Økedøgn

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Jeg har jo lest og gørt så mye om disse berømte økedøgnene, men har fortsatt ikke opplevd det.

Jeg vet jo jeg har nok melk, og snuppa legger godt på seg, så bekymret er jeg absolutt ikke.
Men jeg har jo sett for meg at jeg skulle hatt det ihvertfall en gang siden hun ble født for 4 uker siden.

Hvordan er det med dere? Har dere merket noe til økedøgn?
 
Har ikke merka noe til det der jeg heller :eek:
Her spiser han akkurat likt som han har gjort hele tiden :)
 
Har ikke merka noe til det der jeg heller :eek:
Her spiser han akkurat likt som han har gjort hele tiden :)

Kanskje de har tatt det jevnt over fra starten? Men syns jo ikke hun spiser så mye heller, ca 2,5-3 time pr dag.
Men det første dagene lå hun opp mot en time pr måltid da, før produksjonen kom igang. Kanskje det rett og slett var nok for flere uker...:)
 
Kanskje de har tatt det jevnt over fra starten? Men syns jo ikke hun spiser så mye heller, ca 2,5-3 time pr dag.
Men det første dagene lå hun opp mot en time pr måltid da, før produksjonen kom igang. Kanskje det rett og slett var nok for flere uker...:)

Her går det alt fra 2,5-4 timer mellom hvert måltid.. Og han spiser aldri mer enn 20 minutter :eek: så sovner han.. :p
 
Her går det alt fra 2,5-4 timer mellom hvert måltid.. Og han spiser aldri mer enn 20 minutter :eek: så sovner han.. :p
Går mellom 1,5-4 timer her mellom, men har en app hvor jeg ser hvor lenge hun har spist iløpet av et døgn og det er sjelden mer enn 2,5 time til sammen.
Hun spiser oftest bare 10 minutter hver gang før hun sovner.
Litt oftere på kvelden npr hun har våkentid, men da sover hun brått i 6 timer etterpå:eek:
 
Går mellom 1,5-4 timer her mellom, men har en app hvor jeg ser hvor lenge hun har spist iløpet av et døgn og det er sjelden mer enn 2,5 time til sammen.
Hun spiser oftest bare 10 minutter hver gang før hun sovner.
Litt oftere på kvelden npr hun har våkentid, men da sover hun brått i 6 timer etterpå:eek:

Oooj, hvilken app er det?
Har en jeg og, men den viser ikke totaltid tror jeg.. Bare hvor lenge han har spist, og om han har spist av høyre eller venstre :p
Greit å ha kontrollen :p
 
Oooj, hvilken app er det?
Har en jeg og, men den viser ikke totaltid tror jeg.. Bare hvor lenge han har spist, og om han har spist av høyre eller venstre :p
Greit å ha kontrollen :p
Ammelogg heter den:) viser hvilken side eller flaske. Men man kan gå inn og tilføye om man har pumpet også. Også kan man se totaltid sammenlagt, pr døgn, i dag eller i går:) helt super.
 
Ammelogg heter den:) viser hvilken side eller flaske. Men man kan gå inn og tilføye om man har pumpet også. Også kan man se totaltid sammenlagt, pr døgn, i dag eller i går:) helt super.

Haha, jeg er jo teit :p er akkurat den samme appen da ;)
Gikk inn og sjekka nå, visste ikke at det gikk an å se på historikken :eek:
Takk for den :p
 
Haha, jeg er jo teit :p er akkurat den samme appen da ;)
Gikk inn og sjekka nå, visste ikke at det gikk an å se på historikken :eek:
Takk for den :p
Hehe. Er jo ikke slik at man ser det med en gang da, men jeg er jo sånn at jeg må trykke på alt:p
 
Sniker litt fra september siden prinsen kom i slutten av juli. Jeg tror vi hadde et økedøgn for to dager siden. Da var han urolig og ville spise "hele tiden". Det gikk en time til 90 minutter mellom hver gang, og han sutret. Normalt så spiser han ca hver tredje time og skriker aldri..
 
Har ikke merket noen økedager jeg heller, men så gir jeg pupp hver gang hun ønsker det og ikke etter timer heller. ;)
 
Her hadde hun økedøgn søndag og mandag. Er 6 uker i dag. Hang i puppen stort sett hele dagen og sov bare korte lurer på 30-45 min. Det var slitsomt, men så snart produksjonen økte gikk hun tilbake til å sove lengre og spise med noen timers mellomrom. :) opplevde ikke dette med første, men ble fascinert over hvordan kroppen ordner opp. Nå flommer det over med melk her! :)
 
Har ikke merket noen spesielle økedøgn, lille er 6 uker i morgen :) men har noen dager hvor hun spiser litt oftere/lengre - maks 9 ganger i døgnet og rundt 185 minutter (snittet ligger på 7 ganger og rundt 110 min).
 
Har ikke merket noen økedager jeg heller, men så gir jeg pupp hver gang hun ønsker det og ikke etter timer heller. ;)
Er det jeg gjør og, men jeg trykker på den appen min hver gang hun ber om det og så da ser jeg at ho spiser det samme hver dag ca:)
 
Jeg opplevde økedøgn 1 uke etter fødsel. Det var intenst :eek: han ville ha mat så og si hele tiden og gråt seg gjennom mesteparten. Han holdt vel på fra kl 7 på kvelden til 4 på natta. Det var ikke mange pauser, men klokka 4 sovna han. Hadde helt villt melkespreng når jeg våkna noen timer senere :p
 
Nå har min allerede spist mer idag enn han gjorde i hele går :eek:
Typisk det når vi først var inne på økedøgn :p
 
Back
Topp