Åpen fødetråd

Oktoberstorken

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Nå er vi så nærme at jeg tenker det er innafor å opprette en åpen fødetråd for de som vil dele noe her :happy:

Navn:

Kjønn:

Termin/fødselsdato:

Uke i svangerskapet:

Klokkeslett for fødsel:

Fødested:

Vekt:

Lengde:

Smertelindring:

Hvor lang var fødselen:


Annet:
 
Mulig å få denne festet? Hvis ikke forsvinner den fort ned på listen.
 
Navn: Tobias

Kjønn: gutt

Termin/fødselsdato: 07.10/28.08

Uke i svangerskapet: 34+5

Klokkeslett for fødsel: 11:27

Fødested: Sørlandet

Vekt: 2625

Lengde: 46

Smertelindring: ingen

Hvor lang var fødselen: 1t 32 min

Annet: spontan vannavgang 34+2. Ingenting annet skjedde. Lagt inn med antibiotikabehandling intravenøst pga infeksjonsfare. Tre dager senere startet fødselen av seg selv og ut kom en liten, men veldig sprek gutt i rakettfart!
 
Nå ble jeg helt sentimental! Jeg tilhører oktober 2019 og har den siste uken hatt flashbacks til denne tiden i fjor, høsten som kom snikende og spenningen som steg for hver dag; skjer det noe snart, kanskje i natt? Tung men med en hel spesiell ro i kroppen. Jeg heier på dere, lykke til fremover :)
 
Navn: Tobias

Kjønn: gutt

Termin/fødselsdato: 07.10/28.08

Uke i svangerskapet: 34+5

Klokkeslett for fødsel: 11:27

Fødested: Sørlandet

Vekt: 2625

Lengde: 46

Smertelindring: ingen

Hvor lang var fødselen: 1t 32 min

Annet: spontan vannavgang 34+2. Ingenting annet skjedde. Lagt inn med antibiotikabehandling intravenøst pga infeksjonsfare. Tre dager senere startet fødselen av seg selv og ut kom en liten, men veldig sprek gutt i rakettfart!
Gratulerer så masse! Håper alt står bra til med dere❤️
 
Nåå er lillebror kommet til verden! :Heartblue

Navn:
Oliver

Kjønn: Gutt

Termin/fødselsdato: 1.oktober/15.september

Uke i svangerskapet: 38+1

Klokkeslett for fødsel: 17:06

Fødested: St.Olavs Hospital

Vekt: 3715gram

Lengde: 52cm

Smertelindring: Epiduralbedøvelse

Hvor lang var fødselen: Ca. 28 timer fra induksjon til fødsel.

Annet: Ble indusert med ballong som satt i ca. en time. Ble videre indusert med to doser hormongel, 6 timer mellom hver dose. Fikk ganske snart etter andre dose ordentlige murringer, som fort gikk over i rier. Hadde tidlig bestemt meg for epidural, så det ble ordnet med en gang jeg kom på fødestua. Fungerte dårlig og hadde virkning kun på høyre side, så fikk satt en ny epidural som fungerte mye bedre. Men så pga. lite fremgang så ble fostervannet tatt på tidlig morgen, og utover formiddagen så fikk jeg riestimulerende drypp. De ønskede fødselsriene kom i gang ikke mange timer etterpå, og etter 6 minutter med pressing så var lillebror født. Kunne ikke fått en bedre fødsel. :Heartblue
 
Nåå er lillebror kommet til verden! :Heartblue
Navn: Oliver

Kjønn: Gutt

Termin/fødselsdato: 1.oktober/15.september

Uke i svangerskapet: 38+1

Klokkeslett for fødsel: 17:06

Fødested: St.Olavs Hospital

Vekt: 3715gram

Lengde: 52cm

Smertelindring: Epiduralbedøvelse

Hvor lang var fødselen: Ca. 28 timer fra induksjon til fødsel.

Annet: Ble indusert med ballong som satt i ca. en time. Ble videre indusert med to doser hormongel, 6 timer mellom hver dose. Fikk ganske snart etter andre dose ordentlige murringer, som fort gikk over i rier. Hadde tidlig bestemt meg for epidural, så det ble ordnet med en gang jeg kom på fødestua. Fungerte dårlig og hadde virkning kun på høyre side, så fikk satt en ny epidural som fungerte mye bedre. Men så pga. lite fremgang så ble fostervannet tatt på tidlig morgen, og utover formiddagen så fikk jeg riestimulerende drypp. De ønskede fødselsriene kom i gang ikke mange timer etterpå, og etter 6 minutter med pressing så var lillebror født. Kunne ikke fått en bedre fødsel. :Heartblue


Gratulerer så masse☺️
 
:Heartblue
Nåå er lillebror kommet til verden! :Heartblue
Navn: Oliver

Kjønn: Gutt

Termin/fødselsdato: 1.oktober/15.september

Uke i svangerskapet: 38+1

Klokkeslett for fødsel: 17:06

Fødested: St.Olavs Hospital

Vekt: 3715gram

Lengde: 52cm

Smertelindring: Epiduralbedøvelse

Hvor lang var fødselen: Ca. 28 timer fra induksjon til fødsel.

Annet: Ble indusert med ballong som satt i ca. en time. Ble videre indusert med to doser hormongel, 6 timer mellom hver dose. Fikk ganske snart etter andre dose ordentlige murringer, som fort gikk over i rier. Hadde tidlig bestemt meg for epidural, så det ble ordnet med en gang jeg kom på fødestua. Fungerte dårlig og hadde virkning kun på høyre side, så fikk satt en ny epidural som fungerte mye bedre. Men så pga. lite fremgang så ble fostervannet tatt på tidlig morgen, og utover formiddagen så fikk jeg riestimulerende drypp. De ønskede fødselsriene kom i gang ikke mange timer etterpå, og etter 6 minutter med pressing så var lillebror født. Kunne ikke fått en bedre fødsel. :Heartblue

gratulerer så mye! :Heartblue:Heartblue
 
Da var to uker med alvorlig svangerskapsforgiftning over og den 16 sept kom gutten vår til verden litt prematur men frisk og god.

Navn: Torbjørn

Kjønn:gutt

Termin/fødselsdato: 18/10 / 16/09

Uke i svangerskapet: 35+6

Klokkeslett for fødsel:23:48

Fødested: stOlavs hospital

Vekt: 2980 gram

Lengde: 46 cm

Smertelindring: epidural,deretter spinalblokk under keisersnitt

Hvor lang var fødselen: Fra vannet gikk k04:15 til han ble hentet ut, hadde jeg brukt 19 timer. Fra igangsettelsen til fødselen var det nærmere 2,5
Døgn.


Annet: hadde 10 cm åpning og alt virket klart da vi fant ut ar babyen lå for skjevt og måtte hentes ut ved keisersnitt.
 
Da var to uker med alvorlig svangerskapsforgiftning over og den 16 sept kom gutten vår til verden litt prematur men frisk og god.

Navn: Torbjørn

Kjønn:gutt

Termin/fødselsdato: 18/10 / 16/09

Uke i svangerskapet: 35+6

Klokkeslett for fødsel:23:48

Fødested: stOlavs hospital

Vekt: 2980 gram

Lengde: 46 cm

Smertelindring: epidural,deretter spinalblokk under keisersnitt

Hvor lang var fødselen: Fra vannet gikk k04:15 til han ble hentet ut, hadde jeg brukt 19 timer. Fra igangsettelsen til fødselen var det nærmere 2,5
Døgn.


Annet: hadde 10 cm åpning og alt virket klart da vi fant ut ar babyen lå for skjevt og måtte hentes ut ved keisersnitt.

Godt å høre han er frisk og håper det står bra til med dere begge❤️ Gratulerer så masse!
 
Da har lillebror kommet til verden :Heartbigred

Navn: Birk

Kjønn: gutt :Heartblue

Termin/fødselsdato: 1.oktober/14.september

Uke i svangerskapet:38

Klokkeslett for fødsel: 08.00

Fødested: St. Olavs hospital

Vekt: 3735 g

Lengde: 49 cm

Smertelindring: ingen

Hvor lang var fødselen: 3 timer aktiv fødsel etter vannet ble tatt ved 3-4cm åpning.

Annet:
Ble satt i gang med en pille kl. 14 søndag da det var for modent for å starte med ballong. Denne fungerte bra, men riene var litt uregelmessige.
Ble flyttet til fødeavdelingen kl. 21, men riene var fortsatt ikke veldig regelmessige. Fikk sovet litt før vannet ble tatt kl. 05.00. Dette var meget effektivt og satte virkelig fart på riene.
Gikk fra 6-7 cm åpning til 10 cm på 15 minutter så det gikk veldig raskt. Tre timer etter vannet ble tatt kom lillebror ut til en veldig utslitt mamma. :Heartblue
 
Da har lillebror kommet til verden :Heartbigred

Navn: Birk

Kjønn: gutt :Heartblue

Termin/fødselsdato: 1.oktober/14.september

Uke i svangerskapet:38

Klokkeslett for fødsel: 08.00

Fødested: St. Olavs hospital

Vekt: 3735 g

Lengde: 49 cm

Smertelindring: ingen

Hvor lang var fødselen: 3 timer aktiv fødsel etter vannet ble tatt ved 3-4cm åpning.

Annet:
Ble satt i gang med en pille kl. 14 søndag da det var for modent for å starte med ballong. Denne fungerte bra, men riene var litt uregelmessige.
Ble flyttet til fødeavdelingen kl. 21, men riene var fortsatt ikke veldig regelmessige. Fikk sovet litt før vannet ble tatt kl. 05.00. Dette var meget effektivt og satte virkelig fart på riene.
Gikk fra 6-7 cm åpning til 10 cm på 15 minutter så det gikk veldig raskt. Tre timer etter vannet ble tatt kom lillebror ut til en veldig utslitt mamma. :Heartblue


Gratulerer så masse og velkommen til verden Birk❤️
 
Navn: Kai Henrik

Kjønn: gutt

Termin/fødselsdato: 30.09/ 22.09

Uke i svangerskapet: 39+2

Klokkeslett for fødsel:0750

Fødested:bodø

Vekt:4470

Lengde:54

Smertelindring: en ikke optimalt epidural som virket i 4 timer, lystgass, bedøvelse i vagina og varme kluter

Hvor lang var fødselen: igangsetting over 7 dager, riedrypp fra kl 18 mandag til fødsel tirsdag


Annet: lang igangsetting, ekstremt mye vann, stor morkake, stort barn og svær blødning! Mistet nesten 3 liter blod. Traumatisk og grusom avslutning på en egentlig helt ok fødsel
 
Navn: ikke noe foreløpig

Kjønn: gutt

Termin/fødselsdato: 06.10/04.10

Uke i svangerskapet: 40+1

Klokkeslett for fødsel: 22:20

Fødested:

Vekt: 3130 g

Lengde: 48

Smertelindring: En kald klut i panna

Hvor lang var fødselen: 1t fra ankomst føden. 1t og 20-25 min fra første tegn hjemme.


Annet:

Ekstrem intens fødsel uten riepauser den siste halvtimen. Brølte som Donkey Kong
 
Navn: Bjørn

Kjønn: Gutt

Termin/fødselsdato: 29.09/05.10

Uke i svangerskapet: 41+2

Klokkeslett for fødsel: 16.51

Fødested: Levanger

Vekt: 3875 gram

Lengde: 51 cm

Smertelindring: kald klut i panna og lystgass

Hvor lang var fødselen: 17 timer fra vannavgang


Annet: Startet med vannavgang rett før midnatt, reiste direkte til føden grunnet lang reisevei, riene startet en halvtime etter vannavgang. Veldig intense rier uten stopp den siste timen før pressriene, presset i 50 minutter også var lillemann ute.
 
Navn: Oda

Kjønn: Jente

Termin/fødselsdato: 24.10.20/ født 06.10.20

Uke i svangerskapet: 37+5

Klokkeslett for fødsel: 17.08

Fødested: Stavanger universitets sykehus (sus)

Vekt: 3040 gram

Lengde: 49 cm

Smertelindring: Epidural og lystgass

Hvor lang var fødselen: 38 min


Annet: Setefødsel
 
Last edited:
Back
Topp