! Uke 24 er en nydelig milepæl :Heartred

Så fantastisk :Heartblue:love017

Endelig uke 24! :Heartred

24+1, og halsbrann har meldt sin ankomst. Jeg hadde helt glemt hvor utrolig ubehagelig det er, var veldig plaget i min første graviditet.
Håper Gaviscon kan bli min nye venn, men i dag har det bare fungert i veldig kort tid om gangen. :p Fikk ikke sove i natt, og det er vanskelig å spise.
Satt i sengen og knasket lovehearts klokken tre i natt, i desperasjon, men det hjalp ingenting. :laughing002

I dag har jeg strikket mitt første sokkepar! De ble litt små, tror de er str prematur, men det ble da sokker! Brukte ikke oppskrift annet enn på hælen, så jeg må bare prøve meg frem!
IMG_8499.jpeg

Nå holder jeg må med «prosjekt strikk opp garnet», og nyttårsforsettet for 2025 er å ikke kjøpe mer garn, annet enn til dåpskjolen jeg skal (prøve å) strikke! Jeg la inn alt garnet i strikkeappen og det var over 6 kg garn, så.. :smiley-angelic006:laughing002 Jeg kan strikke mye fint i alle mulige størrelser med det jeg har!

24+1, og halsbrann har meldt sin ankomst. Jeg hadde helt glemt hvor utrolig ubehagelig det er, var veldig plaget i min første graviditet.
Håper Gaviscon kan bli min nye venn, men i dag har det bare fungert i veldig kort tid om gangen. :p Fikk ikke sove i natt, og det er vanskelig å spise.
Satt i sengen og knasket lovehearts klokken tre i natt, i desperasjon, men det hjalp ingenting. :laughing002

I dag har jeg strikket mitt første sokkepar! De ble litt små, tror de er str prematur, men det ble da sokker! Brukte ikke oppskrift annet enn på hælen, så jeg må bare prøve meg frem!
Vis vedlegget 450399

Nå holder jeg må med «prosjekt strikk opp garnet», og nyttårsforsettet for 2025 er å ikke kjøpe mer garn, annet enn til dåpskjolen jeg skal (prøve å) strikke! Jeg la inn alt garnet i strikkeappen og det var over 6 kg garn, så.. :smiley-angelic006:laughing002 Jeg kan strikke mye fint i alle mulige størrelser med det jeg har!
Så kjedelig med halsbrann, håper det gir seg snart!! Og så fine sokker, så flink du var som klarte det uten oppskrift:Heartblue

24+4, og lille minstebror er blitt over 800 gram! Han vokser veldig fint, og alt ser veldig fint ut, med morkaken og alt. Vi skal ha ny kontroll i uke 30 og 36, også skulle vi bare ta kontakt hvis det var noe i mellomtiden.

IMG_8522.jpeg

Han lå og suttet på tommelen sin i dag også, og siden han sjelden ligger i ro er det ikke lett å få gode bilder, men det er helt greit.

24+4, og lille minstebror er blitt over 800 gram! Han vokser veldig fint, og alt ser veldig fint ut, med morkaken og alt. Vi skal ha ny kontroll i uke 30 og 36, også skulle vi bare ta kontakt hvis det var noe i mellomtiden.

Vis vedlegget 450638

Han lå og suttet på tommelen sin i dag også, og siden han sjelden ligger i ro er det ikke lett å få gode bilder, men det er helt greit.
Begynner å bli en stor liten gutt nå:Heartblue

Er så glad for å se at alt fortsatt er bra! Jeg opplevde at ukene etter 24 uker gikk litt fortere og var preget av litt mindre engstelse. Håper det blir sånn for deg også. :Heartred

Er så glad for å se at alt fortsatt er bra! Jeg opplevde at ukene etter 24 uker gikk litt fortere og var preget av litt mindre engstelse. Håper det blir sånn for deg også. :Heartred
Det håper jeg også. Jeg tror det føles sånn nå, det var ganske seigt frem til uke 22+0 ihvertfall.

Vis vedlegget 450778
Tenk at vi har kommet til 25+0! Bare én uke igjen til 26-ukers målet! Fra nå av øker sjansen for overlevelse mye fremover. :Heartblue
Vi rakk ikke å komme oss til uke 26, minstebror ble født i går kveld, 25+3. Fødselen lot seg ikke stoppe, men vi fikk utsatt den en del timer slik at vi rakk litt lungemodning og noen timer med magnesiumdrypp, det var verdifulle timer.

Minstebror er stabil og har det etter forholdene bra. Det føles helt uvirkelig at han er her allerede, og overveldende. Tenk at lillestorebror nå er en bitteliten storebror. :Heartblue
Minstebror ligner på ham. De har samme nese og overleppe, det er så fint å se. Og begge har arvet pappas lange bein og føtter.

Nå må han vokse seg stor så vi kan få han med oss hjem. Han bare overleve!

Vi rakk ikke å komme oss til uke 26, minstebror ble født i går kveld, 25+3. Fødselen lot seg ikke stoppe, men vi fikk utsatt den en del timer slik at vi rakk litt lungemodning og noen timer med magnesiumdrypp, det var verdifulle timer.

Minstebror er stabil og har det etter forholdene bra. Det føles helt uvirkelig at han er her allerede, og overveldende. Tenk at lillestorebror nå er en bitteliten storebror. :Heartblue
Minstebror ligner på ham. De har samme nese og overleppe, det er så fint å se. Og begge har arvet pappas lange bein og føtter.

Lille gutt og kjære deg! :Heartred Dette SKAL gå bra! :Heartred

Oi, så skremmende, men også så bra at han klarte de ekstra ukene og dagene inne sammenlignet med storebror. Han er nok i de beste hender, og jeg håper alt går bra med dere alle sammen. Gratulerer så mye med lillebror. Krysser fingrene for en fin videre vekst og utvikling på utsiden ❤️

Hadde dårlig tid han, ville så gjerne møte dere ❤️ gratulerer med minestebror!❤️❤️ godt dere fikk noen verdifulle timer føre han kom, dette skal gå bra!! Heier på dere ❤️

Back
Topp