Å ta kattene?

Jeg ville tatt en sjekk hos dyrlegen først i tilfelle det er noe som kan gjøres i forhold til tissing inne :) men med tanke på at du sier de alltid har tisset inne så er det kanskje ikke noe fysisk med de. Og jeg er dyremenneske, men jeg skjønner deg!! Katter på 9 år har hatt mange fine år, og om de tisser inne og lager styr så er det ikke sikkert de har det så greit.. Med alle kattene som vrimler rundt så har du nok veldig liten sjanse for å få omplassert "gamle katter" som tisser inne som mange mener på at du skal gjøre!
 
Synd for deg. Folk er forskjellige. Skremmende å se folk behandle dyr som mennesker også.

Du mener at vi behandler dyr som mennesker fordi vi mener at dyr har egenverdi?? Du mener alle våre medskapninger er kun til for oss mennesker?

Du vet at vi alle er dyr ikke sant?
Hvorfor mener du vi er så mye mer verdt enn alle andre?

Vi mennesker mener at vi mennesker er mer verdt og derfor kan behandle alle andre skapninger som dritt... det betyr ikke at det er rett!

Det var en periode hvor hvite mennesker mente at vi var mer verdt enn svarte mennesker... Og en periode hvor menn mente de var mer verdt enn kvinner...

Det er rart hvordan de sterke alltid mener de er mer verdt enn de som er svakere
 
Tisser de inne de dagene de er ute? Har de dokasse inne de kan gå på do i når de blir stengt inne? Og blir de stengt inne fordi de tisser inne, uten at dere har dokasse?
 
Du mener at vi behandler dyr som mennesker fordi vi mener at dyr har egenverdi?? Du mener alle våre medskapninger er kun til for oss mennesker?

Du vet at vi alle er dyr ikke sant?
Hvorfor mener du vi er så mye mer verdt enn alle andre?

Vi mennesker mener at vi mennesker er mer verdt og derfor kan behandle alle andre skapninger som dritt... det betyr ikke at det er rett!

Det var en periode hvor hvite mennesker mente at vi var mer verdt enn svarte mennesker... Og en periode hvor menn mente de var mer verdt enn kvinner...

Det er rart hvordan de sterke alltid mener de er mer verdt enn de som er svakere

Herregud.. det er forskjell på å avlive en katt hos dyrlegen og behandle som dritt. Hvis man hadde behandla som dritt hadde man gjort noe styggere da.. trådstarter spurte hva andre ville gjort. Jeg svarte. Vennligst respekter det og slutt og kveruler. Det må gå an å respektere at andre har andre meninger enn seg selv.
 
Herregud.. det er forskjell på å avlive en katt hos dyrlegen og behandle som dritt. Hvis man hadde behandla som dritt hadde man gjort noe styggere da.. trådstarter spurte hva andre ville gjort. Jeg svarte. Vennligst respekter det og slutt og kveruler. Det må gå an å respektere at andre har andre meninger enn seg selv.
Kan jeg spørre deg om en annen ting da?
Har du vært så rask med dommen hvis det hadde gjaldt en eller to hunder?
 
Tisser de inne de dagene de er ute? Har de dokasse inne de kan gå på do i når de blir stengt inne? Og blir de stengt inne fordi de tisser inne, uten at dere har dokasse?
Nei, de tisser inne fordi di gjemmer seg når vi går å legger oss. Hadde vi gjort det du skriver hadde vi jo bedt om problemer
 
Og prøvd hormoner først
Jeg prøver mye, men kommer ikke til å sette kattene på hormonkur.

Klart man skal ta godt vare på dyret sitt og være glad i det, og ha respekt for at det er et liv. Men det blir å ta det litt langt.
 
Jeg prøver mye, men kommer ikke til å sette kattene på hormonkur.

Klart man skal ta godt vare på dyret sitt og være glad i det, og ha respekt for at det er et liv. Men det blir å ta det litt langt.
Har du prøvd Getoff spray da? Det funker ganske bra om det er faste plasser de tisser på.
 
Jeg prøver mye, men kommer ikke til å sette kattene på hormonkur.

Klart man skal ta godt vare på dyret sitt og være glad i det, og ha respekt for at det er et liv. Men det blir å ta det litt langt.
Som o hormoner man setter i kontakten, ikke i katta ;)
 
Jeg prøver mye, men kommer ikke til å sette kattene på hormonkur.

Klart man skal ta godt vare på dyret sitt og være glad i det, og ha respekt for at det er et liv. Men det blir å ta det litt langt.

Er DET å ta det litt langt ja!

Okai...o_O
 
Jeg skjønner at dette er litt sensitivt tema dette. Hva man ser i kjæledyrene sine er nok på litt forskjellig nivå, fra å ha kompanjonger i huset til å faktisk inkludere dem som fullverdige medlemmer i familien.
Jeg synes det er noen som har litt jeg-vet-best-spydige holdninger her så jeg takker for gode svar så finner vi ut hva vi gjør med kattene her i huset. :)
 
Jeg må være ærlig å si at jeg ikke liker katter, så jeg hadde valgt å avlive. Ikke lett å få omplassert katter når det flommer over av de heller.
Jeg kjenner heller ikke til hvordan der er med adferd til katter. Viss det stemmer at det vil være nesten umulig å få bukt med, så hadde jeg ikke tvilt et sekund.

De som snakker om bruk og kast: engasjer dere i sterilisering av disse dyrene heller! Så kanskje det kunne vært lettere å evt fått omplassere annet enn kattunger.
 
Jeg må være ærlig å si at jeg ikke liker katter, så jeg hadde valgt å avlive. Ikke lett å få omplassert katter når det flommer over av de heller.
Jeg kjenner heller ikke til hvordan der er med adferd til katter. Viss det stemmer at det vil være nesten umulig å få bukt med, så hadde jeg ikke tvilt et sekund.

De som snakker om bruk og kast: engasjer dere i sterilisering av disse dyrene heller! Så kanskje det kunne vært lettere å evt fått omplassere annet enn kattunger.
De som faktisk bryr seg om katter steriliserer dem og tenker på deres vegne og vel.
Om man ikke kan bruke litt penger for å optimalisere livet til det dyret man har valgt å ta til seg, da kan man ikke bry seg så mye og burde heller ha revudert det valget.
 
Jeg skjønner at dette er litt sensitivt tema dette. Hva man ser i kjæledyrene sine er nok på litt forskjellig nivå, fra å ha kompanjonger i huset til å faktisk inkludere dem som fullverdige medlemmer i familien.
Jeg synes det er noen som har litt jeg-vet-best-spydige holdninger her så jeg takker for gode svar så finner vi ut hva vi gjør med kattene her i huset. :)

Det viktigste er at dere gjør det som er riktig for dere. Til meg sa veterinæren at slik det var nå, så var det ikke bra for oss eller katten. Og vi hadde også forsøkt flere tiltak før, men hjalp lite så lenge han ikke har vært interessert i kattedoen siden han var liten.

Det er en tøff avgjørelse, uansett hva dere velger. Så eg ønsker dere masse lykke til.
 
Jeg måtte omplassere en av hundene mine etter lille kom. Uansett hvor mye tid og energi jeg la inn på å trene bort dårlig adferd gikk det dårlig. Det er kun 24 timer i et døgn og jeg har ikke fler enn 2 armer. Når man ser at ting ikke går må man ta den tøffe avgjørelsen å gjøre noe med det. Leve i dårlig stemning og stress er ikke bra hjemmemiljø. Jeg tok meg dog laaaaang tid til å finne riktig hjem til han. Bortimot 6 mnd og over 200 henvendelser før jeg fant riktig person.
Jeg kjenner flere som har adoptert godt voksene katter. Så hva med å gjøre et reelt forsøk på det før du eventuelt avliver? Det er noe med det at man skal kunne leve med seg selv med den avgjørelsen man tar.
Jeg forstår veldig godt frustrasjonen din assa :) Masse lykke til!
 
Å omplassere katter er ikke lett når det ligger så mye annonser ute om katter som skal omplasseres. Jeg vet ikke hvor gammel katter kan bli, men ni år er jo noen år... og hvis de sliter med atferdsproblemer så er det vanskelig å gjøre noe med det, det krever tid uansett. Jeg hadde ikke nølt med å avlive selv hvor kjipt det er. Dyra våre er jo våre beste venner og kjæledyr, og man skal ikke ha dårlig samvittighet eller føle seg som en dårlig dyreeier fordi man må avlive. Noenganger er er det for det beste. Jeg har både måtte avlive og omplassert opp igjennom årene, og tatt det hardt - men gjort det for dyrene sin skyld og situasjonen rundt meg.
 
Back
Topp