Åpen fødetråd

Navn:

Kjønn: gutt

Termin/fødselsdato: 26/10 / 22/10

Uke i svangerskapet:

Klokkeslett for fødsel: 06:19

Fødested: SUS

Vekt: 3866g

Lengde: 50cm

Smertelindring: epidural

Hvor lang var fødselen: fra vannavgang til fødsel 3,5 time


Annet:
En meget rask og intens fødsel. Våknet av at vannet gikk kl 3 på natta. Skjedde ikke sist gang, så dette kom litt overraskende vil jeg si. Vi fikk tørket opp, måtte skifte klær ett par ganger, ringt barnevakt som heldigvis bor kun ett par hus unna, mannen fikk kokt kaffi. så begynte riene og jeg forstod at dette kom til å gå FORT. Vi var på sykehuset rundt kl 4, da var jeg allerede 5-6 cm. Resten er litt sånn «blurry», fikk ikke til å puste gjennom riene da de ble så intense altfor fort, fikk epidural, nyte at halve kroppen ble bedøvet i ca 15-20 minutt. Den ble satt skjevt og jeg kjente riene i det ene låret. Følte meg ikke klar til å presse, men jordmor motiverte så godt hun kunne. 12 min pressetid, så fikk jeg møte gullgutten.

Ting var ikke helt som det skulle med han, og vi har snart vært én måned på sykehus pga hjertefeil. Men han er sterk, og vi håper på å komme oss hjem om noen uker :Heartbigred
 
Navn:

Kjønn: gutt

Termin/fødselsdato: 23. november / 31. oktober

Uke i svangerskapet: 37+1

Klokkeslett for fødsel: litt før halv tre om natta

Fødested: Bergen

Vekt: 2890

Lengde: 49

Smertelindring: ingen

Hvor lang var fødselen: 5,5 timer fra vannet ble tatt med under 2 timer med rier.


Annet: ble satt i gang grunnet hypermesis gravidarum, manglende vektoppgang hos mammaen, intrahepatisk svangerskapskolestase (farlig svangerskapskløe) og sliten mamma (psykisk).

Tok vannet sent om kvelden 30. oktober, venta 3 timer på egne rier som aldri kom, så da fikk jeg drypp rundt midnatt. Fikk kynnere ganske med en gang som ble regelmessige og gikk over i rier etter en halvtime. Baby født under to timer senere.

:love7
 
Navn:

Kjønn: jente

Termin/fødselsdato: 10.11. Født 31.10

Uke i svangerskapet: 39

Klokkeslett for fødsel: 08.37

Fødested: Ullevål

Vekt: 3800

Lengde: 49 cm

Smertelindring: tens, epidural, spinal bedøvelse ved keisersnitt

Hvor lang var fødselen: 15 t 37 min fra vannet ble tatt


Annet: Ble satt igang 29.10, pga svangerskapsdiabetes og høyt blodtrykk. Tablettene hadde liten effekt. Vannet ble tatt kl 17 den 30.10. Da fikk jeg også rier. Fordi det var lite fremgang i fødselen og hun lå skjevt med hodet ble det til slutt tatt keisersnitt på morgenen 31.10. Ikke planlagt å ta keisersnitt, men var til slutt bare glad for å få henne ut i fin form. Fikk svært god oppfølging underveis.
 
Last edited:
Navn: Elias

Kjønn: Gutt

Termin/fødselsdato:Termin 1 desember Født 23 november

Uke i svangerskapet: 39+2

Klokkeslett for fødsel: 02.51

Fødested: Kongsvinger

Vekt: 3185

Lengde: 49

Smertelindring: Ingen

Hvor lang var fødselen: 3t 20 min fra vannavgang


Annet: perfekt liten tass med masse svart hår:Heartblue:Heartblue:Heartblue
 
Last edited:
Back
Topp