Å plutselig få et januar barn ?

Jeg har og termin 31. desember:) Er sykt spennende å så når babyen kommer =D
Det som er litt deilig å vite er at hun kommer når hun er klar enten det er i desember eller januar. Er liksom så lite vi får gjort, så må bare gjøre det beste ut av det. Selv om jeg håper hun kommer i januar da.
 
Har termin 12.desember, men blir ikke januarbarn. Da er det større sjanse for novemberbarn siden jeg har fått svangerskapsdiabetes :(
Mener du at du kanskje blir satt i gang før?
SV.dia her også.
 
Jeg har termin 26.des og jeg krysser fingrene for at slaget har slått 00:00 på nyttårsaften før lillebror velger å komme :D:D
 
Ja er en fare for at jeg blir satt igang tidligere, er i tillegg et prøverørsbarn, så blir veldig tett oppfølging fremover..
Jeg hadde ivf sist gang og, og ble satt igang på termin dato. Hadde og sv diabetes. Maks overtid var 6 dager for 2 år siden. Har det endret seg, siden du tror du må føde før ?

Ble ikke satt igang pga det men pga preklampsi faktiskt. (Kramper og.. )
 
I starten tenkte jeg mer på at det kan (og håpet på at det skal) bli januarbaby. Min termin var først 28.12., og er nå 26.12., så er jo en reell sjanse for det. Likevel har jeg nå slått meg mer til ro med at det nok blir desember. Hvis genetikk har noe å si på når man føder (noen som vet?), så går jeg nok ikke over termin i alle fall.
 
Håper på januar :) Termin 26. desember og har for vane å gå over tida (8 og 10 dager med søstrene), så det er absolutt muligheter for det. Håper på nytt skoleår xsmile9
 
Jeg hadde ivf sist gang og, og ble satt igang på termin dato. Hadde og sv diabetes. Maks overtid var 6 dager for 2 år siden. Har det endret seg, siden du tror du må føde før ?

Ble ikke satt igang pga det men pga preklampsi faktiskt. (Kramper og.. )

Jordmoren min og diabetessykepleieren ha begge sagt at jeg må forberede meg på at det er en sjanse for at ungen blir tatt ut to uker før termin. Så da er det vel en sjanse for det da.
 
Her blir det ikke januarbarn. Termin 16. Blir satt i gang rundt den 9. Er heller fare for prematur baby en overtids baby. Hadde vært deilig å fått i januar. Føler liksom desember barn gjerne henger etter. Ser stoooor forskjell på desemberbarna i mine to andre barns kull. Både størrelse, modenhet, ferdigheter etc. Det jevner seg selvsagt ut men ikke før barna er eldre :) har en gutt født i april og han har to venner født i desember. Det merkes tydelig :) for min del er det kun tanker om skolestart som gjør at jeg synes det er dumt å føde i desember, det og å være den siste til å feire bursdag og der gjerne mange er så travle at det blir dårligere oppmøte på selve bursdagen..,
 
Her er det muligheter for et januarbarn til. Storebroren hadde termin 27 desember og kom 4.januar, nå har jeg termin 21 desember og kan gå til og med 4.januar :angelic:
 
Ja er en fare for at jeg blir satt igang tidligere, er i tillegg et prøverørsbarn, så blir veldig tett oppfølging fremover..

Får man tettere oppfølging med prøverørsbarn?
 
Termin tidlig i desember så her er det sjanse for novemberbarn. :)
 
Her er termin 30.12. De sa at de setter meg igang 10. januar om jeg ikke har født ennå. Alt fra 20. desember-10. januar var dermed innafor. Så 50/50 sjangse for desemberbaby.

Jeg vet ikke om jeg vil håpe på januarbaby. Jeg vet det med skolegang osv, men allikevel. Jeg er selv født sent i november, og kan ikke si at jeg merket noe på det. Tror det er veldig individuelt sånn sett. Babyen får komme når han kommer, jeg blir ikke skuffa om det blir desember. Og så er jeg veldig patriotisk når det kommer til bursdagsmåneden min, og er overbevist om at november er den kuleste måneden å ha bursdag i. Desember er jo like ved, så da er det sikkert også en kul måned. Det går litt sport i det hos de jeg kjenner som også er novemberbarn, de liker også å heie på november og digger måneden sin. På jobb bruker vi å danne egne novembergjenger, og dette skjer uansett hvilken jobb jeg kommer i. Alle født i november vet hvem de andre novemberbarna er og kommer med anerkjennende nikk. Jeg kan tenke meg at den samme patriotismen oppstår for desemberbarn. Det er litt "oss mot resten"-følelse.

Får man tettere oppfølging med prøverørsbarn?
Vi fikk tettere oppfølging helt i begynnelsen pga ivf. Da var det et par ultralyder ekstra på sykehuset. Etter det har det vært svangerskapsoppfølging som vanlig.
 
Her er termin 30.12. De sa at de setter meg igang 10. januar om jeg ikke har født ennå. Alt fra 20. desember-10. januar var dermed innafor. Så 50/50 sjangse for desemberbaby.

Jeg vet ikke om jeg vil håpe på januarbaby. Jeg vet det med skolegang osv, men allikevel. Jeg er selv født sent i november, og kan ikke si at jeg merket noe på det. Tror det er veldig individuelt sånn sett. Babyen får komme når han kommer, jeg blir ikke skuffa om det blir desember. Og så er jeg veldig patriotisk når det kommer til bursdagsmåneden min, og er overbevist om at november er den kuleste måneden å ha bursdag i. Desember er jo like ved, så da er det sikkert også en kul måned. Det går litt sport i det hos de jeg kjenner som også er novemberbarn, de liker også å heie på november og digger måneden sin. På jobb bruker vi å danne egne novembergjenger, og dette skjer uansett hvilken jobb jeg kommer i. Alle født i november vet hvem de andre novemberbarna er og kommer med anerkjennende nikk. Jeg kan tenke meg at den samme patriotismen oppstår for desemberbarn. Det er litt "oss mot resten"-følelse.


Vi fikk tettere oppfølging helt i begynnelsen pga ivf. Da var det et par ultralyder ekstra på sykehuset. Etter det har det vært svangerskapsoppfølging som vanlig.
Høres jo kult ut å få være med i en egen klubb da!
 
Jordmoren min og diabetessykepleieren ha begge sagt at jeg må forberede meg på at det er en sjanse for at ungen blir tatt ut to uker før termin. Så da er det vel en sjanse for det da.
Men hva legger de i den begrunnelsen ?
 
Back
Topp