Ønsker du smertelindring under fødselen? Hvilke?

Sprøteskrekken min er latterlig stor, men hvem vet når det kommer til stykket. Blir jo første gang
Da er vi to.. Men du får ta det som det kommer :) jeg syntes det var veldig greit å føde uten, sov mellom riene.
 
Hæ??? Er det lov da????

Jeg er ikke sikker, men jeg er så overbevist om at hun gjorde det i beste mening, at jeg ikke har følt for å gjøre det til noe negativt, Vi hadde nemlig snakket litt om min frykt for å revne og at jeg veldig lett får rifter, og når det plutselig gikk fra 6cm til press rier på null tid (han var ute 30min etter de målte 6cm) tror jeg hun rett og slett gjorde ett forsøk på å beskytte meg (?).
Jeg er nok over normalt bevisst på hva som skjer med kroppen min, og selv om mange sier de ikke merka at de revna, kjente jeg hvordan jeg sakte men sikkert fikk rift. Slapp unna med 2 sting, så klager ikke. Og hadde de som var på vakt på ahus den dagen vært oppmerksomme og hjulpet meg i dusjen osv, hadde jeg nok ikke tenkt så mye over at jeg ikke kunne gå.
Men jeg kommer til å være tydelig på at jeg ikke vil ha den igjen :)
 
Jeg har hatt to kjappe fødsler tidligere, så her var det ikke tid til å få så mye smertelindring. Med nr to ble det prøvd med lystgass, men den merket jeg overhodet ikke noe til. Jeg ble bare utrolig irritert over masken som jeg skulle ha over munn og nese til slutt, følte jeg ikke fikk puste ordentlig. Med nr tre får jeg ta som det kommer :)
 
Jeg er ikke sikker, men jeg er så overbevist om at hun gjorde det i beste mening, at jeg ikke har følt for å gjøre det til noe negativt, Vi hadde nemlig snakket litt om min frykt for å revne og at jeg veldig lett får rifter, og når det plutselig gikk fra 6cm til press rier på null tid (han var ute 30min etter de målte 6cm) tror jeg hun rett og slett gjorde ett forsøk på å beskytte meg (?).
Jeg er nok over normalt bevisst på hva som skjer med kroppen min, og selv om mange sier de ikke merka at de revna, kjente jeg hvordan jeg sakte men sikkert fikk rift. Slapp unna med 2 sting, så klager ikke. Og hadde de som var på vakt på ahus den dagen vært oppmerksomme og hjulpet meg i dusjen osv, hadde jeg nok ikke tenkt så mye over at jeg ikke kunne gå.
Men jeg kommer til å være tydelig på at jeg ikke vil ha den igjen :)
Da et det jo litt annerledes ja men kjedelig å bli lam når man helst vil være så oppegående som mulig:p
 
Badekar og lystgass har jeg veldig lyst på. Hadde epidural med førstemann. Skulle det komme til det så tar jeg gjerne imot det og .. Tror jeg må kjenne på det når fødselen er i gang.
 
Brukte ingenting de to første fødslene, men sier ikke neitakk til epidural hvis det blir for ille.
 
Ville prøve uten smertelindring sist, men pga igangsetting, langtrukkent forløp og litt div komplikasjoner takket jeg til slutt ja til epidural likevel. Var i utgangspunktet veldig skeptisk til sprøyte i ryggen men etterhvert framsto det som mye mindre skummelt og vondt enn de smertene jeg hadde i hofte og korsrygg. Angret ikke. Så det er lurt å holde muligheten åpen for at man endrer mening underveis, man vet jo aldri hvordan fødselen blir...

Hvis det ikke blir ks eller annet spesielt opplegg denne gangen vil jeg gjerne gjøre et nytt forsøk med evt kun varmt bad og gjerne vannfødsel. Men med hellp sist spørs det hva jeg får lov til...
 
Har hele tiden ønsker å føde normal uten noe og evnt badekar med alle ungan mine... men det kommer også ann på situasjonen... har både prøvd epidural da jeg ble satt igang og lystgass.
 
Sist klarte jeg meg uten så håper på like grei og rask fødsel denne gang også. Prøvde lystgass men kastet opp av av den.
 
Hadde uten smertestillende sist helt til de skulle sy det de klipte så tror vil det denne gangen og.
 
Jeg fik epidural sist og akupunktur. Jeg tar det som det kommer rett og slett. Mer ser ganske fantastisk it å føde i badekar :)
 
Kommer til å ha en åpen plan som kan forandres, men ser for meg akupunktur, det har jeg mye erfaring med. Varme bad pleier å funke bra for smerter, så det har jeg lyst til. Jeg blir veldig fort svimmel og kvalm så tror lustgass utgår. Blir det ulevelig, blir det epidural:)
 
vell! Her skal jeg ta det som det kommer, første ble epidural og alt gikk alt for fort, site ble komplikasjoner som bare det, allergiske reasjoner og hastesnitt med følge av spinalhodepine i 14 dager så vil ikke ha flere nåler i ryggen:-S
 
Back
Topp