***Klagetråd***

Jeg blir bare litt frustrert når jeg hører den slags, for jeg «løper av meg skoene» til vanlig på jobb, og når er jeg i tillegg litt kvalm/uggen, gravid og veldig nervøs slik som mange av dere også er, og sliten, ekstremt sliten. Det et er sånne som meg dere møter når dere kommer dit.. Ikke maskiner med uendelig arbeidskapasitet. Men jeg skjønner så utrolig godt behovet for bekreftelse også, med flere aborter i historikken! Det er ulidelig den ventetiden, men så kan vi heller ikke gi garanti for at det går bra, alt vi kan si noe om er akkurat her og nå, og det er ingen garanti for den neste timen. Jeg skjønner dere så godt, men vi må bare holde det ut, og som førstegangsprøver sier, be om ny time når det er ønskelig og der det er fornuftig. ♥️

Jeg regna med at jeg kom til å få noen reaksjoner på den, og jeg forstår argumentene. Og jeg er ikke en person som smører på. Jeg reiser aldri til legen, eller på legevakta, med mindre jeg er «døden nær». To ganger at jeg kjørt opp på legevakta å fått kjeft for å ikke ha ringt ambulanse.

Men jeg syns at det er ekstremt dårlig oppfølging av gravide før langt uti svangerskapet og da tenker jeg at om noen virkelig har behov for å komme inn til en sjekk og ikke får det, så er det ikke den gravide det er noe galt med. En ting er å vente til neste dag for å komme til legen, men når det er 6 dager til neste dag med åpent legekontor.
(Som jeg helt ærlig trodde det var i går, siden barnehagen er stengt i dag så er jeg i helligdagsmodus).

Handler litt om å se konteksten her, å ikke anta at alle gjør det hele tiden.

Nå er jeg sååå sulten og såå kvalm :dead: 20 minutter til lunsj.. håper jeg ikke kaster opp i mellomtiden for nå ble det ille:sorry:

om noen har noe tips til å avhjelpe den grusomme smaken i munnen så setter jeg evig pris.

Har tyggis/drops, men må jo ha det konstant i munnen og det gjør meg også kvalm. Send hjelp. :sad010

Klager på at jeg er dritt lei av kvalme. Ikke få til det jeg pleier. Alt er umulig med den forbanna kvalmen, og plutselig så spyr man. Dritt lei.

om noen har noe tips til å avhjelpe den grusomme smaken i munnen så setter jeg evig pris.

Har tyggis/drops, men må jo ha det konstant i munnen og det gjør meg også kvalm. Send hjelp. :sad010
Enig, blir sprø av den. Kort tid etter pastillen er spist kommer den vonde smaken snikende.

Dere som har gått gravid før, når begynner en å føle seg bedre/ mer som seg selv igjen?
Helt ærlig, jeg og min psyke er ganske drained.
Trenger et ørlite lysglimt om dette :scared001

Misforstå meg rett, jeg er veldig takknemlig. :Heartred

Dere som har gått gravid før, når begynner en å føle seg bedre/ mer som seg selv igjen?

Tja… ca 6-7 mnd etter fødsel?

Neida. Første trimester er den verste, og kanskje du ikke er en person som trives så godt i en gravid kropp, men jeg kan nesten garantere deg at livet blir litt enklere i andre trimester.

Og vet du hva, det er faktisk lov å syns det er dritt. Jeg lurer på hva jeg driver med hver eneste dag. Ikke fordi det ikke er det eneste jeg ønsker meg på denne jord, og jeg er kjempe takknemlig. Men min kropp og mitt sinn tåler dårlig å være gravid.

Mange klemmer! Håper det blir lettere for deg ♥️

Enig, blir sprø av den. Kort tid etter pastillen er spist kommer den vonde smaken snikende.

Utrolig slitsomt! Klarer ikke huske fra de andre gangene hvor lenge det varte?
Tror det er en veldig vanlig greie hos de som er plaga med mye kvalme?! Men håper ikke det varer like lenge som kvalmen

I følge notatene mine var mine verste uker uke 8 og 10 og etter uke 10 ble det bedre. Må sies at mitt svangerskap ikke var ille i det hele tatt, men det ble bedre etter det i hvert fall. Håper det er slik for deg også :Heartpink Ikke SÅ lenge til

Skikkelig sliten, utmatta og trist om dagen. Kjemperedd for å miste, og blir utslitt av å ikke vite. Hjalp litt på at legen ikke var veldig bekymra siden det ikke er veldig mye blod og jeg ikke har noe andre smerter en mensenmurringer som jeg har hatt hele veien. Har symptomer enda også, så det er vel kanskje et godt tegn.

Ser frem til svangerskapskontroll hos fasrlege på onsdag, for å høre om jeg kan få tidligere time til ul!

Glemte å ta postafen i går, men formen var egentlig ganske bra, bare litt kvalm når vi kjørte. I dag derimot er jeg helt grusomt kvalm og uggen og sliten. Orker nesten ikke spise.

Nå er jeg litt mer i form til å faktisk se på telefonen. Har kun vært på sofaen eller i senga å sett rett i veggen det siste døgnet. Spyr enda, men føler meg litt bedre... Fy fadår så hardt angrepene har jeg ikke vært siden jeg har var gravid med 16 åringen. Vet ikke jeg om vi ble mer angrepene når vi er gravide?!

Utrolig slitsomt! Klarer ikke huske fra de andre gangene hvor lenge det varte?
Tror det er en veldig vanlig greie hos de som er plaga med mye kvalme?! Men håper ikke det varer like lenge som kvalmen
Mulig det stemmer at deg kanskje henger sammen med kvalme.

Klarer heller ikke huske den vonde smaken med første, med andre husket jeg det. Var av og på gjennom hele svangerskapet. Denne gangen startet det for en-to uker siden, så har ikke hatt den vonde smaken så lenge. Hadde håpet jeg slapp unna.

Håper det gir seg snart til oss alle som har den. Gjør jo ikke kvalmen så mye bedre akkurat.

Back
Topp