Årets ferie

Vi skal til Spania i slutten av februar en uke. Vet ikke hva det blir i sommer, men hadde vært fint med en siste tur bare oss to. Vet ikke når jeg har ferie enda, mannen kan ta ferie når han vil. ;)

Vi har kjøpt oss hus som vi skal pusse opp, og bygge på. Så ferien kommer til å bli brukt i huset, men håper vi får tatt oss en weekendtur til Stockholm, København eller London:) Jeg satser på å ta ut all ferien min og avspasering før pemisjon;)

Vi vet ikke ennå. Tipper det blir noe utenlands i forbindelse med påsken og noe innenlands i sommerferien - jeg vet ikke om jeg tør å ta sjansen på utenlandstur når jeg blir skikkelig gravid, aner jo ikke hvordan formen blir (og er ikke typen som liker å ligge og sole meg hele dagen). Jeg kunne egentlig tenkt meg å leid hytte på fjellet en uke eller to i sommer, men spørs om jeg får overtalt mannen - han er en innendørstype.

Satser nok på ferie i nærområdet i sommer! Av erfaring regner jeg med å være en hvalross i sommer og da kommer jeg ikke til å orke å bruke hele dagen på reise tur-retur. Jeg bor i nord-norge så alt er langt unna... Men det kan være fint å feriere på hytta til svigers som vi får låne når vi vil!

Billig ferie passer også bra i år siden vi starter utbygging av huset vårt i september/oktober!

Skulle egentlig vært i USA nå, og fant ut at det ikke er bare bare å få igjen på forsikringen når man er blitt gravid. Blir derfor ikke å bestille noen utenlandstur med det første. Blir nok ferie med familien på hytta i år, noe som har blitt nedprioritert tidligere :)

Vi og planlegger å reise til USA, men hva som er problemet ang. Forsikringen??

Vi reiser til Spania i to uker i mars. Usikkert hvordan det blir i sommer, jeg aner ikke hvordan formen blir, så tenker kanskje bobilferie, feriere hos mine foreldre eller kanskje en kort tur til Sverige eller Danmark.

Vi tenkte 2 uker i Syden, men droppet det. så sa blir det ungenes ønske, så da blir det høygravid på telttur.... hehe

Jeg vil dra til syden! Hungrer etter sol og varme! Vi var ikke i syden i fjor pga dårlig råd, og får ikke dratt i år heller av samme grunn. :(

Jeg liker ikke å fly, så blir ikke noe sted der er nødvendig.
Tipper det blir mye jobbing (er student så trenger pengene), hytta og feriereiser til Svigers i Stavern. Var der i fjor og det ble masse sol og strandliv. Jentungen syntes det var kjekt :-)
Stavern er nydelig! :)

Vi drar en langhelg til Italia i mai. En siste romantiske tur uten barn på en stund ☺tar ut mesteparten av ferien før permisjon tenker jeg, eller overfører litt til neste år.
Kan man overføre ferie til neste år?

Samboeren min studerer og skal være ferdig med studiene til sommeren så da blir det forhåpentligvis huskjøp og om vi tar oss råd til det så kanskje vi reiser til Dyreparken for ungene sin skyld. Men først og fremst blir det huskjøp iløpet av sommeren. Orker nok ikke å reise så mye heller når jeg er så gravid som jeg kommer til å være i sommer:-P

Kan man overføre ferie til neste år?
Hvis du ikke bruker opp all ferien din i år, så kan du få overført til neste år ja. :) Du kan også ta ferie i november / desember, og sette permisjonen på pause imens. Begge metodene gir deg mer tid hjemme med babyen. :) Min arbeidsplass stenger 4 uker i sommer, så mesteparten av min ferie er låst. Den siste uken regner jeg med å ta før jul en gang.

Hvis du ikke bruker opp all ferien din i år, så kan du få overført til neste år ja. :) Du kan også ta ferie i november / desember, og sette permisjonen på pause imens. Begge metodene gir deg mer tid hjemme med babyen. :) Min arbeidsplass stenger 4 uker i sommer, så mesteparten av min ferie er låst. Den siste uken regner jeg med å ta før jul en gang.
Dette visste jeg ikke om. Vet du om dette også går an når man jobber i skolen? vet sjefen blir sur hvis jeg gjør det der...

Dette visste jeg ikke om. Vet du om dette også går an når man jobber i skolen? vet sjefen blir sur hvis jeg gjør det der...
Det er arbeidsgiver som bestemmer når du kan få ferie dessverre. Jeg tviler egentlig på at en skole vil la deg jobbe på sommeren, og ta ferie på et annet tidspunkt? De trenger deg kanskje ikke i sommer? Min jobb krever i alle fall at alle har ferie de 4 ukene vi er sommerstengt. Det blir annerledes hvis du er sykemeldt i sommer da, da gir de vel blaffen i når du tar ut ferien senere?

Regner med det blir en tur til Kristiansand igjen i år :) Også vil jeg gjerne ha et par dager i Kragerø.. Vi liker godt å kjøre så jeg kunne tenkt meg en skikkelig bilferie i år også, må bare se an mage og form :)

Blir man sykemeldt har man vel også krav på å få overført mer enn de vanlige to ukerne. Med termin i september, kan jo fort flere av oss være sykemeldte i fellesferien. Selv tenker jeg å overføre så mye som mulig siden vi ikke har krav på bhg-plass.

Skal til Spania én uke i mars, i sommer blir det bare en tur i Norge. Var i Spania når jeg var i uke 31-33 i mars i fjor, det gikk fint det :-)

Back
Topp