Ønske om et lite mirakel ❤️

Idus1

Flørter med forumet
Vi er et par på snart 22 og 26 år. Har prøvd i over 2,5 år og ønsker sterkt en liten familie.
Samboer har dårlig sædkvalitet og skal derfor gjennom ICSI.
Startet med forsamtale 31 mars, og fikk begynne på spray allerede 24 april.
Første sprøytedag idag, og om vi er heldige så kan innsett av embryo allerede være denne måneden.

Tiden har gått sakte, men nå har den endelig begynt å gå fort. Allerede om en uke skal jeg på ultralyd for å se om det er blitt nok eller i det hele tatt noen fine "eggposer".

En spennende og tøff prosess. Vi har valgt å ikke fortelle det til andre enn et godt vennepar, da det er mye spørsmål fra familie og venner om det ikke er vår tur med barn snart - og det er selvfølgelig veldig vondt og slitsomt. Tenker det derfor er lett for de rundt og ha høye forhåpninger til prosessen og "ha et press på oss" dersom vi skulle fortalt om det.
Vi får se hvordan det går i første omgang og ta det derifra :)

Veldig deilig å kunne lese dere andres erfaringer også og slippe å føle oss så alene midt opp i dette.
 
Velkommen! :)

Jeg starter på sprøyter på fredag og vi har også ICSI, så vi kommer til å ligge ganske likt i løypa fremover :)
 
Velkommen og lykke til :D Vært gjennom ICSI av samme årsak som dere :) Gikk på første forsøk og vi har en datter på 14 mnd.
 
Siste sprøytedag i morgen og UL på onsdag, klarer nesten ikke vente!
Håper virkelig det ser bra ut så jeg kanskje kan få uttak og innsett ila neste uke :)

Krysser fingre og tær!! <3
 
Åå så spennende da ☺️☺️ gøy å finne noen som ligger likt an! Hvordan går det for dere i prosessen da?

Går bra her! :)
Sprøytedag 4 i dag. Er så glad det er kort arb. uke før ul på fredag. Uken etter regner jeg med uttak/innsett.
Merker ingenting av bivirkninger enda (bortsett fra at jeg våkner tidlig av meg selv og har litt vondt i hodet).

Hvordan går det med deg da? Ser du har ul på onsdag :D Det blir spennende å høre hvor mange egg de finner :)
 
Går bra her! :)
Sprøytedag 4 i dag. Er så glad det er kort arb. uke før ul på fredag. Uken etter regner jeg med uttak/innsett.
Merker ingenting av bivirkninger enda (bortsett fra at jeg våkner tidlig av meg selv og har litt vondt i hodet).

Hvordan går det med deg da? Ser du har ul på onsdag :D Det blir spennende å høre hvor mange egg de finner :)

Så bra :) Ja, det er jeg enig med deg i! Deilig å få litt rolige dager oppi alt dette. Blir spennende! Deilig at du ikke har noen særlige bivirkninger da.

Det går veldig fint her. Har litt vondt i hode selv og er veldig trøtt til tider men ellers ingenting :) Det blir kjempe spennende. Håper virkelig det er noe å hente! Krysser fingrene for oss begge, blir spennende å høre hvordan det går for deg også :D
 
Vært på UL idag, gynekologen mente jeg hadde for lite og hente ut. 7 små eggposer på den ene siden og 8 på den andre.. Nedtur :( :(

Fikk telefon fra Telemark om å fortsette med spray og sprøyter frem til søndag og ny sjekk på UL til mandag. Øker menopur dosen til 150 IE. Håper det gjør susen :)
Vil virkelig rekke dette før sommeren!!
 
Vært på UL idag, gynekologen mente jeg hadde for lite og hente ut. 7 små eggposer på den ene siden og 8 på den andre.. Nedtur :( :(

Fikk telefon fra Telemark om å fortsette med spray og sprøyter frem til søndag og ny sjekk på UL til mandag. Øker menopur dosen til 150 IE. Håper det gjør susen :)
Vil virkelig rekke dette før sommeren!!

7 og 8 var jo mange da. Men kjipt hvis de er for små. Men de kommer seg nok til mandag tenker jeg :) alltid litt startproblemer men du kommer i mål til slutt.
 
7 og 8 var jo mange da. Men kjipt hvis de er for små. Men de kommer seg nok til mandag tenker jeg :) alltid litt startproblemer men du kommer i mål til slutt.

Det jeg også tenkte, men de antagelig litt for små ja.. Håper det <3
Ser for meg de har begynt med liten dose siden det er første gangen min på medisinene..
 
Det jeg også tenkte, men de antagelig litt for små ja.. Håper det <3
Ser for meg de har begynt med liten dose siden det er første gangen min på medisinene..
Jeg tar 225 ie hver dag av Bemfola, så ganske mye mer enn deg. Men så er det forskjellige medisiner og så er det jo andre individuelle faktorer som spiller inn.
 
Jeg tar 225 ie hver dag av Bemfola, så ganske mye mer enn deg. Men så er det forskjellige medisiner og så er det jo andre individuelle faktorer som spiller inn.

Hmm, ja. Mulig det har noe med alderen min å gjøre? Har ingen anelse, gjør bare som legen sier. Hihi :)
 
Hmm, ja. Mulig det har noe med alderen min å gjøre? Har ingen anelse, gjør bare som legen sier. Hihi :)
Jeg tok lite medisiner jeg og, de beregner ut ifra de blodprøvene man har tatt, og han regnet også på alder :) jeg fikk ut to perfekte egg i går, begge befrukta, så mye er ikke alltid best ;)
 
Da blir det en ny runde på Menopur igjen da.. Begynte på 112,5 IE - økte til 150, og nå frem til fredag blir det 225 IE. Ny ul til fredag!!

Sykepleier sa hun kunne se for seg eggløsningssprøyta i helgen, så får håpe hun har rett uten at jeg tør å håpe for mye :) Får bare satse på at uken går superfort frem til fredag :D
Orker ikke flere nedturer nå, det er tøft nok som det er!

Vurderer nå også å si det til arbeidsplassen da det har blitt flere turer til "legen" (gyn) og de begynner å lure på om alt er bra med meg, hehe.. Hva har dere gjort? Synes det er så vanskelig det der. Har bare sagt det til to av mine nærmeste venninner, samboeren min vil helst unngå å fortelle det til noen. Antagelig fordi han er "problemet". Vanskeligere for meg å være åpen om det når han ikke ønsker å dele det...
 
Jeg fortalte det til slutt. Orket ikke å finne på flere dårlige unnskyldninger. Det gjorde ting lettere for meg, det var så vanskelig å lyve hele tiden.
 
Back
Topp