Å ta kattene?

Sniker fra februar: har selv katt og kan ærlig innrømme at jeg synes han er litt irriterende. Den vil gjerne ut, mens jeg er opptatt med ammingen eller midt på natten (akkurat som at jeg ikke har nok nattevåk) og hvis jeg ikke passer på, kan den fint legge seg på lekematter ol. Sniker på kjøkkenet gjør den og. Jeg må hele tiden prøve å ta forholdsregler, lukke den inne på vaskerommet, ikke ha mat ubeskyttet på kjøkkenet og dekke til barnas tepper ol. ...men ta livet av den er uaktuelt. Den har jo beriket livet vårt mange ganger, selv om vi akkurat nå er mer opptatt av den nye babyen

Min er forresten 10 år
 
Sniker fra februar: har selv katt og kan ærlig innrømme at jeg synes han er litt irriterende. Den vil gjerne ut, mens jeg er opptatt med ammingen eller midt på natten (akkurat som at jeg ikke har nok nattevåk) og hvis jeg ikke passer på, kan den fint legge seg på lekematter ol. Sniker på kjøkkenet gjør den og. Jeg må hele tiden prøve å ta forholdsregler, lukke den inne på vaskerommet, ikke ha mat ubeskyttet på kjøkkenet og dekke til barnas tepper ol. ...men ta livet av den er uaktuelt. Den har jo beriket livet vårt mange ganger, selv om vi akkurat nå er mer opptatt av den nye babyen

Min er forresten 10 år

Du hadde nok heller aldri fått gjennom avliving på en katt som er irriterende :) katter går etter babylukt og mat av natur.

Men angående natten, vurdert å la den være ute om natten? Det gjorde eg selv for å slippe å stå opp en ekstra gang om natten. :)
 
Eg må sei eg blir heilt sjokkert av å lesa enkeltes holdninger til dyr her altså :eek: e i'ikkje unaturlig at dyr skifta adferd når ting skjer i kvardagen, da gjere me menneske òg. Min katt har tissa på et par ting inne itte me fekk bebi. Men har aldri vore i nærheten av tanken å avliva ho!!! E so masse tiltak ein kan prøva. Kontakt vetrinær og få tips. Og skulle det ikkje bedre seg over litt tid så er jo omplassering eit alternativ. Ikkje avliva friske fine katta! Kanskje ein må tenka seg litt om før ein skaffa seg dyr. det er utfordringar med det meste i livet, men ein må finna ein måte å takle/løyse det på. Håpar du inderlig tenker deg om nokon gongar over løysingar her!
 
Du hadde nok heller aldri fått gjennom avliving på en katt som er irriterende :) katter går etter babylukt og mat av natur.

Men angående natten, vurdert å la den være ute om natten? Det gjorde eg selv for å slippe å stå opp en ekstra gang om natten. :)

Nei, heldigvis hadde jeg ikke fått det gjennom. Går de etter babylukt? Mat kan jeg forstå, men babylukt også. Det forklarer hvorfor han alltid er i nærheten av babyen :)

Målet er å ta den ut før vi legger oss, men noen ganger glemmer vi det og nå i det siste har det vært så kaldt at jeg ikke vil at den skal fryse ute så lenge.
 
Back
Topp