Agnete
Forumet er livet
Nei, man blir ikke født med røyken i munnen. Trodde ikke det var dette vi diskuterer, men vi diskuterer om det er greit å gripe inn i andres liv og hjem.Men den som røyker kan faktisk la være, slutte, eller gå et annet sted å gjøre det. Man blir ikke født med røyken i handa og trenger å leve livet slik røyken befaler...
Og den som ikke røyker kan ikke nødvendigvis bare lukke døra og vips så er alle problemer løst. Den som ikke røyker har vel like stor rett til å sitte på sin veranda og nyte kvelden? Eller til å lufte i en varm bolig? Mange opplever jo også at røyken trenger inn fra naboer selv uten at man har oppe dører og vinduer, at det trenger gjennom tak og vegger, ventiler osv.
MIN mening er at de som røyker burde vise hensyn til andre, og jeg tenker ikke pent om røykere som stiller seg midt på et overfylt busstopp og tenner røyken, eller som vet at det trekker inn til naboene og velger å røyke der de gjør det likevel.
Hva hadde du syntes om at naboen din skulle bestemt over hva du gjorde hjemme hos deg? Jo, er man så plaget av at naboen tar noen røyk på verandaen sin så synes jeg man kan lukke døren eller flytte. Jeg hadde aldri akseptert at naboen hadde bestemt hva jeg hadde gjort i mitt eget hjem. Bor man nær hverandre så må vi alle vise hensyn, røykere som ikke røykere. Alle har vi våre uvaner, noen verre enn andre.
Om en røyker sitter fredfullt på sin veranda, så kan man ikke sammeligne det med å stå i et overfylt offentlig buss skur
Sent from my iPhone using BV Forum