Skravletråd

Hvor langt er du nå? Starta på phenergan+stemetil for noen dager siden, er 5+2 nå. Kvalmen har kommet om ca en ukr med de to andre. Litt spent på utviklinga her!

Jeg er 7+5. (ish, mellom 7+2/5)

Jeg begynte med postafen, også fikk jeg xoneva for 11 dager siden. Kvalmen min pleier å toppe seg rundt uke 7, og jeg merker absolutt økning den siste uken, og spesielt i dag så nå har jeg tatt postafen i tillegg. Den kvalmen må være det absolutt verste med hele greia.. :D

Jeg har prøvd å begynne å skrive en liste over alt vi trenger - er førstegangsfødene så vi har ingenting. Har dere noe tips? :)
Sånn liste trenger jeg også :love017 Har begynt på en liste selv men har egentlig ikke peiling :laughing002
  • Seng
  • Barnevogn
  • Bilsete
  • Bæresele
  • Sleep carrier
  • Stellebord
  • Klær Diverse (egen liste)
  • Tripp trapp stol (ikke med en gang :joyful:)
  • Badestamp
  • Håndklær
  • Sengetøy
  • Dyne/pute
  • Stelleveske
  • Bleier
  • Ammekluter
  • Gulpeklut store

Jeg er 7+5. (ish, mellom 7+2/5)

Jeg begynte med postafen, også fikk jeg xoneva for 11 dager siden. Kvalmen min pleier å toppe seg rundt uke 7, og jeg merker absolutt økning den siste uken, og spesielt i dag så nå har jeg tatt postafen i tillegg. Den kvalmen må være det absolutt verste med hele greia.. :D
Hadde også HG med de to første, og er mellom 4+2 og 5+0 nå. Har litt sen eggløsning, så er fort ei uke slingring. Spent på jula :smiley-ashamed004

Jeg har prøvd å begynne å skrive en liste over alt vi trenger - er førstegangsfødene så vi har ingenting. Har dere noe tips? :)
Yikes! Den lista er fort lang! :hilarious: Men anbefaler bbhugme-gravidputa. Også se etter cosyfix ammepute brukt allerede! Den var gull når jeg lærte amming med første :Heartpink Andremann ble ammet mens jeg tørka treåringen på potta første uka, så læringskurven blir bratt :hilarious: Men uansett veldig verdt det med førstemann!

Ja, absolutt, det gjør det jo mye enklere. Hvordan går det med formen din?
Den er relativt oppe enn så lenge, må bare hvile. Men er bare 4+2 til 5+0, så venter litt i spenning. Må nyte at jeg er litt oppegående mens jeg kan tror jeg!

Det jeg syntes har vært kjekt å ha selv:

- En god barnevogn som er fin å trille og sove i + en bilstol som kan klikkes på barnevogn (veldig kjekt hvis man er ute på farten og baby sovner i bilstolen).
- Smokker hvis du tenker å begynne med det (begynn så tidlig så mulig for å vende baby)
- Svøpeteppe eller svøpepose, hjelper babyen til roligere søvn!
- Og dette et tips til å spare penger, dropp å kjøpe bedsidecrib som de vokser ut av nesten med en gang, kjøp heller en sprinkelseng du kan ta av den ene kanten på og heve den i samme høyde som sengs deres og fest den til der! Det har funket supert for oss.
- Kjøp bare noen få plagg i strl 50, de vokser veldig fort og ikke engang sikkert de vil passe inn i det hele tatt
- Se an hvordan baby blir om det er behov for type vuggemaskin/apparat som kan avlaste ved evt kolikk. Jeg kjøpte det til nr 2, men viste seg at vi overhode ikke fikk bruk for det for hun var mye roligere enn nr 1 :hilarious:

Det her var vel mer noen tips enn en full liste, men tenker liksom det viktigste er at man har det mest nødvendige som bleier, stellekluter, vogn, bilstol, litt tøy, smokker, lite badekar, tempmåler, osv. Barnestol/tripptrapp kan du og fint vente med, de begynner jo vanligvis ikke med fast føde før tidligst 4mnd og gjerne ikke før 6mnd

Yikes! Den lista er fort lang! :hilarious: Men anbefaler bbhugme-gravidputa. Også se etter cosyfix ammepute brukt allerede! Den var gull når jeg lærte amming med første :Heartpink Andremann ble ammet mens jeg tørka treåringen på potta første uka, så læringskurven blir bratt :hilarious: Men uansett veldig verdt det med førstemann!
Skriver under på dette! Bbhugme og cosifix var uten tvil de aller beste kjøpene sist :happy:
Gleder meg til å sjonglere nyfødt med treåring, høres morsomt ut:hilarious:

Back
Topp