Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aldri noe jeg har opplevd tidligereSamme her. Våkner flere ganger med knusktørr munn. Er absolutt pga graviditeten, er heller ikke tett i nesa. Har også begynt å snorke masse hvis jeg ligger på ryggen. Mannen flyttet ut av rommet noen dager for å få sove i fredIkke sikkert det er et gravidsymptom, men sliter sånn med at jeg puster med munnen om natten. Er ikke nevneverdig tett i nesen på dagen, men tror det slår til når jeg sover, for har ikke sjans til å puste med nesen på natten. Dette har ført til at jeg er veldig tørr i munnen, og idag våknet med en stor sprekk på tungenAldri noe jeg har opplevd tidligere

Jeg snorker også, også når jeg ligger på siden. Håper det går over så fort ungen er ut.. Mannen er avhengig av ørepropper, og krysser fingren hver kveld på at han sovner førstSamme her. Våkner flere ganger med knusktørr munn. Er absolutt pga graviditeten, er heller ikke tett i nesa. Har også begynt å snorke masse hvis jeg ligger på ryggen. Mannen flyttet ut av rommet noen dager for å få sove i fred![]()
Jeg må ha nesespray da, siden jeg blir så innmari tett i nesen på kvelden. Men likevel, så snorker jeg. Selv om nesen har «fri bane».
.
Ugh, litt sånn maserier, da..? Svake, ineffektive rier liksom.De siste nettene har jeg våknet flere ganger av vonde kynnere. Ikke rier vondt, men merkbart nok til at jeg ikke får sove videre. Hadde også litt mensmurringer i går tidlig. Dette blir lange 7 uker til termin om dette skal fortsette![]()
Ja, kan godt være. Jeg var som deg med første svangerskap, og hadde så mye kynnere at jeg aldri helt forsto når de gikk over i rier (selv når jeg var på sykehuset)Ugh, litt sånn maserier, da..? Svake, ineffektive rier liksom.
Var ikke så mye overgang for meg i første svangerskap fra "ubehagelige kynnere" til "de første riene", derfor jeg brukte så sjukt lang tid på å innse at det var fødsel.
Er de vonde i den grad at du ikke sovner, tenker jeg at de kanskje går mer under den kategorien..?
Haha, ja, jeg var i full fornektelse for fødsel, helt til hun var uteJa, kan godt være. Jeg var som deg med første svangerskap, og hadde så mye kynnere at jeg aldri helt forsto når de gikk over i rier (selv når jeg var på sykehuset)![]()

Det var en annen som også nevnte det her i chatten tidligereEr det normalt å få mer luft i magen i tredje trimester? Jeg er full i luft og det lukter døden!!

kjenner meg stor og tung. Samboer må gi meg et dytt i ryggen for å hjelpe meg opp fra sofaen
2 uker og 2 dager igjen på jobb. Jeg har jobbet 100% hele veien, men kjenner at jeg nå vurderer å bestille en legetime og trappe litt ned på jobb de siste ukene. Samtidig hører man i bakhodet «graviditet er ingen sykdom», kjenner nesten på en liten skam dersom jeg ikke jobber 100% ut til permisjonSynes absolutt du skal ta timen hos legen! Er ingen som skal gå inn i permisjonen sin og være utslitt alleredeSynes det begynner å bli tungt… vondt i bekkenet, tungt å reise seg og gåkjenner meg stor og tung. Samboer må gi meg et dytt i ryggen for å hjelpe meg opp fra sofaen
2 uker og 2 dager igjen på jobb. Jeg har jobbet 100% hele veien, men kjenner at jeg nå vurderer å bestille en legetime og trappe litt ned på jobb de siste ukene. Samtidig hører man i bakhodet «graviditet er ingen sykdom», kjenner nesten på en liten skam dersom jeg ikke jobber 100% ut til permisjon
![]()
Angrer litt på at jeg ikke fikk sykemelding siste uka mi, for det har vært skikkelig tungt.Ingen som kommer til å takke deg senere for at du jobbet 100% til permisjon. Jeg hadde tatt den legetimen, særlig når du nevner at det begynner å bli tungt, vondt i bekken osv. Er ufattelig kjedelig å gå inn i permisjon å være helt utslitt de tre ukene slik at man ikke har overskudd til andre ting.. Og syns ikke du skal kjenne på noen skam!Synes det begynner å bli tungt… vondt i bekkenet, tungt å reise seg og gåkjenner meg stor og tung. Samboer må gi meg et dytt i ryggen for å hjelpe meg opp fra sofaen
2 uker og 2 dager igjen på jobb. Jeg har jobbet 100% hele veien, men kjenner at jeg nå vurderer å bestille en legetime og trappe litt ned på jobb de siste ukene. Samtidig hører man i bakhodet «graviditet er ingen sykdom», kjenner nesten på en liten skam dersom jeg ikke jobber 100% ut til permisjon
![]()
Som de andre her sier: ta den legetimen. Graviditet er ingen sykdom, men det påfører kroppen enormt stor belastning. Når du kjenner at du har så mye vondt og det er tungt er det helt lov å trappe ned på jobb. Kjempeimponert over at du har jobbet fullt hele svangerskapet jeg! Husk at du skal ha overskudd når baby kommer, og det er ikke sikker du får tre ukers permisjon til å hente deg inn. Så ta den legetimen og trapp ned så du ikke går helt utslitt inn i permisjon. Hilsen hun som opplevde at fødsel nr 1 startet på permisjonsdag 2Synes det begynner å bli tungt… vondt i bekkenet, tungt å reise seg og gåkjenner meg stor og tung. Samboer må gi meg et dytt i ryggen for å hjelpe meg opp fra sofaen
![]()

Takk for støttende ordSom de andre her sier: ta den legetimen. Graviditet er ingen sykdom, men det påfører kroppen enormt stor belastning. Når du kjenner at du har så mye vondt og det er tungt er det helt lov å trappe ned på jobb. Kjempeimponert over at du har jobbet fullt hele svangerskapet jeg! Husk at du skal ha overskudd når baby kommer, og det er ikke sikker du får tre ukers permisjon til å hente deg inn. Så ta den legetimen og trapp ned så du ikke går helt utslitt inn i permisjon. Hilsen hun som opplevde at fødsel nr 1 startet på permisjonsdag 2![]()
Skal ringe legen på mandag og be om å få trappe litt ned på jobb. Kjenner man er utslitt etter jobb, og har ikke overskudd til noe særlig annet
Ordentlig nesting?