Klagetråd

Jeg er ikke spesielt kvalm, eller uggen men har så sykt vondt i magen. Altså har helt syke luftsmerter og det kniper såååå.. Måtte opp å gå i natt, til og med ligge på kne på gulvet pga det var så ubehagelig!:laughing002 Hode tenker nå må jeg nr 2, men er jo ikke det.
Kan heller ikke ligge på siden, da gjør det vondt i magen. Så her ligger jeg på rygg :hungover:
Uff, luftsmerter er helt forferdelig!!! Hatt en del av det jeg også! Blir alltid litt redd til og begynne med når jeg kjenner smerter i magen,men finner jo fort ut at det bare er luft,og da må det ut :hilarious:
Har du mye av det?

Veldig spesielt dette med Trondheim! I Oslo står man fritt til å velge selv - og da jeg da til legen at jeg ville ha oppfølginga fra jordmor / helsestasjonen så støtta de det og mente det var fornuftig. I Trondheim kan man altså ikke velge?

Veldig spesielt dette med Trondheim! I Oslo står man fritt til å velge selv - og da jeg da til legen at jeg ville ha oppfølginga fra jordmor / helsestasjonen så støtta de det og mente det var fornuftig. I Trondheim kan man altså ikke velge?
Nei, men det er nytt ila. de siste tre årene, for sist svangerskap gikk jeg kun til jordmor. Så veldig synd :(

Hvordan sparer de egentlig på det? Private leger, så det går fra et annet budsjett? :whacky011
Veldig godt spørsmål, jeg går jo hos kommunal lege. Hun sa det var noe med at flere fikk tilbud om jordmor, men det trodde jeg alle gravide fikk uansett? Veldig forvirra.

Uff, luftsmerter er helt forferdelig!!! Hatt en del av det jeg også! Blir alltid litt redd til og begynne med når jeg kjenner smerter i magen,men finner jo fort ut at det bare er luft,og da må det ut :hilarious:
Har du mye av det?
Nei ikke sånn veldig mye, har kanskje 2-3 tak om dagen. men bare utrolig vondt når det er. Så er det jo sikkert noe med at det kommer på natten når man sover og er avslappet :laughing002

Andre som føler at buksene strammer? De er ikke for trange, men føler det presser og er ubehagelig. Er bare 5+0 :hilarious: magen har kommet tidlig i de andre svangerskapene, men håper jeg kan gå i de vanlige klærne i noen uker til altså

Andre som føler at buksene strammer? De er ikke for trange, men føler det presser og er ubehagelig. Er bare 5+0 :hilarious: magen har kommet tidlig i de andre svangerskapene, men håper jeg kan gå i de vanlige klærne i noen uker til altså
Ja, 90% av buksene mine passer ikke lenger, og jeg er 8 uker nå. Vet ikke hvor mye det skyldes oppblåsthet, men føler det er magen som allerede vokser også. Samme her, litt tidlig å begynne med gravidbukser, synes jeg :laughing002

Ja, 90% av buksene mine passer ikke lenger, og jeg er 8 uker nå. Vet ikke hvor mye det skyldes oppblåsthet, men føler det er magen som allerede vokser også. Samme her, litt tidlig å begynne med gravidbukser, synes jeg :laughing002
Jeg kjøpte mine første gravidbukser fra uke 7 sist. :laughing002
Bra vi er flere, haha. Jeg har faktisk kvittet meg med alle gravidklærne mine, så blir nok noen nye innkjøp. Men tenker å kjøpe noen løse bukser som ikke er gravidbukser som jeg kan bruke fram til det er offentlig :)

Liker lin jeg også, men passform og stramming varierer veldig fra modell til modell synes jeg! Tips til en bestemt bukse du liker? :Heartred
Helt sant, finnes mange ulike varianter. Har brukt noen fra Vero Moda og noen fra Cubus mener jeg, uten at jeg har noen spesiell favoritt. Blanding av lin og bomull blir gjerne litt mindre krøllete. :P

Så i Trondheim kommune må man nå tydeligvis gå annen hver gang til jordmor og fastlege på svangerskapskontrollene pga. innbesparing? Synes det er veldig drit, jeg foretrekker å gå til jordmor, de er jo mye mer spesialiserte enn fastlegen, og rotete, synes jeg.
Bor i Trondheim og snakket med fastlegen min på mandag, hun sa jeg kunne velge fritt mellom fastlege, jordmor eller en kombinasjon av begge? Så håper jo det stemmer for Trondheim?

Jeg trodde alle kunne velge hvilken ordning de ville ha... Fastlege,jordmor eller begge deler :rolleyes:

Bor i Trondheim og snakket med fastlegen min på mandag, hun sa jeg kunne velge fritt mellom fastlege, jordmor eller en kombinasjon av begge? Så håper jo det stemmer for Trondheim?
Veldig rart! Jeg skal høre mer med jordmor neste gang, men oppfattet at hun var ganske tydelig på at det var sånn det er nå. Jeg kunne så klart ta kontakt med henne for hva det skulle være, om jeg trenger ekstra oppfølging, men de faste kontrollene måtte jeg ta annen hver gang hos henne og lege. Har du jordmor på midtbyen helsestasjon?

Veldig rart! Jeg skal høre mer med jordmor neste gang, men oppfattet at hun var ganske tydelig på at det var sånn det er nå. Jeg kunne så klart ta kontakt med henne for hva det skulle være, om jeg trenger ekstra oppfølging, men de faste kontrollene måtte jeg ta annen hver gang hos henne og lege. Har du jordmor på midtbyen helsestasjon?

Har faktisk ikke tatt kontakt enda, har hatt noen små blødninger, så skal på tul på onsdag for å se hvordan det går før jeg tar kontakt med helsestasjonen tenker jeg. Men blir midtbyen helsestasjon ja :)

Back
Topp