IKM uke 1⭐️

Kveld 8dpo.. nå er jeg så utålmodig
IMG_3208.jpeg

Her har spottingen og murringen begynt, så tante rød er vel snart i full anmarsj :dead: Kan nok settes på menstruasjon. Jaja, prøver å tenke at da er i hvertfall syklusen ganske godt på plass allerede etter SA-en. Kjøpt en drøss med EL- og graviditetstester og er klar for neste PP. Lykke til, til alle fine her inne som enten venter på eller har fått positiv test ❤️
:sorry:Lykke til neste prøveperiode:Heartred

Kan sette meg opp som ikke gravid. Fikk mensen 1 uke etter det jeg gjettet var eggløsning. Men nå som mensen endelig er kommet etter over 2 år uten(graviditet+amming), så kan vi endelig starte prøvingen neste uke Gratulerer til dere gravide❤️
Da er det jo kanskje ikke helt dumt med mensen. Masse lykke til med prøvningen:Heartred

Tenkte jeg måtte teste siden det
Uff, så slitsomt å være så dårlig! Måtte lete tilbake i ukene i gravidappene, og det ser ikke ut som at morkaken tar over før ca uke 9. Ville ikke bekymret meg så mye for denne sykdommen i uke 3, altså. Som en kollega fikk høre da hun fikk vite at hun var gravid på legevakta etter å ha falt ned en trapp på jobb ( :smiley-ashamed004 ): når embryoer først har satt seg, er det vanskelig å riste dem av seg. (Det gikk helt fint med det embryoet, bare så det er sagt, det er en frisk og fin gutt nå.) :Heartred
Tenkte jeg måtte teste før jeg evt tok hostesaft osv og den kom med engang ... holdt den nedi 30sek for huska ikke hvor lenge men regner ikke med det har noe å si.. er så bekymret for all paraceten

Vedlegg

• 20251229_211345.jpg
    20251229_211345.jpg
    1,2 MB · Visninger: 33

Tenkte jeg måtte teste før jeg evt tok hostesaft osv og den kom med engang ... holdt den nedi 30sek for huska ikke hvor lenge men regner ikke med det har noe å si.. er så bekymret for all paraceten
Gratulerer så mye med positiv test:Heartred
Jeg forstår godt bekymringen din, men forhåbentligvis har det ikke skjedd noen skade:HeartredSånn som jeg har forstått studien om Paracet, så kan det forstyre celledelingen og da føre til tidlig svangerskapsavbrudd.. Men er kanskje også det du er bekymret for? Kanskje bestille en legetime for å snakke med noen som kan gi deg noen svar?

Last edited:
Jeg forstår godt bekymringen din, men forhåbentligvis har det ikke skjedd noen skade:HeartredSånn som jeg har forstått studien om Paracet, så kan det forstyre celledelingen og da føre til svangerskapsavbrudd.. Men er kanskje også det du er bekymret for? Kanskje bestille en legetime for å snakke med noen som kan gi deg noen svar?
Takk. Ja kan kanskje skrive til jordmoren igjen. Har også brukt mentol nesespray har vært så sykt tett, men strrken var veldig sterk og er jo veldig nærme mensen så bør jo ikke være sa eller kjemisk. Livredd for ma igjen

Takk. Ja kan kanskje skrive til jordmoren igjen. Har også brukt mentol nesespray har vært så sykt tett, men strrken var veldig sterk og er jo veldig nærme mensen så bør jo ikke være sa eller kjemisk. Livredd for ma igjen
Ja sikkert lurt, iallfall for å få luftet tankene :Heartred Jeg skjønner veldig godt du er redd for MA igjen.. fordi jeg selv har opplevd det og vet om angsten for å oppleve det igjen, ikke fordi jeg tror det kommer til å skje deg pga dette! Jeg tenker også at det nok hadde stoppet opp allerede om det hadde vært. Iallfall slik jeg har forstått det.

Jeg forstår godt bekymringen din, men forhåbentligvis har det ikke skjedd noen skade:HeartredSånn som jeg har forstått studien om Paracet, så kan det forstyre celledelingen og da føre til tidlig svangerskapsavbrudd.. Men er kanskje også det du er bekymret for? Kanskje bestille en legetime for å snakke med noen som kan gi deg noen svar?
Åh, gratulerer så mye med strek, Vilde :Heartred Dette med paracet og celledeling har jeg ikke hørt om før, men krysser fingrene for at det er så tidlig at det ikke har hatt noe å si. Det er nok veldig lurt å prate med noen som har som jobb å ha peiling på disse tingene. Håper videre for deg :smiley-angelic001

Ja sikkert lurt, iallfall for å få luftet tankene :Heartred Jeg skjønner veldig godt du er redd for MA igjen.. fordi jeg selv har opplevd det og vet om angsten for å oppleve det igjen, ikke fordi jeg tror det kommer til å skje deg pga dette! Jeg tenker også at det nok hadde stoppet opp allerede om det hadde vært. Iallfall slik jeg har forstått det.
Fikk du barn etter ma?

Var det første forsøk etter ma?
Hos meg mistenkte de en blæremola graviditet, så vi fikk forbud mot å prøve i 3 måneder mens jeg jevnlig var innom sykehuset for å måle hcg. Han satt på første forsøk etter vi fikk prøve igjen, men da hadde jo også kroppen hatt god tid til å komme i rute igjen :)

Back
Topp