Hei alle sammen. I dag er det min IKM-dag, og jeg er 12 DPO. 4.0 ifølge Babyverden-appen og 3.6 ifølge Premom. Jeg hadde litt sen eggløsning denne syklusen (dag 16, ifølge smilefjes på både ClearBlue, samt Premom), så det er mulig at min egentlige IKM er litt forskjøvet.
Her er testene mine. Der hvor det står 3 samlet: de to øverste er fra i går, og den nederste er fra i morges (etter to glass vann). Jeg drakk bevisst to glass vann i håp om at det skulle stoppe meg fra å teste – men nope. Løp til og med på butikken i pausen og kjøpte Makesure i tillegg. Crazy lady, altså …
Fikk 1–2 på ClearBlue (etter to glass vann). Jeg hadde veldig håpet på 2–3, siden jeg har sett at noen av dere fikk det på IKM-dagen sin, men som sagt er jeg bare 12 DPO og ikke 14. Jeg føler at Makesure-testen er sterkere enn Babyplan sin, men det kan jo være at de har mer fargestoff. Hva synes dere om utviklingen?
En annen ting: Jeg hadde kjemisk graviditet i PP1, og jeg er veldig nervøs for at det skal skje igjen. Det er selvsagt mentalt belastende, men også ganske vondt fysisk. Jeg har derfor lyst til å ta noen blodprøver for å få litt ro i sjela. Går det an å få henvisning til hCG-blodprøve via fastlegen, selv om det egentlig ikke foreligger noen konkret bekymring eller problem?