Å plutselig få et januar barn ?

Med termin 2.12. får jeg ikke januarbaby.. Det er ganske sikkert ;)
Men jeg tenker at for barnas del er det jo en kjempefordel gjennom barndommen å være eldst i årskullet sitt, fremfor yngst. Sånn sett kunne jeg godt ha tenkt meg en litt "senere" termin. :)
 
Fordi ungen er større enn normalt, og man skal ha sjanse til å presse den ut.
Kan være større, mener du?
Du får en vekstestimering rundt uke 36 ? Det fikk jeg. Men fikk bare beskjed om at jeg ikke får gå mer enn 6 dager overtid istedenfor maks 12 dager.. Spennende å høre praksis andre steder om man bli satt igang flere uker før termin
 
Med termin 2.12. får jeg ikke januarbaby.. Det er ganske sikkert ;)
Men jeg tenker at for barnas del er det jo en kjempefordel gjennom barndommen å være eldst i årskullet sitt, fremfor yngst. Sånn sett kunne jeg godt ha tenkt meg en litt "senere" termin. :)
Det forstår jeg.. jeg hadde termin sist 9.12 og var akkuratt midt i mellom, men alt går,og barnet vet jo ikke bedre heller...
 
Hadde termin 25/12 med nr 2 og vannet gikk akkurat da jeg skulle inn for igangsettelse den 28/12. Fikk ikke lov å gå så mye over termin pga tidligere KS, altså hvis jeg ville prøve meg på vaginal fødsel. Bekkenmålet var i grenseland og baby nr 2 var estimert større enn storebroren. Det endte i KS dagen etter i gangsettelse og han var født rett før nyttår (29/12). Han er nå yngst i førskole klassen sin.
 
Jeg ventet desember baby, men terminen min ble flyttet til 29 november. Og nå får jeg planlagt keisersnitt 21 november, så her blir det definitivt ikke januar baby:hilarious:..
Jeg selv er født 25 november og syns det har gått fint, man vet jo ikke om noe "bedre" og blir vant med å være yngst:happy:.
 
Back
Topp