November 2025

det vet jeg ikke. Jeg har bare tatt begge hos fastlege :angelic: . Men du kan be om å ta blodprøver med to dagers mellomrom hos fastlege uansett. Da blir det totalt 3 da, inkludert den på Haukeland :shy: men er jo ikke nødvendig, men om det gir deg ro så kan det jo være noe å vurdere :love017
Etter litt nærmere ettertanke tror jeg at jeg lar vær for å ikke bli unødvendig bekymret, men tusen takk for tips og råd :happy::Heartred

Hei alle sammen
Hundemamma_92- 33- B1- OUS-Forsøk nr 1- Gonal-F, fyremadel, ovitrelle og cyclogest oppstart sprøyter 18.11, egguttak 03.12

Flere som sliter med bivirkninger på sprøytene? Siste 3 dagene har vært veldig slitsomme. Er ekstremt trøtt, kvalm hvis jeg spiser eller hvis jeg er sulten, puppene er veldig ømme, det stikker i magen og er ømt å ta på. Heldigvis skal jeg sette inn eggløsningssprøyten i dag
Hei, jeg gikk på rekovelle og fyremadel, og ble også veldig dårlig. Det var kjempetøft så føler med deg!

Fikk ikke tatt blodprøver jeg heller, men får time hos lege på tirsdag, og tok denne i går :angelic:. Kan nok flyttes over til gravid jeg også nå :shy:

Vedlegg

• 20251202_070330.jpg
    20251202_070330.jpg
    1,5 MB · Visninger: 36
I dag er det 12 dager etter eggløsningssprøyte, 10 dager etter uttak og 7 dager etter innsett, og denne dama her klarte ikke å vente mer før morgenurinen måtte testes. Svak strek, men absolutt en strek. Da kommer jeg jo til å måtte teste hver dag fremover. Som en litt absurd adventskalender:confused1 Hvor tidlig testet dere? Og det er vel ikke kjangs for at otrivellen fortsatt smitter av på prøver etter 12 dager?

Men I dag er det 12 dager etter eggløsningssprøyte, 10 dager etter uttak og 7 dager etter innsett, og denne dama her klarte ikke å vente mer før morgenurinen måtte testes. Svak strek, men absolutt en strek. Da kommer jeg jo til å måtte teste hver dag fremover. Som en litt absurd adventskalender:confused1 Hvor tidlig testet dere? Og det er vel ikke kjangs for at otrivellen fortsatt smitter av på prøver etter 12 dager?
Spennende! Det er veldig individuelt med otrivelle hvor lenge den henger igjen. For meg hang den igjen 14 dager +, test var negativ først ved 16 dager (testet ikke dag 15). Her er dag 14 på meg etter otrivelle, veldig svake streker men likevel streker:
IMG_5151.jpeg

Så jo, det er sjanse for at otrivelle henger igjen 12 dager etterpå, eneste måten å vite om det er graviditet er å teste daglig og se etter stigning. Hvis det er tydelig stigning så tyder det på at kroppen produserer hcg. Som du ser på mine tester er det litt variasjon i styrke men det er nok bare grunnet urinkonsentrasjon.

Håper masse for deg, men mitt beste råd er å ikke rope hurra før man ser tydelig stigning :smiley-angelic001 :Heartred

Basert på dette testet jeg ikke neste gang før 16 dpo, 18 dager etter otrivelle, for å unngå å bli lurt av otrivelle og skyggestreker. Samt også å leve mest mulig dager i uvissthet/håp frem til blodprøven.

Dokke som e gravide nå!! Hva har dere gjort etter innsett? Noe som dere tror hjalp?
Ligge dokke mest mulig i ro eller går dokke tur? Leste ein plass at å gå tur konne hjelpe? Vett jo me bara ska leva som normalt men æææh!

Dokke som e gravide nå!! Hva har dere gjort etter innsett? Noe som dere tror hjalp?
Ligge dokke mest mulig i ro eller går dokke tur? Leste ein plass at å gå tur konne hjelpe? Vett jo me bara ska leva som normalt men æææh!
Lev so normaly og tenk du er gravid. Obs på mat, ikke for tunge løft.. Bevegelse er bra.. :)

Har ikke gjort noe spesielt men jeg trente ikke siden klinikken sa at jeg ikke skulle trene hardt. Så har tatt en pause fra trening + fulgt kostholdsråd for gravide, men ellers levd som normalt :Heartred

Har liksom gjort begge deler. Første gang då va me overalt, va mye som skjedde så hadde nesten kje tid å tenka på at me hadde satt inn eingong.

Andre gang så blei eg sjukemeldte å holdt meg stortsett i ro.

Men tenke denne gangen vil eg gå tur, å spisa regelmessig og sunt. Det jere eg forsåvidt nå o da.

Har o dreve med yoga øvelser fra etter mensen te nå, som skal hjelpe på blodgjennomstrømmningen. (ja, blitt heilt saiko denne gangen) alle gode ting er 3!!! :Heartpink

Har virkelig trua for dette innsette... E akkurat der eg skal vær i min "egentlige" syklus o!
Har liksom kutta pepsi max heilt, kaffi heilt, og har begynt me multivitaminer og b vitamin, tok bara folat før... Så satse på det o hjelpe. Drikke eindel vann, å e obs på å drikka eindel.

Back
Topp