Å slutte med bleie (inspirert)

Aner ikke :( min får det fint til på potta når han prøver, men vil han ikke kommer det ingenting. Han foretrekker potte over do, men begge deler har gått helt fint når han vil. Jo lenger de venter jo vanskeligere blir det :/
Frøkna sitter og trykker og presser for å få det ut på do, ikke like intens pressing med bleie :sorry: hun løper avsted for å tisse på do, men bæsjen kniper hun inne så lenge hun bare klarer. Hun har bleie på natt, så da kommer det da :sorry: samtidig er hun ikke klar for bleiefri natt, da hele senga blir full av tiss :sorry: aner ikke hvor vi skal gå fra her :shy:

Frøkna sitter og trykker og presser for å få det ut på do, ikke like intens pressing med bleie :sorry: hun løper avsted for å tisse på do, men bæsjen kniper hun inne så lenge hun bare klarer. Hun har bleie på natt, så da kommer det da :sorry: samtidig er hun ikke klar for bleiefri natt, da hele senga blir full av tiss :sorry: aner ikke hvor vi skal gå fra her :shy:
Virker som om vi er litt på samme sted. Min er heller ikke klar for bleiefri natt. Han har noen tørre netter, men det virker helt tilfeldig :p glemte bleie en gang, og hadde flaks, glemte en annen natt og hadde uhell. Har tenkt på å legge han uten bleie og ta den på i løpet av natta, for å se om det gjør at han føler mer at han har sluttet. I dag har han sittet på potta omtrent hele dagen og har fått ha den i stua med TV og iPad

Frøkna mi hadde jo tørr bleie i dag, etter to dager med bleieslutt på dag.

Hun synes derfor hun kan sove uten bleier nå Men jeg tenker hun godt kan ha bleie et par netter til så vi ser om det er konsekvent...

Virker som om vi er litt på samme sted. Min er heller ikke klar for bleiefri natt. Han har noen tørre netter, men det virker helt tilfeldig :p glemte bleie en gang, og hadde flaks, glemte en annen natt og hadde uhell. Har tenkt på å legge han uten bleie og ta den på i løpet av natta, for å se om det gjør at han føler mer at han har sluttet. I dag har han sittet på potta omtrent hele dagen og har fått ha den i stua med TV og iPad
Frøkna har løpt uten bleie siden hun stod opp, tisset en gang på do :) de siste dagene har bleia virket tørr etter lur, så idag skal jeg høre om hun vil sove uten bleie:p vi prøver og feil med ting, aner ikke hva vi gjør riktig eller feil da vi ikke har gjort dette før :shy:

Det gjorde mi også !

(men en time senere i bleien hun altså har på siden vi er på campingvogna til mine foreldre)
Jaja Ny dag i morgen.

Det gjorde mi også !

(men en time senere i bleien hun altså har på siden vi er på campingvogna til mine foreldre)
Jaja Ny dag i morgen.
Her har frøkna gått uten bleie i hele dag, med et uhell (tisset i buksa 2min etter hun hadde prøvd på do og sa at hun ikke måtte tisse :hilarious:).
Sier meg ganske fornøyd med det :D

Det er det jeg har mest lyst til å gjøre :p er bare redd for at det skal ha negative konsekvenser.
Synes det er mer negativt å lære de til at det er ok å bæsje på seg . Fordi man skal være så forsiktig med å ikke nekte barn noe. Det har tatt helt av dette. De fleste friske barn tar ikke skade av fakta og sunn fornuft :)
Masse lykke til :)

Synes det er mer negativt å lære de til at det er ok å bæsje på seg . Fordi man skal være så forsiktig med å ikke nekte barn noe. Det har tatt helt av dette. De fleste friske barn tar ikke skade av fakta og sunn fornuft :)
Masse lykke til :)
Det er bare grenser for hvor mye sunn fornuft som går inn hos 2-3 åringer og sperrer de mot å bæaje uten bleie og nektes bleie kan forstoppelsen risikere konsekvenser i årevis så da er ikke det å tilby bleie i en overgangsperiode en krise.

Det har vært litt knotete å avvenne gutten med bleie, men hadde han spurt om å få bæsje i bleie når han egentlig har sluttet på dagtid hjemme, da hadde jeg nektet. Sagt at «du har sluttet med bleie hjemme og da både tisser og bæsjer du i do. Vi må være litt forsiktige så vi ikke blir dumsnille. Guttungen ba om bleie hin kvelden fordi han ville sove med den, men han har nylig sluttet for godt så selv om han ble litt fortvilet så gikk det fort over. Var glemt etter få minutt.

Frøkna vår på 3år kniper igjen bæsjen til hun får på bleie. Hun strever fra før av med hard mage, og jeg er redd for at det kan gi henne dårlig erfaring hvis avføring blir ordentlig hard og hun får vondt. For hun gikk og holdt inn bæsj fra morgen til kveldingen uten at det kom (da var det nesten 3 dager siden hun hadde fått ut noe). Prøvde å si at hun måtte presse på do, sitte litt osv. Men ikke tale om.
Hva gjør man da?
Tror man må begynne før. Vi har skapt litt av dette selv med å trøste å ta på bleie osv. Vi gjorde jo ikke dette før og ungene var bleiefri lenge før 3 år.

Si at det er tomt, når man er 3 år er man blitt ganske stor :) å mose en bæsj i en bleie kan gjøre det værre må du si . Fri passasje på do er best for store jenter :)
Masse lykke til uansett :)

Det er bare grenser for hvor mye sunn fornuft som går inn hos 2-3 åringer og sperrer de mot å bæaje uten bleie og nektes bleie kan forstoppelsen risikere konsekvenser i årevis så da er ikke det å tilby bleie i en overgangsperiode en krise.

Litt må man tørre å pushe disse ungene eller så får vi bare en gjeng med pingler. :p Men såklart, ser man at ungen blir forstoppet må man jo gi seg. Men jeg mener man kan ikke gi etter ved første hump i veien fordi man er så redd for det verste som kan skje.

Litt må man tørre å pushe disse ungene eller så får vi bare en gjeng med pingler. :p Men såklart, ser man at ungen blir forstoppet må man jo gi seg. Men jeg mener man kan ikke gi etter ved første hump i veien fordi man er så redd for det verste som kan skje.

Ja, pushe litt må man jo. Men å konsekvent nekte er ikke rette vei for alle, man må vurdere underveis.

Tror man må begynne før. Vi har skapt litt av dette selv med å trøste å ta på bleie osv. Vi gjorde jo ikke dette før og ungene var bleiefri lenge før 3 år.

Si at det er tomt, når man er 3 år er man blitt ganske stor :) å mose en bæsj i en bleie kan gjøre det værre må du si . Fri passasje på do er best for store jenter :)
Masse lykke til uansett :)
Hun har hatt store problemer med magen helt fra hun var liten, en stund kvidde hun seg for å bæsje uansett hva slags metode vi prøvde (bleie, holde over do osv).
Før i tida hadde man bedre tid til å følge opp bleieslutt da (tenker på at ungene ikke ble sendt i bhg så tidlig som de gjør nå), og tror det har litt å si. Vår jente begynte ikke i bhg før hun var over 2år, så kan ikke skylde på den. Men jeg strevde litt da vi fikk nr 2 da eldste var 1,5år, og hadde nok ikke fått fulgt godt nok opp når jeg var alene med dem begge :( så ja, har nok vært litt slapp. Idag har hun gått uten bleie og ikke bæsjet. Så får vi se imorgen :shy:
Imorgen skal vi ut og grille der det ikke er do tilgjengelig. Vurderer å bare ta med masse skift, dopapir og Våtservietter og la det stå til (altså, la henne gå på do i skogen:p). Dumt?

Hun har hatt store problemer med magen helt fra hun var liten, en stund kvidde hun seg for å bæsje uansett hva slags metode vi prøvde (bleie, holde over do osv).
Før i tida hadde man bedre tid til å følge opp bleieslutt da (tenker på at ungene ikke ble sendt i bhg så tidlig som de gjør nå), og tror det har litt å si. Vår jente begynte ikke i bhg før hun var over 2år, så kan ikke skylde på den. Men jeg strevde litt da vi fikk nr 2 da eldste var 1,5år, og hadde nok ikke fått fulgt godt nok opp når jeg var alene med dem begge :( så ja, har nok vært litt slapp. Idag har hun gått uten bleie og ikke bæsjet. Så får vi se imorgen :shy:
Imorgen skal vi ut og grille der det ikke er do tilgjengelig. Vurderer å bare ta med masse skift, dopapir og Våtservietter og la det stå til (altså, la henne gå på do i skogen:p). Dumt?

Ta med en rull hundeposer, eller altså et par små plastposer i tillegg, så er det en fin plan det.

Han er 3,5 og skjønner at han må bæsje, vet at bæsjen blir hard om han venter osv, men han blir lett distrahert. Tror det er det at han må sette seg ned som gjør det (sitter lite i ro ellers). Når han bæsjer på potte gjør han seg helt ferdig, mens bæsjer han i bleie blir det litt og litt fordi han løper mye rundt. Derfor har vi tatt med potta rundt omkring til der han er eller latt ham ha med leker/se på iPad mens han holder på. Han har bæsjet i potte i ukesvis i strekk, i flere perioder, men så plutselig vil han ha bleie igjen og jeg skjønner ikke hvorfor.

Back
Topp