November 2025

Nei, kun 4 totalt, det var en femte pose men den var 25 mm så den må de bare tømme.
Huff, det skjønner jeg er skikkelig nedtur.. Men håpet er heldigvis der likevel :Heartred jeg fikk også bedre resultat med menopur enn Pergoveris, så hvis jeg må ha en runde til vil jeg heller ha det.. Hadde også ganske ujevn vekst nå sist.

Huff, det skjønner jeg er skikkelig nedtur.. Men håpet er heldigvis der likevel :Heartred jeg fikk også bedre resultat med menopur enn Pergoveris, så hvis jeg må ha en runde til vil jeg heller ha det.. Hadde også ganske ujevn vekst nå sist.
Ja håpet er der, jeg finner det sikkert igjen snart :shy::Heartred Jeg skal jo egentlig ikke være lei meg for 4 eggposer, men jeg ble no det likevel da :dontknow Får be om noe annet enn Pergoveris neste gang, enten tilbake til Gonal-F eller Menopur/merforet :Heartred

Takk for tips og støtte :smiley-angelic003:Heartbigred godt å høre at flere har kanskje hatt dårligere respons på pergoveris. Er Meriofert og Menopur det samme bare ulikt merke eller noe?

Man trenger jo bare det ene gullegget… Ble bare skuffet når jeg håpte på bedre respons enn sist men så ble det dårligere, og siden befruktningsraten sist var 2 av 9 egg, så føltes det ikke at det var så stor sjanse med bare 4. Og er ganske kvalm idag så følte meg ikke helt klar for å fortsette til fredag. Men men, finnes verre ting i verden, det blir en bedre dag imorgen :Heartbigred Må jo tåle å være kvalm i 5 dager, hvis jeg har planer om p bli gravid og potensielt kvalm i to-tre måneder :angelic:
Skjønner at du føler deg skuffet…men kanskje kvaliteten er bedre enn sist! Jeg fikk også ut 9 sist men bare 3 befruktet og 1 ok nok til innsett dag 3. Denne gangen fikk jeg ut 6 etter noen dager ekstra med stimulering men av mye bedre kvalitet!

Jeg ventet i noen måneder på Ahus tidligere i år. Jeg fikk beskjed om at det var viktig at resultatet ble bra, så IVF poliklinikken på OUS ville egentlig ikke at vi skulle gjøre det privat siden legene i offentlig system gjør det oftere og dermed er mer rutinerte. Hvis vi hadde valgt privat så sa de fra OUS at vi burde grave i erfaringen til legen og ikke la noen som ikke har gjort sånn type operasjon på en stund gjøre det. Men hvis jeg hadde valgt på nytt så hadde jeg nok gått privat uansett. Endte opp med å vente flere måneder på operasjon og når de begynte å operere så var polyppen borte. De kan tydeligvis forsvinne av seg selv også.
Har hatt 3 ultralyder uten de har sett den polyppen, dukket plutselig opp på dagens kontroll. Kjipt, men er glad for at de ikke ønsker å ta sjansen når jeg har så få egg.
Tenker å høre hva Medicus tenker ang å få det gjort privat. Ringte Aleris for å høre hva prisen ville bli, og hun sa at det blir til sammen ca 5000kr siden jeg måtte ha kontroll før prosedyren. Noe som ikke er så ille pris synes jeg. Da slipper jeg også belastningen med uviss ventetid og 2,5 times reisetid hver vei.
For psyken min sin del hadde det vært greit å få det unnagjort iløpet av desember slik at jeg kan slappe av i julen.

Skjønner at du føler deg skuffet…men kanskje kvaliteten er bedre enn sist! Jeg fikk også ut 9 sist men bare 3 befruktet og 1 ok nok til innsett dag 3. Denne gangen fikk jeg ut 6 etter noen dager ekstra med stimulering men av mye bedre kvalitet!
Ja du har helt rett, jeg fikk bare 2 embryo sist med 9 eggposer, om kvaliteten er bedre så kan det potensielt bli like «godt» resultat som sist, altså to mulige innsett, bare ble litt lei meg og litt bekymret, men finner nok motet igjen snart :shy::Heartred

Det blir spennende å følge med :Heartbigred Jeg venter enda på brev angående om jeg har fått noe på frys, de sa de skulle melde dette dag 5, men ikke hørt noe, redd for det ikke er bra.
Jeg sendte de melding i dag fordi jeg hørte ikke noe mer etter innsett forrige onsdag, og de hadde glemt å sende ut brev!

Ja du har helt rett, jeg fikk bare 2 embryo sist med 9 eggposer, om kvaliteten er bedre så kan det potensielt bli like «godt» resultat som sist, altså to mulige innsett, bare ble litt lei meg og litt bekymret, men finner nok motet igjen snart :shy::Heartred
Sniker. Jeg fikk letrozol noen dager i starten av syklus siste runde. For å prøve å få posene til å vokse jevnt. Fikk også 2x Ovitrelle og 2x gonapeptyl for et siste «modningsdytt». Fikk 4 follikler, med egg i all, men et var ikke modent. 3 befruktet med icis. Et falt fra mellom dag 4 og 5. Fikk 2 fine blastocyster hvor den ene er i fryseren på medicus, og den andre har vært i magen i 24 uker og vokser og trives. Så det er mulig selv om det ikke er så mange eggposer, selv når man begynner å bli «voksen». Krysser fingrene for deg

Last edited:
Sniker. Jeg fikk letrozol noen dager i starten av syklus siste runde. For å prøve å få posene til å vokse jevnt. Fikk også 2x Ovitrelle og 2x gonapeptyl for et siste «modningssytt». Fikk 4 follikler, med egg i all, men et var ikke modent. 3 befruktet med icis. Et falt fra mellom dag 4 og 5. Fikk 2 fine blastocyster hvor den ene er i fryseren på medicus, og den andre har vært i magen i 24 uker og vokser og trives. Så det er mulig selv om det ikke er så mange eggposer, selv når man begynner å bli «voksen». Krysser fingrene for deg
Takk for at du deler din historie, felte noen tårer her nå og håper på like bra resultat for mine 4 follikler også :shy: :Heartbigred Jeg har bare fått 1 x ovitrelle men håper det skal være nok :smiley-angelic001 Kan jeg spørre hvilken hormonstimulering det var du gikk på?

Har hatt 3 ultralyder uten de har sett den polyppen, dukket plutselig opp på dagens kontroll. Kjipt, men er glad for at de ikke ønsker å ta sjansen når jeg har så få egg.
Tenker å høre hva Medicus tenker ang å få det gjort privat. Ringte Aleris for å høre hva prisen ville bli, og hun sa at det blir til sammen ca 5000kr siden jeg måtte ha kontroll før prosedyren. Noe som ikke er så ille pris synes jeg. Da slipper jeg også belastningen med uviss ventetid og 2,5 times reisetid hver vei.
For psyken min sin del hadde det vært greit å få det unnagjort iløpet av desember slik at jeg kan slappe av i julen.
Synes det høres ut som en god ide å ta det privat når det ikke var «så dyrt» :Heartbigred

Takk for at du deler din historie, felte noen tårer her nå og håper på like bra resultat for mine 4 follikler også :shy: :Heartbigred Jeg har bare fått 1 x ovitrelle men håper det skal være nok :smiley-angelic001 Kan jeg spørre hvilken hormonstimulering det var du gikk på?
Måtte inn i dagboka og sjekke, for hadde helt glemt opplegget. Men jeg fikk 5mg letrozol fra CD2-CD6. Pergoveris 300ie fra CD4. Ganirelix fra CD6. Satt trigger allerede på CD8 og hadde uttak CD10. De bestemte også totalfrys, fordi jeg hadde litt høy progesteron prøve før uttak, og fare for overmoden slimhinne. Så ble gravid på første syklus etterpå, med første fryseforsøk. Ved fryseforsøket fikk jeg også dobbel dobbel trigger, og brukte prednisolon og albyl e fra cd1. Prolutex og Cyclogest innsett (tror jeg). Sluttet med prednisolon i uke 10. Prolutex of Cyclogest i uke 12. Albyl-e skal jeg ha hele svangerskapet for å forebygge preeklampsi.

Hadde samme medisiner på forsøk 2, men da var jeg nok litt ivrig etter å starte. Hadde en kjemisk syklusen før, og hadde fremdeles hcg i blodet så jeg startet stimulering. Da hadde jeg 2 store follikler allerede på CD 4 eller 5. men fikk 1 Ovitrelle og 2 Ganirelix. Fikk ut ett egg. Men det ene egget ble også en høyt gradert blastocyst. Men ble satt inn på tynn slimhinne har jeg sett i etterkant. Selv om det ikke er noen garanti for at den blastocysten kunne blitt en baby, så her jeg likevel hatt god uttelling med Pergoveris og letrozol. Totalt 5 egg ut. 4 befruktet og tre toppgraderte blastocyster. Så kvalitet over kvantitet :Heartpink

Back
Topp