***Klagetråd***

Hodepine som ikke slipper taket :dead: Hadde det sist svangerskap i 1 trimester også. Ingenting annet enn koffein funka og koffein synes jeg er så skummelt 1 trimester... det er ikke migrene det er jeg sikker på, men paracet tar ikke LITT av smertene engang. Fant meg et boks med energidrikke nå så får vi se om det er samme type hodepine som sist...

Skjønner du syns det er skummelt men de sier jo at det er innafor. Energidrikk smaker ræv for meg nå, ellers hadde jeg nok drukket en om dagen gitt. Ser ikke forskjellen på det og å drikke kaffe..

Nå i ettermiddag kom det mer friskt/rødt blod med koagler igjen, etter en hel dag med "bare" antydning til noe lyd brunt. Fortsatt ikke veldig mye, men kommer noen dråper i do når jeg er på do og noen dråper i trusa.
Er helt sikker på jeg mister nå:crybaby2Jeg har ikke noe vondt enda, men har vondt i korsryggen (kjennes ut som bekkenet) og mensenmurringer som ikke er vonde, bare ubehagelige.

Håper jo såklart blødningene kommer av at vi hadde samleie torsdag/fredag, for jeg begynte jo å blø rett etter det. Men synes det er "mye" blod for å bare skulle komme fra sex:crybaby2Har en skikkelig ekkel følelse inni meg nå, og sitter å google hvor kjapt etter spontanabort man kan bli gravid igjen..

Nå i ettermiddag kom det mer friskt/rødt blod med koagler igjen, etter en hel dag med "bare" antydning til noe lyd brunt. Fortsatt ikke veldig mye, men kommer noen dråper i do når jeg er på do og noen dråper i trusa.
Er helt sikker på jeg mister nå:crybaby2Jeg har ikke noe vondt enda, men har vondt i korsryggen (kjennes ut som bekkenet) og mensenmurringer som ikke er vonde, bare ubehagelige.

Håper jo såklart blødningene kommer av at vi hadde samleie torsdag/fredag, for jeg begynte jo å blø rett etter det. Men synes det er "mye" blod for å bare skulle komme fra sex:crybaby2Har en skikkelig ekkel følelse inni meg nå, og sitter å google hvor kjapt etter spontanabort man kan bli gravid igjen..

Ånei… :sad010
Tror jeg hadde lagt på litt for ukjente jeg, å ringt legevakta og sagt jeg hadde veldig vondt og var redd for ex.u. Så kanskje du får komme på ultralyd :bag:

Ånei… :sad010
Tror jeg hadde lagt på litt for ukjente jeg, å ringt legevakta og sagt jeg hadde veldig vondt og var redd for ex.u. Så kanskje du får komme på ultralyd :bag:
Snakket med de ista, og de ga beskjed om å ringe tilbake igjen hvis det blir mer eller jeg får smerter, eller så skulle jeg ringe jeg fastlegen i morgen tidlig igjen:(
Men ja, det frister absolutt å legge på litt ekstra for å se om jeg får kommet inn på en ultralyd :confused2

Det er dritt å være nærmeste pårørende til rusmisbruk. :sad010
Uff:( det er SÅ tungt!! Uten at jeg snakker av erfaring da men jeg jobber på intensiven og vi får ofte inn overdoser og ser hvor mye pårørende sliter i visse tilfeller:/ klem :Heartpink

Ååå føler med deg!! Har lest veldig mange historier i det siste hvor store blødninger allikevel har ført til frisk baby så håper virkelig det gjelder deg også :Heartpink

Ånei!! Håper virkelig det er ufarlig :Heartred jeg støtter det om å smøre litt på og få en UL for å sjekke. Det er ikke bra med bekymringer heller!

Krysser alt jeg har for at det går bra!

Det var veldig betryggende lesing!! Kan hende det rett og slett var for tidlig for utvendig. Angrer veldig på at jeg i det hele tatt prøvde men det er fristende når man har tilgang til et ultralyd apparat:p jeg har fått time når jeg er 8+5. det føles utrolig lenge til. Bestilte privat ultralyd 7. april også. Da er jeg 7+3. vil bare være sikker på at det er noe der før vi forteller til familie som vi skal besøke.
Jeg forstår deg kjempe godt, ingen tvil om at jeg hadde prøvd selv :joyful: Ikke så lenge igjen til privat ul da, masse lykke til:smiley-angelic001:love2

Uff:( det er SÅ tungt!! Uten at jeg snakker av erfaring da men jeg jobber på intensiven og vi får ofte inn overdoser og ser hvor mye pårørende sliter i visse tilfeller:/ klem :Heartpink

Ære være deg og jobben din. ♥️

Usj. Står du i det i tillegg? :Heartred

Huff ja. Vi hadde en avtale om at det skulle være rolig til jeg hadde født men. :D Heh, neida. Det er jo ikke sånn det funker dessverre, men jeg kunne ønske det var sånn. Det kunne vi vel begge to tror jeg. ♥️

Ære være deg og jobben din. ♥️

Huff ja. Vi hadde en avtale om at det skulle være rolig til jeg hadde født men. :D Heh, neida. Det er jo ikke sånn det funker dessverre, men jeg kunne ønske det var sånn. Det kunne vi vel begge to tror jeg. ♥️
Høres tøft ut!! Du er jo virkelig en superpårørende som stiller opp selv om du er gravid og formen er laber! Du er gull :Heartred

Skjønner du syns det er skummelt men de sier jo at det er innafor. Energidrikk smaker ræv for meg nå, ellers hadde jeg nok drukket en om dagen gitt. Ser ikke forskjellen på det og å drikke kaffe..
Helt enig her :scratch Drikker normaltsett en energidrikke om dagen, men som forrige svangerskap og nå dette så bare får eg totalt avsmak rundt samme tid:arghh: På godt og vondt då:smiley-angelic002

Beklager men føler for en liten utblåsning her… Jeg syns man skal fortelle legevakten akkurat hvordan det er. Når alle «smører på» bare for å dempe angsten et lite øyeblikk når det fremdeles er tidlig, skaper det enorme køer og kaos i helsetjenesten. Vi som jobber der prøver etter beste evne å hele tiden prioritere dem som faktisk trenger det. Skal alle andre inn i tillegg drukner de viktigste pasientene, alle må vente kjempelenge, og helsepersonellet holder ikke ut. Vær så snill ha litt respekt og vær ærlig så får dere den best mulige hjelpen.

Når det er sagt håper jeg virkelig for deg førstegangsprøver at det går bra Og hvis det er det verst tenkelige, så håper og tror jeg at det går bra likevel med litt ekstra ventetid. Det har jeg gode erfaringer med, begge deler ♥️ Det ordner seg alltid tilslutt på en eller annen måte

Beklager men føler for en liten utblåsning her… Jeg syns man skal fortelle legevakten akkurat hvordan det er. Når alle «smører på» bare for å dempe angsten et lite øyeblikk når det fremdeles er tidlig, skaper det enorme køer og kaos i helsetjenesten. Vi som jobber der prøver etter beste evne å hele tiden prioritere dem som faktisk trenger det. Skal alle andre inn i tillegg drukner de viktigste pasientene, alle må vente kjempelenge, og helsepersonellet holder ikke ut. Vær så snill ha litt respekt og vær ærlig så får dere den best mulige hjelpen.

Når det er sagt håper jeg virkelig for deg førstegangsprøver at det går bra Og hvis det er det verst tenkelige, så håper og tror jeg at det går bra likevel med litt ekstra ventetid. Det har jeg gode erfaringer med, begge deler ♥️ Det ordner seg alltid tilslutt på en eller annen måte
Jeg er faktisk litt enig her. Uansett utfall så er det jo ingenting legevakta får gjort uansett annet enn å se om det er liv eller ei :sorry: Legevakten ett ment for hastesaker som IKKE kan vente til neste virkedag. Ikke som en quick fix for å få seg ultralyd. Det tar ressurser fra pasientene som trenger det mer. Jeg skjønner @førstegangsprøver☀️ er engstelig, men hadde selv ikke fallt meg inn å ringe legevakt for blødning tidlig i svangerskapet. Ikke med mindre det var fossblødng eller sterke smerter som kan indikere fare for meg selv.

Uff denne usikkerheten i starten av svangerskapet gjør at man blir litt tussete, og som helsepersonell selv så ser jeg kanskje på dette med ressursbruk og behov på en helt annen måte. Det er veldig kjipt å gå rundt å engste seg hele tiden... spesielt når lille spira er så sterkt ønsket :Heartred

Jeg er faktisk litt enig her. Uansett utfall så er det jo ingenting legevakta får gjort uansett annet enn å se om det er liv eller ei :sorry: Legevakten ett ment for hastesaker som IKKE kan vente til neste virkedag. Ikke som en quick fix for å få seg ultralyd. Det tar ressurser fra pasientene som trenger det mer. Jeg skjønner @førstegangsprøver☀️ er engstelig, men hadde selv ikke fallt meg inn å ringe legevakt for blødning tidlig i svangerskapet. Ikke med mindre det var fossblødng eller sterke smerter som kan indikere fare for meg selv.

Uff denne usikkerheten i starten av svangerskapet gjør at man blir litt tussete, og som helsepersonell selv så ser jeg kanskje på dette med ressursbruk og behov på en helt annen måte. Det er veldig kjipt å gå rundt å engste seg hele tiden... spesielt når lille spira er så sterkt ønsket :Heartred
Jeg er veldig enig med dere, jeg er jo det :happy: det frister veldig å smøre på, men jeg kommer ikke til å gjøre det! Og det er som både dere og fastlegen sier, at så her tidlig er det ikke noe man får gjort uansett!

Hun jeg snakket med på telefon ikveld beroliget meg veldig og hun sa jeg ikke måtte nøle med å ringe hvis det ble verre, eller hvis jeg bare fikk noen flere spørsmål/bekymringer i løpet av natta.

Men jeg ringer nok fastlegen i morgen tidlig, for å høre om hun kan ta meg inn på en time:Heartred

Ja søren. Du har jo helt rett. Det er bra du og @Turnusmammaen sier fra. Lett å glemme seg litt i engstelsen her og ha veldig lyst å få informasjon og få snakke med noen som har litt peiling og ikke er internett. Jeg tror kanskje et av problemene er at det er generelt litt lite hjelp å få tidlig i svangerskap, typ ingen time hos jordmor før uke 22, selv når man er førstegangs. Og så vet man litt lite hva som er normalt og hvordan ting skal forløpe.

Back
Topp