Uff jeg føler meg så utakknemlig.

Ønsker meg sånn en "siste" kjærestetur/weekend med mannen før vi blir foreldre for første gang. Og ble så glad da vi fikk gavekort på hotellopphold i julegave av svigers. Gavekortet er fra nettstedet Unike Hoteller og ved første øyekast ser det jo veldig flott ut med unike, ærverdige hoteller. En ekstra fin gave! Så har vi tatt oss god tid til å kikke igjennom alle hotellene de tilbyr og hva som kan være aktuelt for kjærestetur. Det er ikke så mange valgmuligheter på nettsiden å velge mellom. De aller fleste hotellene er nisje-hoteller som kun tilbyr overnatting, restaurant og konferanserom/festlokale. Og de er gjerne på små idylliske steder, som fjordhoteller enten langs Sandefjord, Tvedestrand, Arendal og Vestlandet (Førde, Osterøy etc). Der er det utenfor sesong nå og vi burde egentlig reise ganske snart før jeg blir enda større og vil slite mer med å gå osv pga bekkenet. Har googlet meg i hjel på ting å finne på i de områdene der hotellene ligger, men alt virker helt dødt om vinteren. I tillegg har noen av hotellene fått ganske dårlige anmeldelser på google. Så de frister ikke. Fant et spa-hotell i Arendal som virket veldig aktuell, men de har gått konkurs.. tenkte at om det er basseng eller spa eller noen sånne tilbud på hotellet, kanskje noe gaming/arkade rom med biljard eller shuffle board så hadde det vært ålreit. Noe mer å gjøre enn å bare sove og spise liksom.
Rømskog spa resort virket fristende selv om det ikke er noe mer/annet å gjøre akkurat der. Men nesten samtlige anmeldelser det siste året gikk på dårlig spa avdeling med kaldt vann og dårlig renhold, umotiverte ansatte og treg/dårlig service. Da fristet det ikke å legge ut ganske mye i mellomlegg for å få et opphold der..
Riddergården på Beitostølen ble til slutt den vi vurderte sterkest, da de både har basseng (men ikke spa), og et arkaderom. Men siden jeg er gravid så kan jeg hverken stå på ski, ake, gå på skøyter eller være med på hundekjøring. Derfor ble prisen altfor stiv i forhold til at jeg/vi ikke får utnyttet fasilitetene der.
Andre spa-hoteller hadde enten fullbooket, dårlige anmeldelser og stive priser eller er for langt unna.
Skikkelig kjipt egentlig! For det er et flott konsept egentlig og fine/greie hoteller i og for seg, men bare passer utrolig dårlig som gravid og på denne tiden av året.

Og jeg vet jeg høres skikkelig utakknemlig ut, men det er absolutt ikke meningen! Jeg ønsker bare å få mest mulig utbytte av gavekortet og ikke bare reise for å reise liksom.. De fleste av de hotellene (som ikke er høyfjellshotell) er jo utenfor sesong på avsidesliggende plasser og mest sannsynlig svært lite folk og gjester. Dermed er også tilbudene begrenset. Det er liksom ment for overnatting av gjennomreisende eller på business, forutenom i sommersesongen når cruise turistene florerer. Ikke for kjæresteweekend liksom i februar/mars.
Så vi har bestemt oss for å spare gavekortet til baby er gammel nok til å enten være med eller bli passet en helg. Gavekortet varer i 2 år. Slik at vi ikke har noen store begrensinger og kan reise på sensommeren for eks.
Og det gleder vi oss til. Men jeg er også litt lei meg for at den kjæresteturen før baby kommer mest sannsynlig ikke blir noe av. Vi hadde heller ingen sommerferie sist sommer pga IVF og alt det har kostet.
Og nå har vi masse utgifter fremover, selv om vi har fått og kjøpt masse brukt av venner osv så blir det fortsatt mye, i tillegg til en bil som må på EU kontroll og sannsynligvis gjøres en del med for å kunne brukes videre. Hvis vi skal finne på noe sammen en helg og reise bort så blir det jo av egen lomme (hvis vi finner noe å gjøre). Og det tviler jeg på at vi har. Mannen så for seg en weekend utenlands. Enten London, Berlin, Stockholm, Gdansk e.l. Men jeg klarer ikke se hvordan vi skal få råd til det nå. Vi har jo ikke akkurat tiden på vår side heller, og aner ikke hvordan formen min blir senere utover svangerskapet.
Det er nok bare hormonene som snakker nå og jeg hadde så gledet meg til kjærestetur med enten spa, basseng eller noe å gjøre I nærheten som kino, teater, bowling, arkadespill, zoo, fasiliteter av noe slag eller bare noe å se på, hvor det er folk og noe liv.
Har skikkelig savnet en skikkelig date get-away. Vært år siden sist. Og nå blir vi snart foreldre.
Og jeg gleder meg virkelig til den nye epoken i livet, men føler også en sorg over å "gå glipp av" den siste lille pausen liksom, før livet endres totalt. Er jeg gal? Er jeg en utakknemlig drittkjerring som føler på dette?
Har dere hatt kjæreste-helg / tur / date før første baby kom? I så fall, hva gjorde dere og hvor var dere?