Årets ferie

Vi og planlegger å reise til USA, men hva som er problemet ang. Forsikringen??

Jeg er blitt så dårlig at jeg ikke klarte å reise, og da dekker ikke forsikringen avbestillingen. En del forsikringselskap dekker ikke plager i svangerskapet. Grunnen må da være noe utover det man forventer i en svangerskap :/ Så ta ikke sjansen på å bestille flere turer da jeg ikke vet hvordan formen vil bli etterhvert. Må isåfall bli en tur vi bestiller like før avreise :)

Her blir det jobb og en tur til dyreparken + sabeltann show og en tur til danmark :)

Blir været som i fjor sommer, er det jo veldig fint å være i Norge. Meeen, det blir det sikkert ikke så...;)

Danmark er jo flott. Feriehus i Danmark har jeg gode ferieminner fra:) Husker vi var på Hankø et år. Kjempefint.

Det er arbeidsgiver som bestemmer når du kan få ferie dessverre. Jeg tviler egentlig på at en skole vil la deg jobbe på sommeren, og ta ferie på et annet tidspunkt? De trenger deg kanskje ikke i sommer? Min jobb krever i alle fall at alle har ferie de 4 ukene vi er sommerstengt. Det blir annerledes hvis du er sykemeldt i sommer da, da gir de vel blaffen i når du tar ut ferien senere?
Skal høre med legen min, jeg... Kan ikke høre med sjefen, for går ikke å snakke med... Det må nok være at jeg er sykemeldt i sommer i tilfelle, ellers vil det nok bli krevet at jeg tar alle fem ukene i sommer...

Samboeren jobber i juli, så må ta ferien enten i juni eller august. Tenker kanskje vi tar ei veke med seglferie i slutten av juni - før eg blir for stor og ikkje beveger meg så lett ;) Så et par veker i august på hytta. Fører også et par veker ferie over til neste år.

I år blir det stille og rolig ferie for oss, mulig en telttur til sverige/danmark, men ellers båtturer og hytteturer. Ungene våre er såpass små enda, at det de syntes var mest stas i fjor var nettopp de ferieturene, turen til Spania var gøy pga flyturen (som ikke kunne vart 1 minutt lenger) og lekeplassene...

Vi hadde tenkt oss sydentur, men da må det bli før det blir for varmt! Ellers tilbringer vi mye av sommeren i drammensområdet;)

Back
Topp