«Kroppslige» forberedelser til fødsel?

Kan du gå til en fotpleier i stedet? Det høres jo ikke helt bra ut at du får vondt i magen når du bøyer deg for å stelle føttene :shy:

Nei, det er veldig ukomfortabelt, og jeg blir litt bekymra for at det ikke er bra for baby, selv om det sikkert bare er fordi jeg er blitt så stor. Det er og vondt når jeg bøyer meg for å knytte skolisser og klippe tånegler (det er helt nederst i magen der lårene møter skrittet). Jeg har vurdert fotpleier, og det spørs om ikke jeg spanderer på meg en time ;)
 
Har vært til jordmor i dag og spurt om dette og hun sa nei. Ingen neglelakk på hendene eller føttene, ingen sminke og ingen krem, parfymer osv i tilfellet at det må bli keisersnitt. Ikke gøy men sånn er det :(

Er litt morsomt å lese, for ser på en del youtubere som kommer fult dollet opp med fult fjes med sminke, lange akrylnegler etc. Ene beautyibfluenseren jeg ser på hadde egen fødeparfyme, tror hun sprayet seg 17 ganger
 
Er litt morsomt å lese, for ser på en del youtubere som kommer fult dollet opp med fult fjes med sminke, lange akrylnegler etc. Ene beautyibfluenseren jeg ser på hadde egen fødeparfyme, tror hun sprayet seg 17 ganger

Haha, vel jeg tenker alle kan jo gjøre som de vil. Men hvis anbefalingene sier at det er bedre å unngå grunnet infeksjonsfare og lignende, så foretrekker jeg å høre på helsepersonell fremfor å ha parfume/sminke på meg ved fødsel.
Nå har jeg også større sjanse at jeg må ta ks pga tvillinger, men fortsatt ;)
 
Parfyme er de iallfall ikke særlig fan av på sykehus;)
 
Jeg fikk fotbad til jul, med både varme og massasjeruller, også har det innebygd elektrisk fotfil :woot: perfekt, for magen liker ikke at jeg bøyer meg for mye.

Har en pakke BabyFoot fotpeelingssokker liggende, kjøpt spesifikt for å bruke før fødsel. Men ser nå at det står på pakken at det ikke er anbefalt for gravide :stop:
 
Yes.... da var morgendagens frisørtime i Oslo avbestilt! :stop: Helsikes muterte virus ass! Men men, kanskje det lar seg gjøre før termin?! Bedre å måtte kaste håret oppi en grorudpalme enn å ligge med mutert corona, si! ;)
 
Skal bestille frisørtime første uka i permisjon. Regner med det er i god tid i og med at jeg gikk to uker på overtid med første. Skal nok også stelle litt med både hender og føtter, samt holde meg fresh-ish nedentil og i armhulene i hvert fall. Annet enn det planlegger jeg å dusje og vaske håret før jeg drar på sykehuset. Håret mitt er heldigvis lettstelt og kan fint bare lufttørke etter jeg har dratt en børste gjennom det.
 
Haha, vel jeg tenker alle kan jo gjøre som de vil. Men hvis anbefalingene sier at det er bedre å unngå grunnet infeksjonsfare og lignende, så foretrekker jeg å høre på helsepersonell fremfor å ha parfume/sminke på meg ved fødsel.

Nå har jeg også større sjanse at jeg må ta ks pga tvillinger, men fortsatt ;)

Samme her. Her får det bli som det blir. Papirene om forberedelser fra sykehuset her står det at intimbarbering de siste 4ukene ikke er å anbefale pga infeksjonsfare.
Tenker at de som skal mellom beina på meg å hjelpe denna ungen ut kunne ikke brydd seg mindre om hvordan gluffsa mi ser ut på det tidspunktet og det kan nok ikke jeg heller. Skal ikke se de igjen i framtiden. :dead:Slett med kraftig urinveisinfeksjon etter forrige fødsel at jeg tar ikke sjangsen på å utsette meg for mer enn jeg må.
 
Last edited:
Back
Topp