Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Er så kjent.Jeg skilles første svangerskapskontroll i morgen, me det ble avlyst pga sykdom. Fikk ny time 12. desember. Reagerte irrasjonelt og begynte å grine… det er vel noen hormoner ute og går da..![]()
Ja husk urinprøveJeg har første kontroll på torsdag, og lurer på hva det er som skjer på denne? Er jo 11 år siden sist så mulig ting har endret seg og ikke husker jeg heller hva som skjedde på første kontroll. Skal man for eksempel fortsatt ha med urinprøve til alle kontroller?
Tusen takkJa husk urinprøvetar blodtrykk, skriver opp all info og fyller ut helsekortet, henviser til fødeplass osv
![]()

Ja, det skal det. Gjorde det hos meg i alle fall og kunne følge med på hvor de lå an i løypa der ogsåJeg var og på første kontroll hos legen i dag. Men litt usikker på om han sendte henvisning til tidlig ul. Skal det ligge under henvisninger på Helsenorge?
Hmm rart. For han spurte om jeg ville ha det og hvilke fødeplass jeg ville ha. Men kanskje det bare tar litt tid før det kommer inn.Ja, det skal det. Gjorde det hos meg i alle fall og kunne følge med på hvor de lå an i løypa der også
Ja, det kan jo hende det tar litt tid. Kanskje han sender inn på slutten av dagen, at han tar kontortid da eller noe?Hmm rart. For han spurte om jeg ville ha det og hvilke fødeplass jeg ville ha. Men kanskje det bare tar litt tid før det kommer inn.
Ja får se hvis ikke så har jeg time hos jordmor neste fredagJa, det kan jo hende det tar litt tid. Kanskje han sender inn på slutten av dagen, at han tar kontortid da eller noe?

JaSKal man ha med helsekortet på ultralyd?

Jeg var hos fastlegen på mandag, da var jeg 9+1, og da tok hun de blodprøvene jeg skulle ha og henviste til både OTUL og OUL. Jeg var der også før uke 6, men da kunne hun ikke ta blodprøver, det skulle gjøres etter uke 6 slik jeg forstodJeg har ikke vært på kontroll enda og er 9+3
Husker fra sist at fastlegen ikke kunne gjøre så mye før uke 12 (når blodprøve skal tas)
Men burde kanskje bestille time slik at jeg blir henvist til OTUL