«Kroppslige» forberedelser til fødsel?

Myra90

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows2021
Junibollene 2023
Hehe, kanskje ikke akkurat det viktigste, og iallfall neppe noe folk på sykehuset bryr seg om.. men tenker dere å være litt stelte til dere skal føde?

Jeg tok sånn fotmaske i går etter badet, så gammelhuden vil flasse av innen et par uker. La nemlig merke til hard og hvit hud på føttene forrige uke, da jeg lå og skrevet i gynekologstolen hos en mannlig turnuslege:hilarious:
Tenkte da «hmm, det må jeg fikse før fødsel!». Antagelig vil jeg ikke vie det en tanke under fødselen, men likevel:angelic:.

Når det gjelder å stelle «pelsen på Hufsa» tror jeg ikke at jeg skal styre så mye. Leser at folk tror de har barbert seg så fint der nede, men oppdager etter fødsel(når magen er mindre) at de egentlig har skamklipt seg:hilarious: Barbering der med høvel er vel uansett frarådet den siste måneden eller så? Tenker å la den være, bare trimme litt så langt jeg orker for å unngå dasspapirfloker og sånt i dotten:wacky:

Klarer man å barbere legger og klippe tånegler som høygravid? Kan sikkert be samboeren om å barbere leggene, men kjenner jeg blir skeptisk på at han skal klippe neglene mine!:dead: Redd for at det skal bli vondt, han er jo vant til sine «monsterklør», jeg har veldig tynne og myke negler... ikke lyst til å be ei venninne om det heller:bag:

Jeg tenker også å farge øyevippene svarte og øyebrynene brunere før fødsel, så vil jeg antagelig ikke tenke særlig mye på mangelen av sminke underveis:) Det har iallfall fungert godt på mine tidligere operasjoner:angelic:

Så tja.. tenker dere på dette også eller? Hva går eventuelt gjennom hodet deres av ideer til selvpleie før fødsel/sykehusopphold?:rolleyes:
 
Kommer hvertfall til å klippe tånegler:hilarious: Sambo får gjøre det hvis jeg ikke når frem. Vet ikke om jeg orker bryet med å barbere leggene, da jeg har veldig lite hår der fra før... men «pelsen på Hufsa» skal få seg en liten trim vertfall;) Farger bryn fast, så kommer nok ikke til å slutte med det før fødsel:p
Ellers tar jeg også ansiktsmasker fast. Kommer nok til å ta med god hudpleie på sykehuset for å bevare fukten i huden...
 
Kjæresten barberer leggene mine, det har han gjort nå i et par mnd :p
Ellers gir han meg fotbad annenhver dag, smør meg inn i fuktighetskrem og fotkrem slik at jeg skal slippe å ha tørr hud.
Tånegler klipper jeg selv, om jeg ikke klarer å nå ned så gjør nok kjæresten det også uten å ofre det en tanke :oops::p
Ansiktsmaske er han også med på når jeg ønsker :hilarious:
Dotten har jeg røska bort (brasiliansk voks) gjevnlig gjennom hele svangerskapet uten problem, og fortsetter med det så lenge jeg kan:oops:
 
Kommer hvertfall til å klippe tånegler:hilarious: Sambo får gjøre det hvis jeg ikke når frem. Vet ikke om jeg orker bryet med å barbere leggene, da jeg har veldig lite hår der fra før... men «pelsen på Hufsa» skal få seg en liten trim vertfall;) Farger bryn fast, så kommer nok ikke til å slutte med det før fødsel:p
Ellers tar jeg også ansiktsmasker fast. Kommer nok til å ta med god hudpleie på sykehuset for å bevare fukten i huden...

Jeg tenker også å ha med noen hudprodukter jeg er fornøyd med til vanlig til sykehuset, har ikke så mye rutiner med bruker ansiktsskrubb/peeling i dusjen kanskje 2 gg i uka, og toner/ansiktsvann etter dusjing. Så smører jeg med en enkel og parfymefri fuktighetskrem etterpå. Bruker ingen dyre produkter, men synes huden min er veldig grei egentlig. Burde ikke være nødvendig med peeling på sykehuset da, jeg blir der sikkert ikke så lenge. Men fuktighetskremen må iaf med, både til kropp og ansikt! Erfaringsmessig blir man tørr i huden der ja.
 
Kjæresten barberer leggene mine, det har han gjort nå i et par mnd :p
Ellers gir han meg fotbad annenhver dag, smør meg inn i fuktighetskrem og fotkrem slik at jeg skal slippe å ha tørr hud.
Tånegler klipper jeg selv, om jeg ikke klarer å nå ned så gjør nok kjæresten det også uten å ofre det en tanke :oops::p
Ansiktsmaske er han også med på når jeg ønsker :hilarious:
Dotten har jeg røska bort (brasiliansk voks) gjevnlig gjennom hele svangerskapet uten problem, og fortsetter med det så lenge jeg kan:oops:

For en romantisk type med sans for både egenpleie og omsorg du har da! Han her har ikke særlig tålmodighet til sånt, men faktisk tror jeg det er kun dét det står på. Han har jo latt meg nappe øyebrynene hans(de kan være veldig viltvoksende, blir ingen Jan Tomas look fordet nei:hilarious:) flere ganger, og nyter det(for en raring, jeg griner av å nappe hår:bag:). Har også sans for «fotservice», men mange år siden jeg har gitt han det. Det innebærer å klippe neglene(må nesten frem med tanga!:wtf:), grave frem sokkelo:)hilarious:) og smøre med fuktighetskrem. Faktisk har jeg nesten glemt dette! Tror jammen meg jeg skal tilby en spa-time til han, da hadde han sikkert blitt glad! Rart hvordan man glemmer sånne småting når livet går i sin sedvanlige tralt. Takk for at du minnet meg på at man kan bruke tid på hverandre på denne måten:joyful: .... og så får jeg vel la han behandle meg på samme måte da, og håpe han ikke klipper av meg tærne:bag::hilarious::Heartblue:Heartpink
 
Jeg har også tenkt på å freshe meg opp litt før fødsel, uten å bli helt Fotballfrue.. God idé å farge vipper og bryn, det vil jeg også gjøre! Har også tenkt på fotmaske, ikke fordi noen skal se beina mine, men fordi det sikkert er digg å føle seg litt fresh. Jeg har fått noen ansiktsmasker og hårmasker til jul, kanskje jeg skal kose meg med dem også før fødsel. Det blir nok ikke så mye tid til egenpleie etterpå! Ellers har jeg tenkt å ta med meg en deilig dusjsåpe, sjampo og balsam + bodylotion(uparfymert) i fødebagen. Ser for meg at det må være deilig med en goood dusj etter fødsel, med noe annet enn sånn vegghengt 2-i-1-såpe/sjampo!
 
Så tja.. tenker dere på dette også eller? Hva går eventuelt gjennom hodet deres av ideer til selvpleie før fødsel/sykehusopphold?:rolleyes:[/QUOTE]

Jeg kommer til å barbere meg nedentil en gang før fødsel.. Trolig i nærmeste fremtid, slik at jeg ikke er nybarbert i fall fødselen starter før termin :) leggene barberer jeg jevnlig, og kommer til å fortsette med det. Samme med klipping av negler. Setter bare ene foten oppå doet, så går det helt fint å komme til :) Jeg har også en veldig god fotkrem/kur jeg skal smøre meg med nå fremover, slik at føttene er myke. Skal også ta på neglelakk på føttene, det gjorde jeg før forrige fødsel også. Så føler man seg litt mer vel etterpå :)
Var hos frisør i slutten av november, men mulig jeg bestiller meg en time før fødsel, da det kan bli en stund til neste gang jeg får mulighet.

Sist planla jeg å i alle fall ta på mascara før fødsel.. Dusja og ordna meg hjemme etter at vannet gikk, men jeg skulle avvente med mascaraen til jeg kom på sykehuset, men når vi kom dit gikk det rimelig kjapt, så jeg kunne ikke brydd meg mindre... Så jeg stresser ikke med noe sminke denne gangen. Men de andre tingene er greit å ha gjort, så føler man seg litt mer vel etter fødsel :)
 
Tenker å barbere leggene litt jevnlig fram mot fødsel, barbere hufsa sånn at det ikke blir så alt for mye hår :p farge vipper og bryn var lurt! Farger brynene en gang i blant ellers også, føler meg så mye freshere da :)
Blir også å bestille time til frisør rundt midten av februar, sånn at jeg er ganske sikker på at fødsel ikke starter mens jeg sitter der :hilarious: sist unnet jeg meg ikke det, og da ble det lenge til jeg hadde tid og overskudd til sånt.
Skal også pakke en god sjampo og balsam i fødebagen, litt enkel ansiktspleie. Tar sikkert med litt sminke også, men er ikke sikkert jeg blir å bruke det. Synes det var litt godt å legge kjapp sminke før hjemreisen sist da, men brukte ikke sminke mens vi var på sykehuset.
 
Dere som fresher dere opp nedentil, hvordan klarer dere det? Jeg ser ingen verdens ting, har gjort ett forsøk for noen uker siden og da skar jeg meg. Md ryggtrøbbel og bekkenløsning i tillegg var et helt håpløst. Er ikke komfortabel med å slippe til mannen i det området. Men, han tar leggene og tåneglene da.
Sist tok jeg mani/pedi før fødsel, har aldri unnet meg sånt tidligere, så det var kjekt.
 
Kjenner jeg ble inspirert av denne tråden, jeg! Deilig å unne seg litt egenpleie før fødsel. Blir nødvendigvis ikke så mye tid/ork til det den første tiden etter baby har kommet. Forrige gang unnet jeg meg fotpleie hos hudpleier med massasje og lakkering av negler. Det var skikkelig digg å føle seg fresh på føttene, så det tenkte jeg å gjøre igjen. En frisørtime før termin var heller ingen dum idé. Kunne tenke meg en dagstur på spa også, hehe. Bestille meg gravidmassasje og ansiktspleie for eksempel.
 
Jeg har bestilt meg en frisørtime, fordi jeg tenker det blir lenge til neste gang jeg tar meg tid til det. Men utover det så kommer jeg ikke til å gjøre noen ting. Hufsa ser jeg ikke lenger, og har ikke sjans til å nå den med bekkenplagene. Mannen hadde tatt den hvis jeg hadde spurt, men det gidder jeg ikke. Tånegler kan det hende han må ta mot slutten. Leggene kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Jeg tenker de som jobber på føden ser det meste, og de bryr seg nok heller ikke.
Det eneste jeg har lyst til er å dusje rett før vi reiser inn, så jeg føler meg ren. Det er jo en enkel sak hvis jeg ikke føder før igangsettelse, men skulle jeg føde spontant er jeg inneforstått med at jeg ikke kommer til å rekke det heller :rolleyes:
 
Jeg kjenner jeg blir imponert av dere som fortsatt klarer å trimme Hufsa:angelic:jeg har nemlig ikke sjangs...hehe:hilarious: så om noen har noen gode råd tar jeg gjerne i mot med stor takk:oops:
 
Dere som fresher dere opp nedentil, hvordan klarer dere det? Jeg ser ingen verdens ting, har gjort ett forsøk for noen uker siden og da skar jeg meg. Md ryggtrøbbel og bekkenløsning i tillegg var et helt håpløst. Er ikke komfortabel med å slippe til mannen i det området. Men, han tar leggene og tåneglene da.
Sist tok jeg mani/pedi før fødsel, har aldri unnet meg sånt tidligere, så det var kjekt.
Altså her skjer ordninga i blinde:cool::p Har sagt til samboer at ettersom jeg ikke ser «Hufsa» lenger, så får han ta til takke med det jeg klarer å ordne i blinde! Blir som oftest veldig greit... Jeg tenker (og føler) at jeg har barbert meg der nede sååå lenge, så det er egentlig ikke noe stress.. Vær forsikitg og gjør det sakte.. Jeg har fortsatt til gjengjeld og skjære/kutte meg egentlig o_O
 
Jeg tenkte ikke i det heletatt på hvordan jeg så ut under fødsel, kunne ikke brydd meg mindre. Tror det var 5 folk der, minst to studenter. Var helt i min egen verden, orka ikke ha på klær, så jeg lå og skreva naken :hilarious: Tenkte litt på det på forhånd, men ikke mens det sto på.

Kommer til å klippe hufsehåra, takler ikke masse blod i langt hår. Men ikke barbere tett på fødsel i hvert fall, kanskje noen uker før om jeg klarer. Gjør lite nå også, klipper innimellom :hilarious:
Legga barberte jeg en gang i høst, og tar armhulene når det blir for ille. Har lite hårvekst egentlig, men det blir jo lengre med tida. Kjenner jeg har blitt lite nøye med åra gitt, var bedre på dette før :hilarious:

Kommer til å ta med egen shampo og balsam, litt avhengig av den typen jeg bruker. Ikke noe fancy, bare en som funker på mitt hår. Børster det ca to ganger i året med den shampoen, med andre blir det fort floker. Men burde klipt meg, hadde store planer om det før smitten eksploderte her. Får se litt an fremover, hadde vært godt å få det gjort før det kommer ny sjef. Ikke like lett da.

Trenger også fuktighetskrem og leppepomade som minimum. Blir tørt i sykehuslufta. Tar også med litt enkel sminke i fall jeg gidder til hjemreise f.eks, bruker ikke noe avansert, og går stort sett uten nå. Hender jeg bruker litt når vi drar på handel på lørdager. Var også nøyere med dette før, men særlig etter barn ble det mindre viktig. Også runder jeg snart 40 (hjelp!) :hilarious:
 
Jeg kjenner jeg blir imponert av dere som fortsatt klarer å trimme Hufsa:angelic:jeg har nemlig ikke sjangs...hehe:hilarious: så om noen har noen gode råd tar jeg gjerne i mot med stor takk:oops:
Jeg når fint og gjør det også uten å se. Kjenner stort sett hvordan det ligger an. Og med damehøvlene er det veldig greit, har vel knapt skjært meg noen sinne. Når jeg en skjelden gang har brukt mannehøvel eller engangs er det litt verre.. Men det går.
Kan også bruke speil, legge det på en stol og stå over? Eller sitte på gulvet. Jeg må liksom ha to hender ledig for å få det til, så kan ikke holde i speil, men kan jo sjekke innimellom..
 
Jeg når fint og gjør det også uten å se. Kjenner stort sett hvordan det ligger an. Og med damehøvlene er det veldig greit, har vel knapt skjært meg noen sinne. Når jeg en skjelden gang har brukt mannehøvel eller engangs er det litt verre.. Men det går.
Kan også bruke speil, legge det på en stol og stå over? Eller sitte på gulvet. Jeg må liksom ha to hender ledig for å få det til, så kan ikke holde i speil, men kan jo sjekke innimellom..
Akkurat sånn er det og føles det her også!!
 
Jeg har også tenkt på å freshe meg opp litt før fødsel, uten å bli helt Fotballfrue.. God idé å farge vipper og bryn, det vil jeg også gjøre! Har også tenkt på fotmaske, ikke fordi noen skal se beina mine, men fordi det sikkert er digg å føle seg litt fresh. Jeg har fått noen ansiktsmasker og hårmasker til jul, kanskje jeg skal kose meg med dem også før fødsel. Det blir nok ikke så mye tid til egenpleie etterpå! Ellers har jeg tenkt å ta med meg en deilig dusjsåpe, sjampo og balsam + bodylotion(uparfymert) i fødebagen. Ser for meg at det må være deilig med en goood dusj etter fødsel, med noe annet enn sånn vegghengt 2-i-1-såpe/sjampo!

Ikke for å komme med en pekefinger, men vær obs på at noen fotmasker/fotpeeling ikke anbefales til gravide eller ammende. Baby Foot sin er f.eks ikke anbefalt. Varierer kanskje fra merke til merke, men verdt å sjekke ut før bruk iallfall.
 
Jeg kjenner jeg blir imponert av dere som fortsatt klarer å trimme Hufsa:angelic:jeg har nemlig ikke sjangs...hehe:hilarious: så om noen har noen gode råd tar jeg gjerne i mot med stor takk:oops:
Var litt skeptisk når jeg begynte å miste utsikten dit :hilarious: men tar meg bare litt god tid, og har gjort det såpass mange ganger at det har gått helt fint! Man kan jo eventuelt ta en lurkikk i speil etter man er ferdig for å se at det ikke ser helt jævli ut :hilarious:
 
Jeg tror ikke de bryr seg om eks tørre og sprukne føtter, men jeg kjenner på det selv. Så et fotbad og deilig krem innimellom er for å pleie meg selv. Men om leggene er glatte og innsmurt med krem det får tiden vise. Et tips her er uansett å bruke parfymefri lotion, det kan bli kjipt om du støter på ei som ikke tåler parfyme Intimbarbering er det lurt å slutte med en liten stund før fødsel, sist sluttet jeg ca en måned før termin for å være sikker på at det ikke ble et problem om det skulle bli tidlig fødsel.
 
Sniker fra februar.. I følge min jordmor er det barberingsforbud fra uke 32 pågrunn av større infeksjonsfare ved evt keisersnitt. Har ikke hørt dette før, men har valgt å bare høre etter. Mener jeg barberte tett opp mot fødsel de to andre gangene..:)
 
Back
Topp