IKM uke 9

Jeg er 9 DPO i dag. Har ikke kjent noe særlig til symptomer annet enn at jeg fikk krampe/stikking i skjeden som kom og gikk en periode tidligere i dag :scratch såpass kraftig at jeg skvatt til. Noen andre som har kjent det før Ikm før? Symptom jeger her :salut:knegg:

Ja de er jo som uker! I morgen skal jeg ta blodprøve bare for å få bekreft at jeg har fine nivåer av progesteron og at systemet er oppe å går igjen etter fødsel.

Det kan du.
Det er en surrealistisk tid, man har sett for seg noe som ikke blir noe av - man reiser tomhendt hjem fra sykehuset og jenta mi fikk ikke møte lillebroren sin. Det er en stor sorg og det er veldig vondt. Ingen ny graviditet og en baby kan erstatte han - men det er noe med å få oppleve håp og liv, som kan eksistere parallelt med sorg og savn.
Lille gutten min hadde en alvorlig misdannelse som ikke var forenlig med liv, så jeg finner mye trøst i at han ikke har vondt og jeg har han med meg i hjertet ❤️

Jeg føler meg litt mer "desperat" etter å bli gravid igjen nå enn jeg har gjort tidligere, det er ekstremt altoppslukende. Misdannelsen hans virker å ikke være som følge av genfeil men det svaret får vi ikke før om et par måneder. Samtidig gruer jeg meg til å gå gravid med ekstra mye bekymringer, uro og angst - jeg har fått forespeilet meg at det blir god oppfølgning både av fostermedisin på Rikshospitalet og lokalt sykehus kombinert med jordmor i kommunen. Så jeg håper det vil føles trygt når den tid kommer.

Ble ett langt svar på ett enkelt spørsmål - men jeg foretrekker å snakke om det, snakke om sønnen min Emil. Han levde, han var her og var ekte ❤️
Hei.

Jeg sniker fra IKM gruppe 10 (tilhørte denne først, men så er IKM neste uke nå, så bytta). Ville bare si hvor fint og tøff du er som deler <3 Jeg er i samme prosess som deg. Jeg mista jenta mi i dødfødsel i uke 27 i mai i fjor. Her brukte jeg lang tid for å tørre å starte prosessen igjen, og også for å være psykisk klar for det. Det er mye tanker. Nå er jeg på 3PP og ønsket blir bare sterkere og sterkere. Klarer ikke å tenke på noe annet enn at jeg har så lyst på dette barnet.

Jeg håper for oss begge to at ting går vår vei nå. Har også to småsøsken her som var så lei seg når de mista lillesøstera si, og jeg ønsker sånn ett nytt søsken til dem <3

Hei.

Jeg sniker fra IKM gruppe 10 (tilhørte denne først, men så er IKM neste uke nå, så bytta). Ville bare si hvor fint og tøff du er som deler <3 Jeg er i samme prosess som deg. Jeg mista jenta mi i dødfødsel i uke 27 i mai i fjor. Her brukte jeg lang tid for å tørre å starte prosessen igjen, og også for å være psykisk klar for det. Det er mye tanker. Nå er jeg på 3PP og ønsket blir bare sterkere og sterkere. Klarer ikke å tenke på noe annet enn at jeg har så lyst på dette barnet.

Jeg håper for oss begge to at ting går vår vei nå. Har også to småsøsken her som var så lei seg når de mista lillesøstera si, og jeg ønsker sånn ett nytt søsken til dem <3

Først, veldig leit å høre at du også har opplevd dette. Det er en umenneskelig og ensom smerte.

Jeg har brukt masse tid på å prosessere, reflektere og snakke om dette med mann, familie og klinisk sosionom via fostermedisin. Sorgen og tapet blir man aldri ferdig med, men for hver dag som går klarer jeg litt med å leve med sorgen og ikke oppi den.

For meg har det aller viktigste vært at ha ikke blir glemt, at folk vet at vi er en familie på fire selvom Emil har reist i forveien ❤️ Vi snakker masse om han, datteren min tegner tegninger og vi drar å tenner lys hos han når vi trenger det.

Jeg håper du og jentene dine får ett nytt tilskudd til gjengen snart ❤️✨ Det er definitivt en tøff prosess og de negative testene treffer hardere enn jeg trodde de skulle.

Jeg krysser alt jeg krysser kan for oss begge, måtte vi få hjerteplastrene våre snart ❤️

Først, veldig leit å høre at du også har opplevd dette. Det er en umenneskelig og ensom smerte.

Jeg har brukt masse tid på å prosessere, reflektere og snakke om dette med mann, familie og klinisk sosionom via fostermedisin. Sorgen og tapet blir man aldri ferdig med, men for hver dag som går klarer jeg litt med å leve med sorgen og ikke oppi den.

For meg har det aller viktigste vært at ha ikke blir glemt, at folk vet at vi er en familie på fire selvom Emil har reist i forveien ❤️ Vi snakker masse om han, datteren min tegner tegninger og vi drar å tenner lys hos han når vi trenger det.

Jeg håper du og jentene dine får ett nytt tilskudd til gjengen snart ❤️✨ Det er definitivt en tøff prosess og de negative testene treffer hardere enn jeg trodde de skulle.

Jeg krysser alt jeg krysser kan for oss begge, måtte vi få hjerteplastrene våre snart ❤️
Det høres ut som oss. Vi snakker ofte om lillesøster og vår lille baby både med barna våre, andre og i familien. Storesøster tegner og skriver og har hjulpet meg masse for å være like flink til å prate åpent om det. Vi har bilde med alle fem oppe i stua, og ei grav å gå til for å tenne lys. Hun skal ikke bli glemt! Her fikk også besteforeldre holde henne før vi tok farvel, så hun har en stor betydning i manges liv :Heartred

Tenker masse på deg og alle andre som rammes av dette. Det er brutalt.

Samme her. De negative testene treffer hardt denne gang. Godt å høre fra noen som har opplevd det samme som enn selv, men unner ingen det.
Takk for det. Jeg følger spent med deg videre på ferden :Heartred Og så nydelig sagt - hjerteplastrene våre :Heartred

Det høres ut som oss. Vi snakker ofte om lillesøster og vår lille baby både med barna våre, andre og i familien. Storesøster tegner og skriver og har hjulpet meg masse for å være like flink til å prate åpent om det. Vi har bilde med alle fem oppe i stua, og ei grav å gå til for å tenne lys. Hun skal ikke bli glemt! Her fikk også besteforeldre holde henne før vi tok farvel, så hun har en stor betydning i manges liv :Heartred

Tenker masse på deg og alle andre som rammes av dette. Det er brutalt.

Samme her. De negative testene treffer hardt denne gang. Godt å høre fra noen som har opplevd det samme som enn selv, men unner ingen det.
Takk for det. Jeg følger spent med deg videre på ferden :Heartred Og så nydelig sagt - hjerteplastrene våre :Heartred
Så fint ❤️ De er med oss på en annen måte, men aldri glemt.

Takk, og ja det er brutalt men også veldig fint å vite at man ikke er alene om dette - bare å sende meg melding om du føler for å prate mer om dette. Det er ikke bare bare å skulle bli gravid igjen, å skulle gå gravid og jeg iallfall har mange tanker og forventninger til oppfølging for neste svangerskap.

Følger spent med tilbake ❤️ Masse masse lykke til!

Okei dere, jeg var på vei til å bli litt små rar av disse målingene og LH testene mine - så jeg måtte få litt hjelp til å tolke det hele.
Det ser ut som jeg har bommet på eggløsningen min og derfor er dpo dagen min også forsøvet :bookworm:

Jeg er på ingen måte ute av denne runden enda, jeg er nemlig mest sannsynlig bare 9 dpo i dag - med eggløsning 16.02 så nå skal det være riktig. Føler ingenting noen gang er 100% av disse datoene, for min del iallfall. Blir å teste hver morgen frem til jeg får mensen ca 1. mars eventuelt - lov å krysse fingrene litt til da :nailbiting:

Vil du korrigere datoene mine @Vestlandsmor? ❤️

Ser ikke ut til at det går veien her heller :sad010
IMG_7476.jpeg

@Vestlandsmor - nå ble det mye frem og tilbake her, men det er vel sånn med første syklus etter fødsel. Nå har jeg fått TR på besøk, veldig kjedelig men var mest forberedt på det også. Vi får jo bare fortsette å prøve, heldigvis ikke så lenge til neste eggløsning - jeg håper resten av dere får to streker, heier fra sidelinja!
Så kjipt:arghh: men som du sier så er du hvertfall et steg nærmere en neste eggløsning! Håper det sitter for deg/dere :Heartred Ønsker du eg setter deg på TR eller vil du vente til litt senere i uken?

Back
Topp