Ønsket om å bli mamma

Så bra det er er så og si uten bivirkninger på deg! :gen014
Håper mensen dukker opp rett rundt hjørnet! Da blir det sprøyte start?:woot:
Ja, har lest meg opp på bivirkninger og var litt skremt før oppstart for å være helt ærlig. Med alt fra vektoppgang til kraftige hodepiner.. :nailbiting: Så da er det ekstra deilig når jeg ikke merker noen ting! Ja, da blir det sprøytestart! :angel8
 
Jeg bare liker den tanken at egget er satt på plass og ventinga. Det å være ferdig med sprøyter og alt, og bare vente.
Men pleier å gå en del turer, lage god mat. Også har jeg ofte handla litt babyting i rugetida. Gjort den mest mulig koselig.
Har blitt fire rugetider, så har litt erfaring. Tre endte i graviditet og en negativ. Men var spennende tider alle fire. Selv om det var bare siste som har vart lenge og holder på enda :) Det er nesten for godt til å være sant etter alle disse årene. Må stadig klype meg i armen og spørre om det er sant. Men joda, drømmer kan bli sanne de, om man ikke gir opp :Heartpink
Ja, det er sant. Da har du på en måte «gjort det du kan», og kan lene deg tilbake å prøve og slappe av så godt det går ann :) Utrolig bra at det gikk på fjerde forsøk, glad på deres vegne!!
 
CD2, 1. forsøk IVF, Nedreguleringsdag 10 med synarela, Riksen.

I går kom endelig mensen, og det er sjeldent jeg har vært så glad for det! :smiley-angelic006 Det betyr at jeg får komme inn på nedreguleringskontroll den 6.mai, og hvis alt ser fint ut og jeg har respondert bra på nedreguleringen så blir det oppstart av sprøyter. De siste dagene har jeg stresset litt med dette, og begynt å lure på om jeg får i meg nok nesespray. Holder jeg hodet riktig, kommer det nok spray ut osv. o_O Lett å henge seg opp i slike ting, når jeg bare går å venter på å få komme ordentlig i gang.

Men!! Denne måneden skjer det. Jeg vil lykkes så inderlig, og tar meg selv i å tenke på hvordan vi skulle fortalt det til venner og familie hvis det hadde gått :love2 De nærmeste vet at prøverør ble løsningen for oss, og at vi har slitt en stund.. Men når korona kom så ble alt naturligvis satt på vent, og jeg har holdt det hemmelig for alle at vi er så heldig å få starte opp likevel. Bare tanken på å kunne overraske de vi er glad i med en evt graviditet gir meg tårer i øynene, jeg vil så gjerne at dette skal gå!! :Heartred Skal prøve å ikke stresse med det, men det er godt å kjenne på litt håp om dagen også.
 
Ja, har lest meg opp på bivirkninger og var litt skremt før oppstart for å være helt ærlig. Med alt fra vektoppgang til kraftige hodepiner.. :nailbiting: Så da er det ekstra deilig når jeg ikke merker noen ting! Ja, da blir det sprøytestart! :angel8
Jaaa samme her med stimuleringen :joyful: ble så utrolig positivt overrasket og det har jeg blitt med alt hittil! :woot: kjempe spennende tider i møtet nå!! Gleder meg til å følge deg veien videre!
 
Veldig spennende med første forsøk! Ønsker deg masse lykke til :happy: Så heldig du er som får gå gjennom forsøk på i koronatidene! Får du sette inn embryo i denne syklusen eller blir det totalfrys?
 
Veldig spennende med første forsøk! Ønsker deg masse lykke til :happy: Så heldig du er som får gå gjennom forsøk på i koronatidene! Får du sette inn embryo i denne syklusen eller blir det totalfrys?
Tusen takk :Heartred Jeg tror jeg har vært veldig heldig ja, vi hadde reservert uttak til uke 21 - og hvis vi ikke hadde det så tror jeg ikke det hadde blitt forsøk før til høsten pga korona. Så har stor medfølelse med de som må vente til da. Du, det er et godt spørsmål. Jeg vet faktisk ikke! Håper på å få sette inn, det var det som var den ordinære planen. Har fulgt deg en stund å syns og huske at du ble overstimulert og fikk fryst? Hvordan går det med deg nå? :)
 
Tusen takk :Heartred Jeg tror jeg har vært veldig heldig ja, vi hadde reservert uttak til uke 21 - og hvis vi ikke hadde det så tror jeg ikke det hadde blitt forsøk før til høsten pga korona. Så har stor medfølelse med de som må vente til da. Du, det er et godt spørsmål. Jeg vet faktisk ikke! Håper på å få sette inn, det var det som var den ordinære planen. Har fulgt deg en stund å syns og huske at du ble overstimulert og fikk fryst? Hvordan går det med deg nå? :)
Ja ventingen er liksom lang nok som den er, så er utrolig kjipt å skulle bli rammet av en pandemi i tillegg.. Men nå er du i gang, og det er er godt! Er veldig spennende med forsøk, jeg syns det var en veldig interessant prosess når vi sto i det :)

Jo det stemmer! Så hyggelig at du husker :) Jeg har satt inn et fryseembryo for 11 dager siden. Nå venter jeg bare på å teste, men har ikke den store trua. :shy:
 
Ja ventingen er liksom lang nok som den er, så er utrolig kjipt å skulle bli rammet av en pandemi i tillegg.. Men nå er du i gang, og det er er godt! Er veldig spennende med forsøk, jeg syns det var en veldig interessant prosess når vi sto i det :)

Jo det stemmer! Så hyggelig at du husker :) Jeg har satt inn et fryseembryo for 11 dager siden. Nå venter jeg bare på å teste, men har ikke den store trua. :shy:
Åh, kan tenke meg at det er spennende dager for deg nå om tiden.. Hva er det som gjør at du ikke har helt troa, om jeg kan spørre om det? Jeg skal krysse alt jeg har for at det har gått veien :Heartred
 
Åh, kan tenke meg at det er spennende dager for deg nå om tiden.. Hva er det som gjør at du ikke har helt troa, om jeg kan spørre om det? Jeg skal krysse alt jeg har for at det har gått veien :Heartred
Takk for det ❤️ men har allerede fått negativ test.. Så det gikk ikke denne gangen.
 
Takk for det ❤️ men har allerede fått negativ test.. Så det gikk ikke denne gangen.
Åh, så leit å høre. Selv om du ikke hadde helt troa så skjønner jeg at man håper i det lengste. Sender deg en god, virituell klem! :Heartred
 
CD6, 1, forsøk IVF, Nedreguleringsdag 14 med synarela, Riksen.

I dag har jeg vært på kontroll på sykehuset, og alt gikk veldig bra! :) Tynn og fin slimhinne, og jeg har visst reagert bra på nedreguleringen. Starter med 150 IE Gonal-F i morgen, og skal gå på det frem til neste kontroll som er den 13.mai. Er fryktelig spent på hvordan jeg takler det å sette sprøyter på meg selv, men det er ikke noe annet alternativ så tenker egentlig at det må gå bra. Den første sprøyten er sikkert verst.. Samboeren brekker seg bare jeg nevner ordet sprøyte, så det er ingen hjelp å få fra han :wacky: Skal også nedjustere dosen på Synarela, til 1 spray om morgen og 1 om kvelden.

Et skritt nærmere!! Om 2 uker så kan jeg faktisk være ruger :notworthy Iiik.
 
CD6, 1, forsøk IVF, Nedreguleringsdag 14 med synarela, Riksen.

I dag har jeg vært på kontroll på sykehuset, og alt gikk veldig bra! :) Tynn og fin slimhinne, og jeg har visst reagert bra på nedreguleringen. Starter med 150 IE Gonal-F i morgen, og skal gå på det frem til neste kontroll som er den 13.mai. Er fryktelig spent på hvordan jeg takler det å sette sprøyter på meg selv, men det er ikke noe annet alternativ så tenker egentlig at det må gå bra. Den første sprøyten er sikkert verst.. Samboeren brekker seg bare jeg nevner ordet sprøyte, så det er ingen hjelp å få fra han :wacky: Skal også nedjustere dosen på Synarela, til 1 spray om morgen og 1 om kvelden.

Et skritt nærmere!! Om 2 uker så kan jeg faktisk være ruger :notworthy Iiik.

Så spennende reise du er på :)

Sprøyter ja, kanskje ikke det morsomte med denne prosessen, men man blir fort vant til det. Les bruksanvisningen nøye på forhånd og bare vær tøff :D også likte i hvert fall jeg å tenke at hadde det vært sånn at det var livsfarlig å stikke feil så hadde man ikke fått lov til å sette sprøyta selv :p det verste som kan skje er et et blåmerke eller to!

Masse lykke til :D
 
Jeg satte siste, eggløsningssprøyta på forsøk 2 for ett år siden i går. Og rakk akkurat bursdagen min før uttak og enda mer medisiner. Nå tok de egga for tidlig og alle var for dårlige. Så det forsøket gikk totalt i vasken, kan man si.

Veldig spennende tid du er i. Jeg har sprøyteskrekk og satt alle sammen selv. Måtte gå 12 uker på blodfortynnende også, så ble en vane og stikke seg. Lykke til :)
 
CD6, 1, forsøk IVF, Nedreguleringsdag 14 med synarela, Riksen.

I dag har jeg vært på kontroll på sykehuset, og alt gikk veldig bra! :) Tynn og fin slimhinne, og jeg har visst reagert bra på nedreguleringen. Starter med 150 IE Gonal-F i morgen, og skal gå på det frem til neste kontroll som er den 13.mai. Er fryktelig spent på hvordan jeg takler det å sette sprøyter på meg selv, men det er ikke noe annet alternativ så tenker egentlig at det må gå bra. Den første sprøyten er sikkert verst.. Samboeren brekker seg bare jeg nevner ordet sprøyte, så det er ingen hjelp å få fra han :wacky: Skal også nedjustere dosen på Synarela, til 1 spray om morgen og 1 om kvelden.

Et skritt nærmere!! Om 2 uker så kan jeg faktisk være ruger :notworthy Iiik.
Så fantastisk å endelig ha kommet hit og at alt var som det skulle på kontrollen. :joyful:

Jeg var livredd for sprøytene, men jeg kan med hånden på hjerte si jeg ikke kjente Gonal F i det hele tatt. :Heartred

Masse masse lykke til! :woot: gleder meg til oppdatering!
 
Så spennende reise du er på :)

Sprøyter ja, kanskje ikke det morsomte med denne prosessen, men man blir fort vant til det. Les bruksanvisningen nøye på forhånd og bare vær tøff :D også likte i hvert fall jeg å tenke at hadde det vært sånn at det var livsfarlig å stikke feil så hadde man ikke fått lov til å sette sprøyta selv :p det verste som kan skje er et et blåmerke eller to!

Masse lykke til :D
Akkurat den siste setninga di, med at hvis det hadde vært slik at det var farlig å sette sprøyta selv så hadde man ikke fått gjort det - den hjalp når jeg stod der, litt stresset :) Så tusen takk!!
 
Jeg satte siste, eggløsningssprøyta på forsøk 2 for ett år siden i går. Og rakk akkurat bursdagen min før uttak og enda mer medisiner. Nå tok de egga for tidlig og alle var for dårlige. Så det forsøket gikk totalt i vasken, kan man si.

Veldig spennende tid du er i. Jeg har sprøyteskrekk og satt alle sammen selv. Måtte gå 12 uker på blodfortynnende også, så ble en vane og stikke seg. Lykke til :)
Tusen takk for lykkeønskninger, kjekt at det er så mange erfarne man kan lene seg på, og spørre om råd når man er ny selv :Heartred
 
1, forsøk IVF, Nedreguleringsdag 17 med synarela, dag 3 med Gonal-F, Riksen.

Da er jeg i gang med sprøytene, og det går overraskende bra! :smiley-angelic006 Den første kjente jeg ikke i det hele tatt, men den jeg satt i går kjentes. Jeg har sikkert truffet et blodkar eller noe, da jeg ble ganske blå med en gang. Henger meg opp i ting som luftbobler, litt blod på magen etter stikket osv, men sånn er det sikkert de første gangene.

Nå tar jeg en spray av synarela kl 09 og 21, og valgte å sette sprøyte kl 15 (syns det tidspunktet var greit mtp jobb osv). Sett i ettertid hadde det sikkert vært best å sette sprøyta kl 21 om kvelden, sammen med nesesprayen. Blir litt mange alarmer i løpet av en dag nå, og litt vanskeligere og koordinere alt, samtidig som venner og familie ikke vet om prosessen. Men alt løser seg :happy: Blir spennende å sjekke ny status den 13.mai, og forhåpentligvis får vi vite dato for egguttak da :nailbiting:
 
Jeg spraya og tok sprøyte 18.00 alle tre gangene. Var greit å samle litt. Og magen ble blå for hvert stikke nesten, så ikke ut da jeg var ferdig. Men jeg gikk på blodfortynnende i 14 uker etter forsøket også. Men ble ikke så blå av de som jeg ble av Gonal-F merkelig nok.
 
Jeg spraya og tok sprøyte 18.00 alle tre gangene. Var greit å samle litt. Og magen ble blå for hvert stikke nesten, så ikke ut da jeg var ferdig. Men jeg gikk på blodfortynnende i 14 uker etter forsøket også. Men ble ikke så blå av de som jeg ble av Gonal-F merkelig nok.
Ja, det har jeg lært til neste gang! (Selv om jeg selvfølgelig håper det skal lykkes på 1.forsøk ;)) Så kommer evt. til å samle opp alt samtidig ved neste runde.. Godt å høre at jeg ikke er den eneste som ble blå. Gikk bedre i dag heldigvis!
 
1, forsøk IVF, Nedreguleringsdag 21 med synarela, dag 7 med Gonal-F, Riksen.

Da har jeg vært på kontroll, og alt ser fint ut :) Jeg hadde 8-9 egg på hver side, den mest modne posen var på 11 mm, de minste på ca 8 mm. Ønsket størrelse var visst 17-18 mm når Otrivelle skulle settes, slik jeg forstod det. Slimhinnen hadde også vokst siden sist, og hadde bra tykkelse for å være der jeg er i prosessen.

Fikk beskjed om å øke dosen på Gonal-f fra 150 IE til 175 IE, fra og med i dag. Deretter skal jeg inn på ny kontroll på lørdag kl 09, for en (forhåpentligvis siste ul + blodprøve). Det var visst ikke vanlig praksis å ta inn pasienter på Riksen på lørdager, men legen hadde ikke tro på at jeg kom til å rekke å reagere nok på oppjusteringen til fredag. Siden det bare er bakvakta på jobb på helg så fikk jeg beskjed om å koke meg kaffe, samt ta med noe å lese på. Høres ut som det blir litt venting med andre ord.

Håper på at jeg får konkret dato for uttak og innsett på lørdag. Må forresten skryte veldig av de legene og sykepleierene jeg har møtt på Riksen :Heartred Føler meg godt tatt vare på. Måtte dagene fly avgårde!!
 
Back
Topp