Å slutte med bleie (inspirert)

Jobber i barnehage selv, og synes selv at det blir litt feil at ta på bleier når de vil bæsje - for da blir de veldig vant med det, og kan være veldig vanskeligt at vænne dem fra det igen :)

Er min personlige mening da.

De fleste barn har ikke lyst på at bæsje på do, pga. det er en rar følelse ift i bleie, men tenker selv at det er greit at lærer det fra starten, i stedet for at skulle vænne dem fra at bruke bleie 2 ganger :)

Jobber i barnehage selv, og synes selv at det blir litt feil at ta på bleier når de vil bæsje - for da blir de veldig vant med det, og kan være veldig vanskeligt at vænne dem fra det igen :)

Er min personlige mening da.

De fleste barn har ikke lyst på at bæsje på do, pga. det er en rar følelse ift i bleie, men tenker selv at det er greit at lærer det fra starten, i stedet for at skulle vænne dem fra at bruke bleie 2 ganger :)
Da han begynte i Bhg etter sommeren var han bleiefri på dagtid, men etter en ukes tid sa de at han hadde bæsjet i bleie og ikke fikk til på do. De sier de vil gi han bleie så lenge han ber om det, men at de spør om han vil på do før de tar den på.

Så, hvordan gjør dere det når barna slutter med bleie på natt? De siste dagene har frøkna kun hatt ét uhell med tiss, og ville ikke ha på seg bleie når hun skulle legge seg. Var nettopp inne og sjekket og hun var enda tørr :nailbiting:

Så, hvordan gjør dere det når barna slutter med bleie på natt? De siste dagene har frøkna kun hatt ét uhell med tiss, og ville ikke ha på seg bleie når hun skulle legge seg. Var nettopp inne og sjekket og hun var enda tørr :nailbiting:

Tar de en eller to ganger på do før jeg legger meg :)

Gjorde ikke noe spesielt

Gjorde ikke noe spesielt
Vet ikke når din la seg i 3årsalder? Hun legger seg som regel rundt kl 19, og sover gjerne lenge. Ser for meg at det blir tidlige morgener når hun slutter med nattbleia for godt :p

Jeg tok henne ned på do, men hun satt bare og gned seg i øynene og sa at hun ikke måtte tisse. Hun ville bare så gjerne finne senga igjen :p så vi får se :angelic:

Sønnen min ble dritsur de første gangene, men nå godtar han det heldigvis :P
En må bare prøve seg fram :) Gutten min er nødt til å gå på do ellers er det 80% sikkert at han tisser i senga...

Sønnen min ble dritsur de første gangene, men nå godtar han det heldigvis :p
En må bare prøve seg fram :) Gutten min er nødt til å gå på do ellers er det 80% sikkert at han tisser i senga...
Hvor gammel er han igjen? :) (jeg vet at du har sagt det før, men jeg er litt vimsete :p)

Jeg husker ikke helt med de eldste, tror vi tok dem på do i søvne en periode. Denne frøkna her våkner og insisterer på at hun må på do på natta, med bleie som var tørr en morgen, bittelitt fuktig en og jeg vet ikke enda i dag Hun sover.

Det som er litt ekstra er at hun sover siste del av natta i vår seng. Vi har tisse laken til vår seng også det er bare så mye styr om en må behynne å skifte på senga på natta....

Vi får se, hun skal ha et par tørre på rad før jeg tar den av

Da han begynte i Bhg etter sommeren var han bleiefri på dagtid, men etter en ukes tid sa de at han hadde bæsjet i bleie og ikke fikk til på do. De sier de vil gi han bleie så lenge han ber om det, men at de spør om han vil på do før de tar den på.

Ja, skjønner den.

Men personligt synes jeg fortsat det bedre ikke give dem på bleie, men gjøre dem trygge ved at gå på do.

Vi havde et barn i fjord, da han sluttet med bleie, bæsjet ikke han de første 2 dager (ikke hjemme eller i BHG), så vi sa til foreldrene hvis de gir han rosiner, da klarer han ikke holde inne bæsjen, så da må han gå på do.

De gjorde det, han bæsjet - og har ikke vært et problem siden :)

Med litt lokk og lur er jenta mi overtalt, det var greit å bare trygge henne med bleie et par dager i overgangen og nå går hun på do og potte uten problem.

Ja, skjønner den.

Men personligt synes jeg fortsat det bedre ikke give dem på bleie, men gjøre dem trygge ved at gå på do.

Vi havde et barn i fjord, da han sluttet med bleie, bæsjet ikke han de første 2 dager (ikke hjemme eller i BHG), så vi sa til foreldrene hvis de gir han rosiner, da klarer han ikke holde inne bæsjen, så da må han gå på do.

Nå har det fått fint hjemme resten av påsken, og han spør ikke lenger om bleie. Bæsjer og tisser på potta, men i morgen er det barnehage igjen og da blir det sikkert mer bleie. Han spiser litt rosiner, men virker ikke som om det har så mye å si, men han klarer fint å bæsje både på do og på potte hjemme uten noe ekstra til vanlig. Håper han snart vil slutte i barnehagen også.

Ja, skjønner den.

For noen fungerer det det, for andre ikke.
Å nekte å ta på bleier om barnet ønsker det for å bæsje synes jrg ikke er greit

For noen fungerer det det, for andre ikke.
Å nekte å ta på bleier om barnet ønsker det for å bæsje synes jrg ikke er greit
Her fungerer ikke rosiner hvertfall :nailbiting: frøkna har nattbleie, gikk tre dager uten å bæsje på dagtid. Så kom det selvfølgelig i bleia sent på kvelden :sorry: igår kom hun plutselig og måtte bæsje (lite bremsespor i truse), og da klarte hun det på do :happy: håper det begynner å løsne litt, ikke gøy når de kniper igjen og blir ordentlig trege i magen :(

Vi satte sønnen vår på do fra han var 2 år, på morgenen og når vi så at han kom til å bæsje. Kjøpte dosete som passet. Han fikk potte også, men likte den ikke.
Da han var 21/2 år kom han selv og sa at han ville slutte med bleier, og på det tidspunktet var det kun tissebleier det var snakk om. Vi var heldige med timingen og hadde ti dagers påskeferie i Spania da han ville slutte med bleier. Noen uhell ble det, men det gikk fort.
Fikk aldri spørsmål om å få bleie til å bæsje i.
Vi gjorde ikke så mye ut av det, annet enn å konsekvent sette han på do hvis vi skjønte at det var nr 2 på gang.

Her fungerer ikke rosiner hvertfall :nailbiting: frøkna har nattbleie, gikk tre dager uten å bæsje på dagtid. Så kom det selvfølgelig i bleia sent på kvelden :sorry: igår kom hun plutselig og måtte bæsje (lite bremsespor i truse), og da klarte hun det på do :happy: håper det begynner å løsne litt, ikke gøy når de kniper igjen og blir ordentlig trege i magen :(
Det er ille om barn ikke får på bleier og ender opp forstoppet
Bleieslutt her gikk easy peasy men hadde min hatt trøbbel og bhg nektet å ta på bleier så hadde jrg definitivt gitt beskjed om hva jeg synes om det

Back
Topp