Å plutselig få et januar barn ?

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Har det gått opp for dere at det kan skje noen av oss ? For min del er det en knapp uke overtid så er vi i januar. Og et helt annet åår i tillegg. Med frøkna som er tidlig desember barn var ikke det en mulighet om jeg hadde fått gått maks overtid en gang, men nå så kan jeg og få et nyttårs barn :nailbiting::wideyed:

Bryr meg jo mest om at barnet har det bra og det kommer jo når det kommer, men alikevel en rar tanke. Har aldri falt meg inn at det kan ende opp med å ikke være desember i det hele tatt. Tenk om han kommer i November!! Nevnte jeg at jeg er kontroll freak ?:hilarious:
 
Jepp, jeg går nemlig og håper på overtid. :hilarious: Blir mer paff om jeg får et novemberbarn egentlig, DEN tanken har ikke streifa meg (utover at jeg er nervøs for risikoen for å måtte føde prematurt pga risikosvangerskapet). I mitt hode så blir det enten desember eller januar.
 
Jepp, jeg går nemlig og håper på overtid. :hilarious: Blir mer paff om jeg får et novemberbarn egentlig, DEN tanken har ikke streifa meg (utover at jeg er nervøs for risikoen for å måtte føde prematurt pga risikosvangerskapet). I mitt hode så blir det enten desember eller januar.
Godt å høre jeg ikke er helt alene.. Ja, skjønner jo du er bekymret for evt fødsel i November men din bakgrunn. Jeg tviler sterkt på at babyen kommer FØR tiden, selv om flere har nevnt det ( og det er bare sykt irriterende) så november hadde vært et stort slag i ansiktet:hilarious:
 
Godt å høre jeg ikke er helt alene.. Ja, skjønner jo du er bekymret for evt fødsel i November men din bakgrunn. Jeg tviler sterkt på at babyen kommer FØR tiden, selv om flere har nevnt det ( og det er bare sykt irriterende) så november hadde vært et stort slag i ansiktet:hilarious:

Tror ikke han her kommer før tiden heller, med mindre det skulle skje noe (legene var så fornøyde så de mente risikoen var ganske lav til tross for historikken min). Og jeg håper han da kan holde seg inne til 1.1 i alle fall. Vært greit med to årstrinn mellom podene, og at han får være eldst i klassen i stedet for yngst. :p
 
Januar er ikke mulig for min del, men her er spenningen om det blir november eller desember. (Termin 27/11) Hadde vært utrulig fint med november ift barnehageplass, men blir nok overtid og desemberbaby på meg.
 
Ikke sjans for januar her heller. Med termin 1. Desember og ikke lov til å gå over tiden/ikke mulig pga sykdom hos meg, så blir det november. Satser bare på at det ikke blir oktober :D
 
Har termin 29/12, men uansett ikke sjans for januar barn pga 2 tidligere KS og der blir planlagt KS rundt 20/12 hvis KS arret fortsett er intakt.
 
Blir ikke januar her heller, håper på november bare av praktiske årsaker, er jo snakk om litt over en uke bare så det vil ikke være noen fare for henne. Likevel får hun selvsagt bare komme på akkurat den dagen hun vil, eller - ikke max på overtid :hilarious:
 
Håper på november her. Har termin den 29. Så det blir spennende. :)
Mtp barnehageplass.

Dere som får i desember: hva tenker dere om barnehageplass? Da har dere ikke rett på det før ungen er 1 år og 8 mnd :wideyed:

Og åssen blir det om man får i november? Rettpå plass fra november året etter?
Vi kan ikke vente helt til august året etter der igjen ihvertfall. Vi har klart å strekke permisjonen til februar 2021, lengre går ikke!
Så drømmen ville vært å få plass 1.feb, så far kan ta innkjøring i barnehagen før permisjonen hans er ferdig :)
 
Håper på november her. Har termin den 29. Så det blir spennende. :)
Mtp barnehageplass.

Dere som får i desember: hva tenker dere om barnehageplass? Da har dere ikke rett på det før ungen er 1 år og 8 mnd :wideyed:

Og åssen blir det om man får i november? Rettpå plass fra november året etter?
Vi kan ikke vente helt til august året etter der igjen ihvertfall. Vi har klart å strekke permisjonen til februar 2021, lengre går ikke!
Så drømmen ville vært å få plass 1.feb, så far kan ta innkjøring i barnehagen før permisjonen hans er ferdig :)
Blir ungen født i november har man rett på plass fra november 2020. Men det betyr ikke at dere ikke får barnehageplass. I verste fall betyr det en del ekstra kjøring og logistikk fordi dere må takke ja til en barnehageplass et stykke unna. Også barn født mellom januar og august 2020 har ikke rett på barnehageplass før i august 2021...
 
Jeg har OUL-termin den 26.12., så i teorien KAN jeg gå til januar... men med TUL- og EL-termin rett før jul, og to barn som kom på termindagen fra før, så tviler jeg sterkt på at det blir såpass overtid. Har dermed slått det fra meg :p

Angående barnehageplass så skal vi ha storesøster hjemme med kontantstøtte (hvis vi får det) frem til sommeren 2020, og dersom det er en suksess så ser jeg for meg deltidsplass i barnehage for henne + kontantstøtte på lillebror igjen frem til sommeren 2021.

Barnehagen vår har såpass få barn at de måtte legge ned en avdeling for et par år siden, men allikevel klarer de kun å ta opp barn på halvtårsmerket. Men dersom man ønsker plass fra januar, har jeg inntrykk av at det lar seg ordne. Og plass fra august er iallefall ikke noe problem.
 
Vi tar litt ulønnet hver, siden vi har visst om dette siden påske har vi jo kunnet planlegge mtp økonomi. Kommer hun i november gjør det jo bare planen litt enklere og vipps har vi penger til overs :) Jeg tar et halvt år ulønnet, han en mnd. Også fordeler vi permen mellom oss, jeg får mest men han får litt av felles-perioden også. Kontantstøtte og oppsparte penger gjør det helt innafor, men å bare leve på kontantstøtte ville vært umulig. At det liksom skal gå rundt forstår jeg ikke :dead:
 
Håpe det blir ikke januar baby :bag:
Har termin 19 desember.
Kommer til å satse på at babyen kommer mellom 11 og 19 desember :smiley-angelic006
 
Jeg har termin 31.12,så jeg håper å gå en dag over termin så hun blir født i januar. Barnehageplass har vi ikke rett på uansett i desember/januar, men er hun født i januar har det mye å si for modenheten når skolen starter siden hun da begynner et helt år senere
 
Jeg har termin 31.12,så jeg håper å gå en dag over termin så hun blir født i januar. Barnehageplass har vi ikke rett på uansett i desember/januar, men er hun født i januar har det mye å si for modenheten når skolen starter siden hun da begynner et helt år senere
Helt likt som her. Bare en dag overtid så kan jeg senke skuldrene. Er bare redd jeg stresser sånn med det at hun kommer tidlig av den grunn:bag:
 
Her blir det desember nesten helt garanter siden jeg skal ha PKS
Men om fødselen skulle starte litt prematur så kan det plutselig bli november :nailbiting:
 
Har termin 12.desember, men blir ikke januarbarn. Da er det større sjanse for novemberbarn siden jeg har fått svangerskapsdiabetes :(
 
Har det gått opp for dere at det kan skje noen av oss ? For min del er det en knapp uke overtid så er vi i januar. Og et helt annet åår i tillegg. Med frøkna som er tidlig desember barn var ikke det en mulighet om jeg hadde fått gått maks overtid en gang, men nå så kan jeg og få et nyttårs barn :nailbiting::wideyed:

Bryr meg jo mest om at barnet har det bra og det kommer jo når det kommer, men alikevel en rar tanke. Har aldri falt meg inn at det kan ende opp med å ikke være desember i det hele tatt. Tenk om han kommer i November!! Nevnte jeg at jeg er kontroll freak ?:hilarious:
Haha ja føler det på samme måte. Jeg har termin 31.des, så statistisk sett blir det sikkert et januar barn for min del :)
 
Jeg har termin 31.12,så jeg håper å gå en dag over termin så hun blir født i januar. Barnehageplass har vi ikke rett på uansett i desember/januar, men er hun født i januar har det mye å si for modenheten når skolen starter siden hun da begynner et helt år senere
Jeg har og termin 31. desember:) Er sykt spennende å så når babyen kommer =D
 
Back
Topp