Her er termin 30.12. De sa at de setter meg igang 10. januar om jeg ikke har født ennå. Alt fra 20. desember-10. januar var dermed innafor. Så 50/50 sjangse for desemberbaby.
Jeg vet ikke om jeg vil håpe på januarbaby. Jeg vet det med skolegang osv, men allikevel. Jeg er selv født sent i november, og kan ikke si at jeg merket noe på det. Tror det er veldig individuelt sånn sett. Babyen får komme når han kommer, jeg blir ikke skuffa om det blir desember. Og så er jeg veldig patriotisk når det kommer til bursdagsmåneden min, og er overbevist om at november er den kuleste måneden å ha bursdag i. Desember er jo like ved, så da er det sikkert også en kul måned. Det går litt sport i det hos de jeg kjenner som også er novemberbarn, de liker også å heie på november og digger måneden sin. På jobb bruker vi å danne egne novembergjenger, og dette skjer uansett hvilken jobb jeg kommer i. Alle født i november vet hvem de andre novemberbarna er og kommer med anerkjennende nikk. Jeg kan tenke meg at den samme patriotismen oppstår for desemberbarn. Det er litt "oss mot resten"-følelse.
Vi fikk tettere oppfølging helt i begynnelsen pga ivf. Da var det et par ultralyder ekstra på sykehuset. Etter det har det vært svangerskapsoppfølging som vanlig.