Ønsket om å bli mamma

Tror det er helt naturlig å bli stressa, særlig når man som IVF-prøver vet hvor lang tid det kan ta å bli gravid! Det slår ut på digital da, og da har du jo bra med hcg. Det er jo et godt tegn ❤️❤️
 
Oppdatering 4+0 :Heartred

Da fikk jeg akkurat telefon fra Riksen, som kunne gratulere meg med graviditet! Det var så utrolig godt å høre noen andre bekrefte det, så her satt tårene løst. Tenk at det gikk?? Jeg føler meg ekstremt takknemlig, og tar det virkelig ikke for gitt. Jeg vet at det fremdeles kan gå galt, men jeg prøver å nyte øyeblikket og tillater meg nå å feire :happy: Dette har jeg drømt om i 2 år.

Hcg-verdiene var fine ifølge sykepleieren, med et resulatat på 186. Jeg spurte i hvilken grad jeg kunne senke skuldrene, og da sa hun at prøver på dette tidspunktet som viste HCG på over 75 hadde de veldig stor tro på. Så den tar jeg for god fisk ;)
TU blir om 4 uker, da er jeg 8 uker på vei. Måtte den neste måneden gå fort :Heartred

Jeg kunne slutte på Crinone-gel fra i dag av, men det syns jeg er litt skummelt faktisk. Leser jo selvfølgelig om de som har fått beskjed om å gå på det frem til uke 10, og da blir jeg litt usikker. Noen erfaringer der ute på dette? :)
 
Oppdatering 4+0 :Heartred
Da fikk jeg akkurat telefon fra Riksen, som kunne gratulere meg med graviditet! Det var så utrolig godt å høre noen andre bekrefte det, så her satt tårene løst. Tenk at det gikk?? Jeg føler meg ekstremt takknemlig, og tar det virkelig ikke for gitt. Jeg vet at det fremdeles kan gå galt, men jeg prøver å nyte øyeblikket og tillater meg nå å feire :happy: Dette har jeg drømt om i 2 år.

Hcg-verdiene var fine ifølge sykepleieren, med et resulatat på 186. Jeg spurte i hvilken grad jeg kunne senke skuldrene, og da sa hun at prøver på dette tidspunktet som viste HCG på over 75 hadde de veldig stor tro på. Så den tar jeg for god fisk ;)
TU blir om 4 uker, da er jeg 8 uker på vei. Måtte den neste måneden gå fort :Heartred

Jeg kunne slutte på Crinone-gel fra i dag av, men det syns jeg er litt skummelt faktisk. Leser jo selvfølgelig om de som har fått beskjed om å gå på det frem til uke 10, og da blir jeg litt usikker. Noen erfaringer der ute på dette? :)


Åå, så herlig! Gratulerer så mye ❤️
 
Tusen takk :Heartred Kliper meg i armen hver dag! Så glad for å høre at du får innsett i Juni Piana, håper du kommer snarlig etter :)

Åh, herregud det håper jeg også! :Heartred Jeg har bestemt meg for at det skal bli sånn ;)
 
Oppdatering 5+0

I dag er jeg 5+0 og over grensen for «kjemisk graviditet», hvis jeg har forstått det riktig! :) Det er en fin tanke. I tillegg fikk jeg 3+ på graviditetstesten, så nå skal jeg offisielt legge testingen på hylla.

Symptomer:
Jeg har ekstremt ømme pupper, og det har jeg egentlig hatt hele veien. Jeg har siden sist sluttet på støttebehandling (Crinone gel), og selv om det var skummelt så har det gått bra! Magen/livmora murrer godt, det kjennes ut som menssmerter med unntak av blødningen. Jeg har hatt litt treg mage og vært en del oppblåst, og får lett mageknip hvis jeg ikke drikker nok vann. Så vannflaska er med meg hvorenn jeg går ;) Ellers er formen fin! Jeg blir takknemmelig for å kjenne disse symptomene også, da får jeg en liten påminnelse om at dette er ekte, det skjer faktisk.
 

Vedlegg

  • F108F096-3B8E-4F5F-9D57-DCC64134D7F0.jpeg
    F108F096-3B8E-4F5F-9D57-DCC64134D7F0.jpeg
    31,6 KB · Visninger: 109
Så koselig å lese alt går bra! Og gratulerer så mye med 3+! Allerede til og med!:woot: da må du ha høye fine verdier!:Heartred
 
Så koselig å lese alt går bra! Og gratulerer så mye med 3+! Allerede til og med!:woot: da må du ha høye fine verdier!:Heartred
Tusen takk :Heartred Ja, det var skikkelig deilig å få den i dag, føles ut som en stor milepæle er nådd! Tenk at du skal ha tvillinger, jeg kommer fremdeles ikke over det!! :rolleyes: Gleder meg til jeg også skal på TU, bare 2+5 dager igjen.. Føles ut som en evighet :joyful:
 
Tusen takk :Heartred Ja, det var skikkelig deilig å få den i dag, føles ut som en stor milepæle er nådd! Tenk at du skal ha tvillinger, jeg kommer fremdeles ikke over det!! :rolleyes: Gleder meg til jeg også skal på TU, bare 2+5 dager igjen.. Føles ut som en evighet :joyful:
Det er absolutt en stor milepæle!:joyful:
Ja det er helt utrolig vilt!! Hehe! Er blitt så vanvittig knyttet til de 2 søte små at jeg blir på gråten av å tenke på det! Vi hadde jo aldri sett for oss tvillinger og vi har alltid spøkt med at liksom uff det må jo være et mareritt, men på sekundet vi fikk vite det bare skiftet alt og ble gjort om til glede og kjærlighet. Nå er jeg bare redd for komplikasjoner. For nå må vi få med oss begge videre. Noe annet er ikke aktuelt :Heartbigred :love017
Oi!! Det er jo snart!! Gleder meg virkelig til å se og lese! Her blir det ny titt på de små om 8 dager bare faktisk! Det gikk opp for meg nå!:woot::Heartred

Så fine og spennende tider for oss begge nå!:love7
 
Oppdatering 6+0

Da har jeg nådd 6 uker, og den lille er nå på størrelse med et blåbær! :Heartred

Jeg skulle ønske jeg greide å senke skuldrene og nyte graviditeten - men nå har jeg så innmari mye mer å miste. Jeg har meldt meg inn i en termingruppe, og det er fint å være en del av fellesskap. Men der blir det også synlig hvor mange som mister i SA og MA, og daglig skriver poster med overskriften «takker for meg»... Det hjelper ikke at symptomene mine har roet seg, og jeg tar meg stadig i å Google hvilken betydning det har. Ikke sover jeg om natta heller, og har opptil flere ganger hatt mareritt om at jeg mister. Jeg tar meg selv i å sjekke etter blod hver gang jeg tørker meg, og kjenner at dette er mye mer psykisk krevende enn jeg hadde trodd. Vi har prøvd i 2 år for å komme hit vi er i dag, også skal jeg være så destruktiv? Jeg er så glad i den lille babyen vår allerede, og vil så gjerne at dette skal gå veien. Kan jeg ikke heller prøve å nyte det??

Også får jeg dårlig samvittighet over at jeg skriver ned tankene mine i et dagbokforum der veldig mange av dere står midt oppi IVF-prosessen med all den påkjenningen det er. Er fullstendig klar over at jeg skal være takknemlig for at vi har lyktes, og det er jeg. Jeg er bare fryktelig redd også. Er det ikke det ene, så er det det andre.. :sorry:

Håper på bedre dager den kommende uken, og kanskje litt fler symptomer slik at jeg kan roe meg litt ;) Nå har jeg bare litt ømme pupper, og svimlet litt i går. Murringen har så godt som gitt seg.
 
Gratulerer med det lille blåbæret dit:Heartblue:Heartblue

Jeg skjønner at du vil ha symptomer for å være litt sikrere på graviditeten. Men kanskje du kan snu det til noe positivt, og at du er heldig som ikke får så mange vonter under svangerskapet:love7

Du skal heller ikke ha dårlig samvittighet for å skrive om bekymringene dine her, det er din dagbok og dine tanker. Vi heier alle sammen på deg, og det lille blåbæret dit. Håper det hjelper å skrive av seg noen av bekymringene, og at du får noen fine dager fremover:Heartred
 
Last edited:
Gratulerer med det lille blåbæret dit:Heartblue:Heartblue

Jeg skjønner at du vil ha symptomer for å være litt sikrere på graviditeten. Men kanskje du kan snu det til noe positivt, og at du er heldig som ikke får så mange vonter under svangerskapet:love7

Du skal heller ikke ha dårlig samvittighet for å skrive om bekymringene dine her, det er din dagbok og dine tanker. Vi heier alle sammen på deg, og det lille blåbæret dit. Håper det hjelper å skrive av seg noen av bekymringene, og at du får noen fine dager fremover:Heartred
Tusen takk, du har helt rett. En ting er alle de som er uheldige å mister, men tenk på alle de som lykkes også. Hvorfor skal ikke jeg være en av de?

Jeg må rett og slett bare ta meg litt i nakkeskinnet og fokusere på det positive, som du skriver :) Det føltes faktisk bedre etter jeg hadde trykket publiser, det er noe ganske befriende med å lette på trykket sånn sett. Nå går jeg for stigende humør resten av uka ;) Takk for fin støtte :Heartred
 
Oppdatering 7+0

Nå har den lille blåbæra vokst seg til ei bringebær :Heartred Denne uka begynner det å utvikle seg brusk, hender og føtter. Å være gravid er helt fasinerende!

Humøret mitt har heldigvis snudd siden sist, jeg tror jeg bare måtte ventilere litt. Den siste uken har jeg vært ekstremt trøtt, kan sove til alle døgnets tider og gjesper dagen lang på jobb. Jeg blir også kvalm hvis jeg ikke spiser ofte nok, i tillegg til at puppene fremdeles er ømme og har vokst noe vanvittig. Er støl i livmora, men det er kanskje ikke så rart siden livmora nå har vokst seg på størrelse med en appelsin.
Vi har delt nyheten med et vennepar, og siden vi valgte å holde IVF-forsøket for oss selv så ble de utrolig overrasket. Kjenner jeg er glad for at vi valgte å holde kortene litt tett til brystet når koronaen kom. Førstkommende mandag er det tidlig ultralyd, og da er jeg 7+5. Håper vi får se hjertet slå, og at alt er bra :Heartred Jeg har en god følelse på det :)
 
Oppdatering 7+5

I dag har jeg fått sett og hørt verdens nydeligste hjerteslag :Heartred

5109536E-C942-466D-8535-FE329CDB8F2C.jpeg


Den lille utvikler seg akkurat som han eller hun skal, og det er fascinerende å tenke på at alt dette foregår inne i kroppen min, as we speak. Babyen ble målt til 14mm, plommesekken er på vei bort og morkaka har nå begynt å etablere seg. Livmora mi ligger visst litt på skrå og bakovervendt, men det hadde ingenting å si annet enn at jeg kanskje begynner å vise mage litt senere. En utrolig fin opplevelse :Heartred


 
Oppdatering 7+5

I dag har jeg fått sett og hørt verdens nydeligste hjerteslag :Heartred

Vis vedlegget 330024

Den lille utvikler seg akkurat som han eller hun skal, og det er fascinerende å tenke på at alt dette foregår inne i kroppen min, as we speak. Babyen ble målt til 14mm, plommesekken er på vei bort og morkaka har nå begynt å etablere seg. Livmora mi ligger visst litt på skrå og bakovervendt, men det hadde ingenting å si annet enn at jeg kanskje begynner å vise mage litt senere. En utrolig fin opplevelse :Heartred


Så herlig å lese dagboken din! Her vil jeg følge med! Så gode nyheter med et lite hjerte som banker:Heartred Gratulerer så mye!
 
Så herlig å lese dagboken din! Her vil jeg følge med! Så gode nyheter med et lite hjerte som banker:Heartred Gratulerer så mye!
Tusen hjertelig takk :Heartred Velkommen skal du være, veldig hyggelig at det er noen innom å leser litt i ny og ne :happy:
 
Oppdatering 9+5

Nå er det en stund siden sist oppdatering, og det skyldes nok en kombinasjon av sommerferie og litt redusert form! Jeg har siden sist vært en del kvalm, spesielt hvis jeg ikke spiser ofte (så nå om dagen føler jeg at jeg ikke gjør annet :joyful:).. Jeg er veldig trøtt og tiltaksløs, det føles ut som noen har sugd all energi ut av kroppen min! Det er mye jeg har lyst til å gjøre i løpet av sommeren, men dette blir nok en ganske rolig ferie da jeg har alle intensjoner om å lytte på kroppen.

Siden vi ferierer sammen med nær familie har vi valgt å dele nyheten, og det er noe av det koseligste jeg har opplevd på lang tid. Tårene satt løst hos de alle fleste, og den kommende bestemoren knakk fullstendig sammen når hun skjønte at hun får sitt første barnebarn :Heartred Litt tidlig å dele nyheten allerede, men som samboeren min så fint sa; hvorfor skal vi eventuelt dele sorgen i ettertid, når vi ikke kan dele gleden mens den varer? Vi har stor tro på at dette går veien, og nå håper jeg de siste 2 ukene flyr avgårde!
 
Oppdatering 9+5
Nå er det en stund siden sist oppdatering, og det skyldes nok en kombinasjon av sommerferie og litt redusert form! Jeg har siden sist vært en del kvalm, spesielt hvis jeg ikke spiser ofte (så nå om dagen føler jeg at jeg ikke gjør annet :joyful:).. Jeg er veldig trøtt og tiltaksløs, det føles ut som noen har sugd all energi ut av kroppen min! Det er mye jeg har lyst til å gjøre i løpet av sommeren, men dette blir nok en ganske rolig ferie da jeg har alle intensjoner om å lytte på kroppen.

Siden vi ferierer sammen med nær familie har vi valgt å dele nyheten, og det er noe av det koseligste jeg har opplevd på lang tid. Tårene satt løst hos de alle fleste, og den kommende bestemoren knakk fullstendig sammen når hun skjønte at hun får sitt første barnebarn :Heartred Litt tidlig å dele nyheten allerede, men som samboeren min så fint sa; hvorfor skal vi eventuelt dele sorgen i ettertid, når vi ikke kan dele gleden mens den varer? Vi har stor tro på at dette går veien, og nå håper jeg de siste 2 ukene flyr avgårde!
Fantastisk lesning!!!:Heartbigred:cheers
 
Oppdatering 12+1 :Heartred

Jeg har titulert denne dagboka med «ønsket om å bli mamma».. Og jammen er jeg så heldig å få det ønsket oppfylt! Tiden siden sist har egentlig rast avgårde, og jeg har nytt late feriedager med samboeren og familie. Formen har vært så som så, fortsatt relativt kvalm i det jeg ikke spiser ofte nok. Og i uke 11 kom brekningene, men har greid å holde meg fra å kaste opp. Trøttheten begynner å slippe litt taket, og vi har nå begynt å fortelle den gode nyheten til de nærmeste vennene våre. Mange vet om ivf-prosessen, men som jeg har skrevet tidligere så valgte vi å holde dette forsøket for oss selv - og det har vært så gøy å kunne overraske alle sammen.

I går (når jeg var 12+0) var vi på tidlig ultralyd igjen, og jeg var veldig spent. Har imidlertidlig hatt en god følelse pga formen, og den viste seg å stemme. Vi fikk se en aktiv liten krabat som hadde rene turnoppvisninga, noe som gjorde det litt vanskelig å få tatt gode bilder :joyful: Helt fascinerende å se at det beveger seg så mye inni meg, uten at jeg kan kjenne det helt enda. Samboeren var i ekstase å filmet masse siden dette var hans første møte med den lille babyen vår pga korona-restriksjoner tidligere. Nå ser jeg frem til å gå inn i nytt trimester og faktisk begynne å kjøpe inn alt som trengs. Vi skal også i gang med en flytteprosess, så her er det mye som skjer fremover :Heartred Legger ved bilde av den lille akrobaten vår:
 

Vedlegg

  • 126F7733-70F0-4231-B006-AC38F9E0752D.jpeg
    126F7733-70F0-4231-B006-AC38F9E0752D.jpeg
    32,4 KB · Visninger: 79
Back
Topp