En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett#3 ❤️

Du, sjansen for kontaminert spekemat er ganske lav - selvsagt prøver man unngå det, men sjansene er heldigvis lave.
Forøvrig veldig fint å komme med noe konkret råd til hva du kan spise for å hjelpe på i alle tilfellers skyld! ❤️

Spent på UL på mandag, håper du får se en fin liten bønne der inne da! ❤️❤️
Ja den er jo lav, men jeg bare så for meg dette kjøttet transportert fra polen i rom temperatur i en koffert og bakteriene bare storkoste seg og hadde full party time i det kjøttet :blackeye: Men ja, fint med konkrete råd, så jeg chugga nedpå 1 liter Biola rett etter legetimen :angelic: Jaaaaa håper veldig på en liten bønnespire med bankende hjerte :smiley-angelic001:Heartred

Ja den er jo lav, men jeg bare så for meg dette kjøttet transportert fra polen i rom temperatur i en koffert og bakteriene bare storkoste seg og hadde full party time i det kjøttet :blackeye: Men ja, fint med konkrete råd, så jeg chugga nedpå 1 liter Biola rett etter legetimen :angelic: Jaaaaa håper veldig på en liten bønnespire med bankende hjerte :smiley-angelic001:Heartred

Jo, men; spekemat gir ikke en så veldig godt miljø til bakterier og sånt. Det er jo evt i oppskjæringen det kan legge seg litt utenpå.
Liksom; spekemat oppbevares jo alltid i romtemperatur, så langt flere hadde jo vært ganske syke om bakterier trivdes der.
Selvsagt, det KAN jo skje, det er jo derfor gravide skal unngå det, men sjansen er lav! ❤️

Satser på fin TUL altså!

Jo, men; spekemat gir ikke en så veldig godt miljø til bakterier og sånt. Det er jo evt i oppskjæringen det kan legge seg litt utenpå.
Liksom; spekemat oppbevares jo alltid i romtemperatur, så langt flere hadde jo vært ganske syke om bakterier trivdes der.
Selvsagt, det KAN jo skje, det er jo derfor gravide skal unngå det, men sjansen er lav! ❤️

Satser på fin TUL altså!
Ja men friske voksne trenger ikke å få symptomer på listeria? Nå er det ikke fordi jeg er bekymret men for dialogen sin skyld jeg spør altså :joyful: Det kan også være at kaldrøkt kjøtt som ikke er oppbevart kaldt har høyere sjanse for listeria bakterie enn spekemat. Uansett, spist er spist og gjort er gjort :laughing002

Ja men friske voksne trenger ikke å få symptomer på listeria? Nå er det ikke fordi jeg er bekymret men for dialogen sin skyld jeg spør altså :joyful: Det kan også være at kaldrøkt kjøtt som ikke er oppbevart kaldt har høyere sjanse for listeria bakterie enn spekemat. Uansett, spist er spist og gjort er gjort :laughing002

Tjæ, eller evt mer som influensa. Men det er jo likevel prosenter som får veldig alvorlige symptomer, så tipper det hadde vært mer av det. Men ja, kaldrøkt er jeg usikker på.. min stefar har varmrøkt et lammelår (eller geit? Husker ikke helt) nå de siste dagene. Passet på at kjernetempen ble 70° sånn at det skulle være safe for meg :D

Men når jeg googler litt nå, så leser jeg at bl.a. bønnespirer gir risiko for listeria, og rå spirer anbefales varmebehandling. Det visste jeg ikke, og har ikke engang tenkt på at det kunne være risiko..

Men igjen, sannsynligheten for smitte er ganske lav generelt, og selv om man får det, så MÅ det ikke gå galt heller.
Det bare.. KAN, i verste fall, gi alvorlige konsekvenser...

Tjæ, eller evt mer som influensa. Men det er jo likevel prosenter som får veldig alvorlige symptomer, så tipper det hadde vært mer av det. Men ja, kaldrøkt er jeg usikker på.. min stefar har varmrøkt et lammelår (eller geit? Husker ikke helt) nå de siste dagene. Passet på at kjernetempen ble 70° sånn at det skulle være safe for meg :D

Men når jeg googler litt nå, så leser jeg at bl.a. bønnespirer gir risiko for listeria, og rå spirer anbefales varmebehandling. Det visste jeg ikke, og har ikke engang tenkt på at det kunne være risiko..

Men igjen, sannsynligheten for smitte er ganske lav generelt, og selv om man får det, så MÅ det ikke gå galt heller.
Det bare.. KAN, i verste fall, gi alvorlige konsekvenser...
Bønnespirer også ja, det var jeg ikke klar over selv og har spist rå for noen uker siden :laughing002 Men ja, jeg tror også det er veldig lav sannsynlighet for at noe det er i maten og for at noe kan gå galt, men som vi alle prøver på så er det bedre å være på den sikre siden :happy:

Bønnespirer også ja, det var jeg ikke klar over selv og har spist rå for noen uker siden :laughing002 Men ja, jeg tror også det er veldig lav sannsynlighet for at noe det er i maten og for at noe kan gå galt, men som vi alle prøver på så er det bedre å være på den sikre siden :happy:
Ja, leste det i går på fhi. Alfalfa og alt av spirer, siden det dyrkes så fuktig osv.... Ikke tenkt på at det kunne være noe så lenge man skylte dem, men tydeligvis ikke nok.

Ja, leste det i går på fhi. Alfalfa og alt av spirer, siden det dyrkes så fuktig osv.... Ikke tenkt på at det kunne være noe så lenge man skylte dem, men tydeligvis ikke nok.
Lærer noe nytt hver dag! Men ja, sjansen er jo lav så man skal ikke stresse unødig. Men syntes det var lurt tips med melkesyrebakterier, blir nok en liter biola om dagen her fremover :laughing001

TUL for deg i morgen!!! Sååå spennende!! Håper på en fin liten spire med bankende hjerte :joyful::Heartred
Lykke til i morgen ja ❤️❤️❤️❤️
Masse lykke til i morgen!:Heartred Håper du får se det lille bringebæret ditt, og se et blinkende hjerte :love017
Masse lykke til i morgen :love017 :Heartred
Lykke til i morgen! :love017
Lykke til i morgen! Når på dagen har du time? ❤️❤️
Tusen takk alle sammen for lykkeønsker - dere er så gode! :love017:Heartbigred Veldig bekymret så blir nok sikkert ikke kjempemye søvn inatt, men håper på at det går bra imorgen :smiley-ashamed004:Heartred Jeg har time på morgenen så skal oppdatere dere så snart jeg har vært inne og forhåpentligvis med gode nyheter :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

7+ 3 TUL - 22.desember

Har blitt en del oppvåkninger i natt pga nerver, og jeg våknet også 10 min før alarmen ringte pga en drøm. Jeg drømte at vi skulle på TUL og var på fertilitetsklinikken, men så hadde jeg glemt JobbPC-laderen et annet sted på sykehuset og legen sa at jeg kunne gå og hente den før UL. Det tok sykt lang tid å hente den fordi de ombygger så mye på Haukeland sykehus at jeg måtte hinsides mange omveier og klatre over høye gjerder (sånne gjerder med spydspisser på toppen, i gravid tilstand). Biffen var antageligvis lei av å vente på meg så når jeg ringte han på vei tilbake til fertilitetssenteret så hadde han bare dratt fra sykehuset. Jeg var så sinnsykt forbanna og sendte han masse hatmeldinger på sms :smiley-angry019 Lurte på hva slags foreldreskap dette her skulle bli når han bare stakk når han ble lei liksom :shifty: Så i min forbannelse så våknet jeg da, eitranes sur og sint, mens Biffen ligger ved siden av meg og snorker rolig og aner fred og ingen fare :shy:

Håper det blir en god opplevelse idag :smiley-angelic001:Heartbigred

Last edited:
Glad du har time tidlig i dag og ikke trenger vente hele dagen, håper på godt nytt ❤️❤️

Back
Topp