Ønsker seg et lillesøsken

Hannelore

Blir kjent med forumet
Prøver meg på en liten dagbok jeg også. Forhåpentligvis blir den kort :rolleyes:

Har en fin liten gutt som ble født i august 2018, og er nå veldig klar for å få en til :dummy: Første pp er nå i august, og hvis det går nå, så blir det maibaby (selv om jeg ikke tør helt å håpe på det :wacky:). Vi får se. Blir iallefall en veldig spennende tid fremover :)
 
Da vi prøvde på forrige, og mens jeg gikk gravid , husker jeg jeg tenkte at det nok ville bli lettere å få tiden til å gå når vi skulle begynne å prøve på nr to, fordi jeg da ville ha en baby å leke og kose med under prøvinga. Men jeg er ikke så sikker på det nå lenger :wacky: Merker det ligger i bakhodet hele tida.

Sist gang var jeg også så utrolig redd for SA, og tenkte at det kanskje ville være bedre neste gang, men det er jeg heller ikke så sikker på.. Merker frykten og angsten komme når jeg leser om andre som opplever det. Det virker helt forferdelig :sorry:

Forrige prøving ble jeg også gravid på første forsøk, så jeg føler fallhøyden er veldig stor nå. Tenker at det ikke kommer til å gå på første igjen nå, men vet samtidig at jeg kommer til å bli utrolig skuffa når det da ikke gjør det. Må jobbe med å ikke krisemaksimere så veldig :nailbiting:

Jaja. Er da iallfall veldig optimistisk, merker jeg :hilarious:
 
Masse lykke til! Har en ettåring selv født i august 2018, og er 16 uker på vei med nr 2 :) Prøvetiden her gikk veeeeldig sent, men etter jeg ble gravid har tiden flydd avgårde! Glemmer stadig vekk at jeg er gravid på nytt :laughing002 Håper spiren deres sitter fort!
 
Masse lykke til! Har en ettåring selv født i august 2018, og er 16 uker på vei med nr 2 :) Prøvetiden her gikk veeeeldig sent, men etter jeg ble gravid har tiden flydd avgårde! Glemmer stadig vekk at jeg er gravid på nytt :laughing002 Håper spiren deres sitter fort!

Takk :) Åå så koselig :Heartred gratulerer! Så godt å ha kommet et stykke på vei! Hadde skikkelig lyst på to tette jeg også, men fikk mensen tilbake så sent, og ville se an hvordan syklusene var, så da ble det prøvestart nå, men døm kan fortsatt bli passe tett da :angelic: Høres lovende ut at tiden går fortere etterhvert. Håper det blir sånn for meg også. Er så utålmodig av meg :p Blir veldig spennende fremover nå. Håper så veldig jeg også at spiren sitter fort. Takk :love017
 
Jeg har ikke begynt med noe temping eller el-tester enda. Tenker jeg prøver litt uten først, også hvis det tar litt tid, så begynner jeg evt da :)

Etter forrige fødsel har jeg hatt to sykluser som jeg har lagt inn mensdager i appen clue, så foreløpig har jeg bare den som jeg logger ting i. Etter appen, så var siste fruktbare dag (eller hva det blir på norsk :p) i går. La inn et ekstra forsøk i dag, men er vel egentlig bare å vente fra nå av da. Veldig spennende, men også litt nervepirrende :nailbiting::joyful:
 
Kjenner meg igjen i alle tankene dine om at det skulle jo gå så mye enklere andre gang man skulle prøve! :hilarious:

Håper det går greit å få neste også for dere :)
 
Kjenner meg igjen i alle tankene dine om at det skulle jo gå så mye enklere andre gang man skulle prøve! :hilarious:

Håper det går greit å få neste også for dere :)

Litt godt å høre at det ikke er bare meg som tenker sånn :p Takk :Heartred håper jeg også :happy:

Har vært inne og lest litt i din dagbok:angelic: gratulerer med 5+0! Så spennende :dummy: :Heartred håper det blir terminspire :love7
 
Tror jeg er 3 dpo nå. Clue mente el var på lørdag, så går ut i fra det (selv om jeg håper det var på søndag pga det gir oss mer prøvetid mtp at vi starta på lørdag :hilarious:). Umulig å vite siden jeg ikke har tatt noen tester.. Men hadde litt vondt nederst i magen både lørdag, søndag og mandag, så har litt trua på at det kanskje kan ha vært søndag eller mandag.. :angelic: Lov å håpe. :happy:

Tenker uansett jeg venter til etter ikm med å teste noe, fordi jeg ikke vil gi meg selv for mye forhåpninger om at det kan ha gått denne pp. Må få tida til å gå :woot::p
 
7 dpo :)

Skal ikke teste før ikm, tenkte jeg originalt, men nå begynner jeg å bli utålmodig :hilarious:

Husker ikke når jeg begynte å teste forrige gang.. Husker jeg fikk en negativ før jeg fikk den første (utrolig svake) positive testen, men usikker på når det var. Den negative var før 7 dpo, mener jeg, og den positive var nok mellom 7 og 12 dpo.

Tenkt masse på dette i dag fordi jeg er så spent på å begynne å teste :rolleyes: Så lenge klarte jeg å holde meg "cool" :hilarious: Jaja. Kanskje det blir noen tester til uka. Får prøve å holde meg så lenge jeg kan, men har ganske masse tester, så er ikke så farlig om jeg sløser litt :angelic:
 
7 dpo :)

Skal ikke teste før ikm, tenkte jeg originalt, men nå begynner jeg å bli utålmodig :hilarious:

Husker ikke når jeg begynte å teste forrige gang.. Husker jeg fikk en negativ før jeg fikk den første (utrolig svake) positive testen, men usikker på når det var. Den negative var før 7 dpo, mener jeg, og den positive var nok mellom 7 og 12 dpo.

Tenkt masse på dette i dag fordi jeg er så spent på å begynne å teste :rolleyes: Så lenge klarte jeg å holde meg "cool" :hilarious: Jaja. Kanskje det blir noen tester til uka. Får prøve å holde meg så lenge jeg kan, men har ganske masse tester, så er ikke så farlig om jeg sløser litt :angelic:

Jeg er sååå misunnelig på deg for at du er 7dpo:hilarious: jeg er bare 4dpo:hungover: Man vet jo at det ikke er vits å teste for tidlig, men man blir helt forstyrra av disse prøve greiene :shy:
 
Jeg er sååå misunnelig på deg for at du er 7dpo:hilarious: jeg er bare 4dpo:hungover: Man vet jo at det ikke er vits å teste for tidlig, men man blir helt forstyrra av disse prøve greiene :shy:

Jaa, sant! Jeg tok en test midt på dsgen i går på 8 dpo,den ble negativ :dead: Satser på at det bare var altfor tidlig :angelic:
 
Last edited:
Har siden i går vært kjempesliten og -trøtt, pluss at jeg har hatt litt menssmerter siste to-tre dagene.

Håper å klare å vente til torsdag med å teste noe mer. Da er jeg 12 dpo :)
 
Last edited:
Spennende da!
Man blir litt sprø av dette ja. :wtf: Kjenner noe både i hytt og pine.
Uansett - lykke til! :Heartred
 
12 dpo

Ikke fullt så sliten lenger, og mindre murringer i magen. Ble ikke test i dag, da jeg ikke har trua på at den skal bli positiv, så ville unngå skuffelse :p Får se om jeg bare venter og ser om tr kommer på lørdag nå. Tror litt på det nå, og det er egentlig greit, så blir det ikke så skuffende når ho kommer :)
 
Ikm var i går, men tr kom ikke. Tenkte det kanskje ble i dag i stedet, men har alltid våkna opp med mensen når den har kommet, aldri fått den sånn ut på dagen, så tenker det ikke blir i dag. Men får se :) Noe er jo rart nå uansett :p

Tok en test på morgenen i dag, siden tr er forsinka, men den var negativ :( Lurer litt på om jeg tok testen litt feil da, men ikke sikkert den hadde blitt positiv læll. Har alltid pleid å tisse i kopp og dyppe oppi, men siden vi har besøk, så måtte jeg teste på doen som ikke er ved siden av der gjestene sover, og da hadde jeg ikke kopp. Så måtte for første gang prøve å tisse rett på pinnen, og det var ikke lett.. Så tror ikke jeg fikk til å holde den 5 sekunder inne i stråla.. Var mer at det ble noen drypp. Too much info :hilarious: jaja :rolleyes:

Tenker det er mulig tr kommer i morgen. Hvis ho ikke er kommet innen tirsdag bør jeg begynne å bli bekymra. Har aldri hatt noe særlig uregelmessige sykluser, men ventet jo bare to sykluser fra første mens etter fødsel, så ting kan jo ha forandra seg etter fødsel uten at jeg har merka det enda :rolleyes:
 
Ikm var i går, men tr kom ikke. Tenkte det kanskje ble i dag i stedet, men har alltid våkna opp med mensen når den har kommet, aldri fått den sånn ut på dagen, så tenker det ikke blir i dag. Men får se :) Noe er jo rart nå uansett :p

Tok en test på morgenen i dag, siden tr er forsinka, men den var negativ :( Lurer litt på om jeg tok testen litt feil da, men ikke sikkert den hadde blitt positiv læll. Har alltid pleid å tisse i kopp og dyppe oppi, men siden vi har besøk, så måtte jeg teste på doen som ikke er ved siden av der gjestene sover, og da hadde jeg ikke kopp. Så måtte for første gang prøve å tisse rett på pinnen, og det var ikke lett.. Så tror ikke jeg fikk til å holde den 5 sekunder inne i stråla.. Var mer at det ble noen drypp. Too much info :hilarious: jaja :rolleyes:

Tenker det er mulig tr kommer i morgen. Hvis ho ikke er kommet innen tirsdag bør jeg begynne å bli bekymra. Har aldri hatt noe særlig uregelmessige sykluser, men ventet jo bare to sykluser fra første mens etter fødsel, så ting kan jo ha forandra seg etter fødsel uten at jeg har merka det enda :rolleyes:

Hm, kan det være at eggløsning var seinere enn vanlig? Jeg fikk litt sånn akkurat syklusen før første pp og første pp, men jeg brukte eggløsningstester for å kartlegge, da. Ellers kan det jo hende at du er gravid, noen produserer HCG seint, selv om de i tidligere svangerskap har produsert HCG tidlig. Krysser fingrene!
 
Back
Topp