Nedtelling til ultralyder

Hvor langt på vei er du når OUL er? Har du ringt dem og informert hvor langt du vil være i svangerskapet?
Da vil jeg være 20+2, har ikke ringt de, tenkte jeg kanskje kom meg inn via venteliste :arghh: Fikk time til fastlegen i dag så kan høre litt med han

Da vil jeg være 20+2, har ikke ringt de, tenkte jeg kanskje kom meg inn via venteliste :arghh: Fikk time til fastlegen i dag så kan høre litt med han
Jobber på sykehus så vet litt hvordan det fungerer i de systemene. Dessverre blir man borte fra venteliste med bl a kort varsel så lenge man har en aktiv time. Så med mindre den du snakker med tar navnet ditt personlig ned på ett ark å følger med på eventuelle avbestillinger får du ikke vite om tidligere time. Anbefaler deg å ringe inn å høre om det finnes en løsning for deg. Og selvsagt snakke med fastlegen om han kan purre på tidligere time ❤️
Krysser!

Jobber på sykehus så vet litt hvordan det fungerer i de systemene. Dessverre blir man borte fra venteliste med bl a kort varsel så lenge man har en aktiv time. Så med mindre den du snakker med tar navnet ditt personlig ned på ett ark å følger med på eventuelle avbestillinger får du ikke vite om tidligere time. Anbefaler deg å ringe inn å høre om det finnes en løsning for deg. Og selvsagt snakke med fastlegen om han kan purre på tidligere time ❤️
Krysser!
Ååå men de har jo laget en egen påmelding inne på helsami sammen med timen :bookworm: så den fungerer ikke i praksis?
IMG_8173.jpeg
Uansett, takk for tipset :Heartpink

Jøss! Det der har ikke vi! Men herregud så kjekt! Ja da tror jeg det jeg skrev ikke stemmer ❤️
Ja, men spørs om den funksjonen virker da :pompus::hilarious: Legen sa jeg kunne prøve å ringe de uansett, for han fikk ikke gjort så mye med saken. Evt at de henviser meg til et annet sykehus her i nærheten med plass… så får prøve

Ja, men spørs om den funksjonen virker da :pompus::hilarious: Legen sa jeg kunne prøve å ringe de uansett, for han fikk ikke gjort så mye med saken. Evt at de henviser meg til et annet sykehus her i nærheten med plass… så får prøve
Når du ringer de kan du argumentere med at dersom de finner noe og vil sette opp til vekstkontroll, settes det ofte opp to uker senere. Men da er du allerede forbi grensen for abort. Eller om det skulle blitt oppdaget noe på ultralyden som krevde morkake- eller fostervannsprøve. Du rekker knapt få svar på prøvene før du må ta en avgjørelse. Dette er meeeget worst case scenario, men jeg har stått i det selv og unner ingen andre å oppleve det. Spisse albuer er dessverre nødvendig for å få oppfølgingen man har krav på

Back
Topp