Hihihi, spennende, kan skjønneMin begynte bleieslutt med å tisse ute i fjor sommer han vil fortsatt helst tisse ute, men er vi i andre folks hager sier jeg «nei» og tar ham med inn på toalettet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hihihi, spennende, kan skjønneMin begynte bleieslutt med å tisse ute i fjor sommer han vil fortsatt helst tisse ute, men er vi i andre folks hager sier jeg «nei» og tar ham med inn på toalettet.
Da han begynte i Bhg etter sommeren var han bleiefri på dagtid, men etter en ukes tid sa de at han hadde bæsjet i bleie og ikke fikk til på do. De sier de vil gi han bleie så lenge han ber om det, men at de spør om han vil på do før de tar den på.Jobber i barnehage selv, og synes selv at det blir litt feil at ta på bleier når de vil bæsje - for da blir de veldig vant med det, og kan være veldig vanskeligt at vænne dem fra det igen
Er min personlige mening da.
De fleste barn har ikke lyst på at bæsje på do, pga. det er en rar følelse ift i bleie, men tenker selv at det er greit at lærer det fra starten, i stedet for at skulle vænne dem fra at bruke bleie 2 ganger
Så, hvordan gjør dere det når barna slutter med bleie på natt? De siste dagene har frøkna kun hatt ét uhell med tiss, og ville ikke ha på seg bleie når hun skulle legge seg. Var nettopp inne og sjekket og hun var enda tørr
Gjorde ikke noe spesieltSå, hvordan gjør dere det når barna slutter med bleie på natt? De siste dagene har frøkna kun hatt ét uhell med tiss, og ville ikke ha på seg bleie når hun skulle legge seg. Var nettopp inne og sjekket og hun var enda tørr
Jeg tok henne ned på do, men hun satt bare og gned seg i øynene og sa at hun ikke måtte tisse. Hun ville bare så gjerne finne senga igjen så vi får seTar de en eller to ganger på do før jeg legger meg
Vet ikke når din la seg i 3årsalder? Hun legger seg som regel rundt kl 19, og sover gjerne lenge. Ser for meg at det blir tidlige morgener når hun slutter med nattbleia for godtGjorde ikke noe spesielt
Jeg tok henne ned på do, men hun satt bare og gned seg i øynene og sa at hun ikke måtte tisse. Hun ville bare så gjerne finne senga igjen så vi får se
Hvor gammel er han igjen? (jeg vet at du har sagt det før, men jeg er litt vimsete )Sønnen min ble dritsur de første gangene, men nå godtar han det heldigvis
En må bare prøve seg fram Gutten min er nødt til å gå på do ellers er det 80% sikkert at han tisser i senga...
La seg rundt 20 og sov til 8Vet ikke når din la seg i 3årsalder? Hun legger seg som regel rundt kl 19, og sover gjerne lenge. Ser for meg at det blir tidlige morgener når hun slutter med nattbleia for godt
Hvor gammel er han igjen? (jeg vet at du har sagt det før, men jeg er litt vimsete )
Da han begynte i Bhg etter sommeren var han bleiefri på dagtid, men etter en ukes tid sa de at han hadde bæsjet i bleie og ikke fikk til på do. De sier de vil gi han bleie så lenge han ber om det, men at de spør om han vil på do før de tar den på.
Nå har det fått fint hjemme resten av påsken, og han spør ikke lenger om bleie. Bæsjer og tisser på potta, men i morgen er det barnehage igjen og da blir det sikkert mer bleie. Han spiser litt rosiner, men virker ikke som om det har så mye å si, men han klarer fint å bæsje både på do og på potte hjemme uten noe ekstra til vanlig. Håper han snart vil slutte i barnehagen også.Ja, skjønner den.
Men personligt synes jeg fortsat det bedre ikke give dem på bleie, men gjøre dem trygge ved at gå på do.
Vi havde et barn i fjord, da han sluttet med bleie, bæsjet ikke han de første 2 dager (ikke hjemme eller i BHG), så vi sa til foreldrene hvis de gir han rosiner, da klarer han ikke holde inne bæsjen, så da må han gå på do.
De gjorde det, han bæsjet - og har ikke vært et problem siden
For noen fungerer det det, for andre ikke.Ja, skjønner den.
Men personligt synes jeg fortsat det bedre ikke give dem på bleie, men gjøre dem trygge ved at gå på do.
Vi havde et barn i fjord, da han sluttet med bleie, bæsjet ikke han de første 2 dager (ikke hjemme eller i BHG), så vi sa til foreldrene hvis de gir han rosiner, da klarer han ikke holde inne bæsjen, så da må han gå på do.
De gjorde det, han bæsjet - og har ikke vært et problem siden
Her fungerer ikke rosiner hvertfall frøkna har nattbleie, gikk tre dager uten å bæsje på dagtid. Så kom det selvfølgelig i bleia sent på kvelden igår kom hun plutselig og måtte bæsje (lite bremsespor i truse), og da klarte hun det på do håper det begynner å løsne litt, ikke gøy når de kniper igjen og blir ordentlig trege i magenFor noen fungerer det det, for andre ikke.
Å nekte å ta på bleier om barnet ønsker det for å bæsje synes jrg ikke er greit
Det er ille om barn ikke får på bleier og ender opp forstoppetHer fungerer ikke rosiner hvertfall frøkna har nattbleie, gikk tre dager uten å bæsje på dagtid. Så kom det selvfølgelig i bleia sent på kvelden igår kom hun plutselig og måtte bæsje (lite bremsespor i truse), og da klarte hun det på do håper det begynner å løsne litt, ikke gøy når de kniper igjen og blir ordentlig trege i magen