En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett#3 ❤️

Uke 8 - 7+0

Progress: 18 %
Størrelse: bringebær

Symptomer:
Fremdeles tørst og blir akutt trøtt kl 20.00, ellers lite symptomer så takknemlig for å være i god form :Heartred De to siste dagene har jeg fått bedre body batteri og bedre søvn sier garmin, godt eller dårlig tegn?

Igår var det litt brun utflod i trusen, og jeg ble jo bekymret selvsagt. Vet at dette kan være helt normalt, men det kan og ikke være det. Heldigvis har jeg TUL om 3 dager, så håper vi får se en liten bønnespire med bankende hjerte :smiley-angelic001 Heldigvis har jeg ikke hatt mer farge i trusen på 0,5 døgn. Edit: kom litt til nå kl 08.30….

Igår hadde en av mine utenlandske kollegaer stelt istand spekebord med delikatesser av røykt skinke og pølser fra hjemlandet. Jeg spiste to små biter av røykt skinke så han må ha trodd at jeg ikke ville prøve å smake en gang, følte meg så frekk når alle andre spiste :bag: Får håpe jeg kan forklare han i ettertid at jeg var gravid og kunne derfor ikke spise. Uansett så roste jeg han for et fantastisk initiativ og var veldig med på det sosiale, så jeg var ikke tause birgitte i bakgrunnen heller. Jeg skal jo egentlig heller ikke spise røykt skinke så det var jo ikke bra :facepalm: Skal til legen idag for å få svar på blodprøver så får ta en ekstra prat med legen om Listeria potensiale :bag:

Kun 2 ampuller igjen av adventskalenderen (de med hvit kork):
IMG_6544.jpeg

Last edited:
Allerede 7 uker :Heartpink
Håper den lille blødningen var helt uskyldig(som de oftest er). Blir så spennende på ultralyd på mandag for dere! Kan jo faktisk se en liten bønne da:smiley-bounce012
Lykke til hos lege idag, og masse god jul til deg:santa

Uke 8 - 7+0

Progress: 18 %
Størrelse: bringebær

Symptomer:
Fremdeles tørst og trøtt kl 20.00, ellers lite symptomer så takknemlig for å være i god form :Heartred De to siste dagene har jeg fått bedre body batteri og bedre søvn sier garmin, godt eller dårlig tegn?

Igår var det litt brun utflod i trusen, og jeg ble jo bekymret selvsagt. Vet at dette kan være helt normalt, men det kan og ikke være det. Heldigvis har jeg TUL om 3 dager, så håper vi får se en liten bønnespire med bankende hjerte :smiley-angelic001 Heldigvis har jeg ikke hatt mer farge i trusen på 0,5 døgn.

Igår hadde en av mine utenlandske kollegaer stelt istand spekebord med delikatesser av røykt skinke og pølser fra hjemlandet. Jeg spiste to små biter av røykt skinke så han må ha trodd at jeg ikke ville prøve å smake en gang, følte meg så frekk når alle andre spiste :bag: Får håpe jeg kan forklare han i ettertid at jeg er gravid og kunne derfor ikke spise. Uansett så roste jeg han for et fantastisk initiativ og var veldig med på det sosiale, så jeg var ikke tause birgitte i bakgrunnen heller. Jeg skal jo egentlig heller ikke spise røykt skinke så det var jo ikke bra :facepalm: Skal til legen idag for å få svar på blodprøver så får ta en ekstra prat med legen om Listeria potensiale :bag:

Kun 2 ampuller igjen av adventskalenderen (de med hvit kork):
Vis vedlegget 476170
Blir spenende på mandag! Beste er å ikkje spise mat ein ikkje føler seg komfortabel med og kan vere farlig men trur ikkje dei to småbitene skal gjera noke.

Progesteron kan gi litt blødninger, slimhinnene blir litt ekstra skjøre da. Går du på blodfortynnende i tillegg?

Allerede 7 uker :Heartpink
Håper den lille blødningen var helt uskyldig(som de oftest er). Blir så spennende på ultralyd på mandag for dere! Kan jo faktisk se en liten bønne da:smiley-bounce012
Lykke til hos lege idag, og masse god jul til deg:santa
Ja håper den er uskyldig, kommet bittelitt til nå så det blir en bekymringsfull helg før TUL på mandag. Uansett ingenting jeg får gjort fra eller til :Heartred Tusen takk og riktig god jul til deg også :smiley-angelic003:rendeer

Blir spenende på mandag! Beste er å ikkje spise mat ein ikkje føler seg komfortabel med og kan vere farlig men trur ikkje dei to småbitene skal gjera noke.
Ja jeg må holde meg unna mat som ikke er anbefalt, bare vanskelig i sosiale settinger når folk ikke vet :bag:

Progesteron kan gi litt blødninger, slimhinnene blir litt ekstra skjøre da. Går du på blodfortynnende i tillegg?
Jeg har gått på progesteron i over en mnd nå og blødninger kommer først nå så usikker på om det kan vøre progesteronet, men det kan jo være så mye, håper det bare er subkorionisk hematom / liten blodansamling eller noe annet ufarlig. Har fått bittelitt mer nå idag, men veldig lite. Føler jo på meg at noe er galt, men vet jeg ikke kan stole på magefølelsen her, jeg trodde jo heller jeg ikke var blitt gravid før positiv test 16 dpo :facepalm:

Jeg fikk faktisk 2 blødninger. Det var pga progesteronet, ble så redd. Men, slimhinnene er så utrolig skjøre.. Kan blø bare man går på do og gjør nr 2. Heier på en positiv UL time :Heartred

Ja håper den er uskyldig, kommet bittelitt til nå så det blir en bekymringsfull helg før TUL på mandag. Uansett ingenting jeg får gjort fra eller til :Heartred Tusen takk og riktig god jul til deg også :smiley-angelic003:rendeer
Det er forståelig :Heartpink Er ikke annet å gjøre enn å vente til ul. Blødninger kan komme av så mangt og er umulig å si hvordan det ender. Krysser alt for deg, mest sannsynlig er alt helt fint. God klem:Heartred

Overstått legetime - resultat blodprøver fra første svangerskapskontroll

Da var jeg ferdig hos min snille fastlege :Heartred Han roet meg veldig mtp blødningene, det kan komme av livmoren som vokser og strekker seg, trening, samleie, progesteron +++ han sa jeg måtte puste med magen og roe ned (og jeg skal prøve på det :bag:). Han kunne ta hcg målinger men jeg sa det var ikke vits siden jeg skal på TUL på mandag.

Han sa og at han hadde ikke sett finere blodprøver på lenge så babyen hadde et fint og trygt sted å vokse på :shy::Heartred (mulig der er noe han sier til alle men snilt sagt uansett :joyful:

Når jeg fortalte om episoden igår med røkt skinke, så begynte jeg jo selvfølgelig å briste og gråte :facepalm: Mest fordi jeg føler meg så sykt dum for å ha utsatt babyen selv for noe jeg ikke burde. Legen prøvde å roe meg igjen med at folk var gravid for flere tusen år siden og spiste drit i jungelen (ordrett :laughing002 ) Jeg trengte ikke noe forebyggende antibiotikakur, men jeg kunne spise biola og melkesyrebakterier, det kunne motvirke hvis det var noe listeriabakterier jeg har fått i meg :Heartred

Legen avsluttet igjen med at han kunne sykemelde meg hvis jeg trengte et pusterom og pause, jeg takket høfflig nei siden jeg har stor grad av fleksibilitet og god dialog med sjefen. Bare synes legen er så snill som tilbyr uoppfordret.

Så, 3 dager til TUL så jeg får bare prøve å okkupere tiden med koselige juleforberedelser og roe ned, det kan jo være at alt er bra :shy:

Last edited:
Ååh, som du jo så godt vet (og skriver) så kan jo blødning være helt ufarlig. Men jeg unner deg og slippe den der ekstra bekymringen det gir. håper det stopper nå, og selvfølgelig at alt ser bra ut på mandag. Det tror jeg :Heartred

Oog, for en fantastisk fastlege du har!

Jeg har gått på progesteron i over en mnd nå og blødninger kommer først nå så usikker på om det kan vøre progesteronet, men det kan jo være så mye, håper det bare er subkorionisk hematom / liten blodansamling eller noe annet ufarlig. Har fått bittelitt mer nå idag, men veldig lite. Føler jo på meg at noe er galt, men vet jeg ikke kan stole på magefølelsen her, jeg trodde jo heller jeg ikke var blitt gravid før positiv test 16 dpo :facepalm:
Jeg har også gått på progesteron og ikke vært gravid, men det er kombinasjonen gravid+progesteron som har gitt blødninger hos meg ihvertfall :happy:

Da var jeg ferdig hos min snille fastlege :Heartred Han roet meg veldig mtp blødningene, det kan komme av livmoren som vokser og strekker seg, trening, samleie, progesteron +++ han sa jeg måtte puste med magen og roe ned (og jeg skal prøve på det :bag:). Han kunne ta hcg målinger men jeg sa det var ikke vits siden jeg skal på TUL på mandag.

Han sa og at han hadde ikke sett finere blodprøver på lenge så babyen hadde et fint og trygt sted å vokse på :shy::Heartred (mulig der er noe han sier til alle men snilt sagt uansett :joyful:

Når jeg fortalte om episoden igår med røkt skinke, så begynte jeg jo selvfølgelig å briste og gråte :facepalm: Mest fordi jeg føler meg så sykt dum for å ha utsatt babyen selv for noe jeg ikke burde. Legen prøvde å roe meg igjen med at folk var gravid for flere tusen år siden og spiste drit i jungelen (ordrett :laughing002 ) Jeg trengte ikke noe forebyggende antibiotikakur, men jeg kunne spise biola og melkesyrebakterier, det kunne motvirke hvis det var noe listeriabakterier jeg har fått i meg :Heartred

Legen avsluttet igjen med at han kunne sykemelde meg hvis jeg trengte et pusterom og pause, jeg takket høfflig nei siden jeg har stor grad av fleksibilitet og god dialog med sjefen. Bare synes legen er så snill som tilbyr uoppfordret.

Så, 3 dager til TUL så jeg får bare prøve å okkupere tiden med koselige juleforberedelser og roe ned, det kan jo være at alt er bra :shy:
For ein snill lege! Men det er jo sant før kjøleskapet så måtte jo kjøttet saltes og bli spekemat for å holde seg så var helst slik folk her ofte spiste mat. Men forstår det kan vere skummelt spesielt når du endeleg er gravid, hormoner og senditivitet pårvirker deg.

Må bare skyte inn at med datter gikk jeg på progesteron fra el! Men jeg hadde blødninger mellom uke 6 og 9! Etter det ga det seg. Gikk på progesteron ut uke 12. Det skjer mye de ukene der nede og skjøre slimhinner. Håper det bare er det for deg også.

Må bare skyte inn at med datter gikk jeg på progesteron fra el! Men jeg hadde blødninger mellom uke 6 og 9! Etter det ga det seg. Gikk på progesteron ut uke 12. Det skjer mye de ukene der nede og skjøre slimhinner. Håper det bare er det for deg også.
Åh ja jeg trenger de solskinnshistoriene nå - tusen takk :smiley-angelic003 :Heartbigred

Du, sjansen for kontaminert spekemat er ganske lav - selvsagt prøver man unngå det, men sjansene er heldigvis lave.
Forøvrig veldig fint å komme med noe konkret råd til hva du kan spise for å hjelpe på i alle tilfellers skyld! ❤️

Spent på UL på mandag, håper du får se en fin liten bønne der inne da! ❤️❤️

Back
Topp