Fortelle om graviditeten

EkstraKjærlighetÅGi

Forelsket i forumet
Når forteller dere andre? For min del skiller jeg litt, så noen fikk vite med én gang, noen skal få vite etter bekreftet liv (tidlig privat ultralyd), og noen må vente til etter 12.uke :happy:

Noen som har gode idéer til hvordan man forteller det? F.eks til kommende besteforeldre?:dummy1::dummy::hello

Hvis vi kommer så langt så skal vi vente til 12 uker!

Graviditet 1: 10 uker - var 7 prøverørsforsøk
Graviditet 2: ved positiv test - SA
Graviditet 3: 12 uker
Graviditet 4: 7-8 uker til familie og 21 uker til resten
Graviditet 5: 8 uker - SA
Graviditet 6: 6 uker - SA
Graviditet 7: som er nå venter til uke 12.

Vi er litt usikre enda.. Forteller nok de nærmeste ganske snart, resten må pent vente til på nyåret regner jeg med. Tidspunkt for når jeg forteller det til sjefen kommer nok litt an på hvordan formen blir fremover :laughing002

Vi holder det hemmelig for alle fram til 24.desember. Så avslører vi det med et UL-bilde i gave til besteforeldre. Etter det er det fritt fram for alle andre å få vite. Hvordan vi avslører det for andre blir litt ulikt. Kommer til å gjøre det personlig med de vi anser som viktigst :joyful: :Heartred

Har er par venninner jeg har lyst til å si det til nå i november. Ellers hadde vi egentlig tenkt å vente til uke 12 med å si det til familien, men forrige uke fikk vi vite at svigerfar har fått kreft (vi fikk vite det samme dag som jeg fikk positiv graviditetstest ...) Så vi har lyst til å si det til han litt tidligere.

Vi holder det hemmelig for alle fram til 24.desember. Så avslører vi det med et UL-bilde i gave til besteforeldre. Etter det er det fritt fram for alle andre å få vite. Hvordan vi avslører det for andre blir litt ulikt. Kommer til å gjøre det personlig med de vi anser som viktigst :joyful: :Heartred
Jeg tenkte også på det med UL-bilde i gave til besteforeldre :p Syns det virker så koselig:love017 Kanskje med en liten ting med skrift på: bestefar/bestemor eller du/dere skal bli...:happy: Men vi feirer ikke jul med alle sammen, alle bor spredd over hele landet, og jeg vil gjerne se når de åpner, så jeg tror vi må se an når vi ser de forskjellige. Uten nødvendigvis å gjøre for stor forskjell på dem:scratch

Har er par venninner jeg har lyst til å si det til nå i november. Ellers hadde vi egentlig tenkt å vente til uke 12 med å si det til familien, men forrige uke fikk vi vite at svigerfar har fått kreft (vi fikk vite det samme dag som jeg fikk positiv graviditetstest ...) Så vi har lyst til å si det til han litt tidligere.
Uff, så trist å høre!:Heartred Jeg tenker i alle fall at en sånn positiv nyhet ville gjort utrolig godt oppi alt annet han og dere nå står i:Heartred

Regner med vi skriver det på årets julekort, ikke sikkert det viser på bildet men teksten bakpå :shy: hilsen fra oss 4, og knøttet i magen :shy: Hvis vi deler ut julekort rundt 1.desember så er jeg 10 uker :nailbiting::woot: Skal på privat TUL før julekortene bestilles da, så vi vet det er et bankende hjerte inni der :happy:

Vi tenker å gjøre neste det samme. Her skal hele gjengen (familien på begge sider) feire jul sammen, så det er en fin anledning :happy: Så tenkte vi å avsløre det ved at 3-åringen får en t-skjorter med "Jeg skal bli storebror" :joyful:

Vi har delt med 2 av mine venninner. Ene venninna fordi vi egentlig skulle få barn samtidig i mars, men min graviditet endte med SA. Og andre fordi vi følger «prøvereisen» til hverandre.

Så har jeg fortalt det til min mor, ellers ingen andre som vet. Venninnene mine visste det for øvrig før samboer, fordi jeg var så sjokka :eek:
Har bestilt TUL i slutten av november, ser vi et bankende hjerte og vi er på «termin» da så kommer vi til å dele til flere.
Forrige gang var vi på TUL, og så et bankende hjerte- men ble satt en uke tilbake.. dette samsvarte ikke med noe annet. Så jeg følte allerede da at noe var galt.. velger derfor å vente til uke 8 denne gangen.

Vel, jeg har nettopp takket ja til en ny rolle som kom veldig overraskende på, etter firmaet fullstendig ghostet meg. Da var nådestøtet allerede satt, og jeg fikk positiv test i dag, etter at jeg takket ja til rollen sist uke. Dette er en rolle jeg,
1: Hadde gitt opp håpet på
2: Har sendt inn over 250 søknader og fått tilhørende avslag for
3: Er drømmerollen
4: Har 6 måneders prøvetid
5: Er 3 dagers kjøretur unna, så vi flytter nå i slutten av november.

I tillegg blir jeg straks 41 år, så vi forventer overhodet whatsoever at det skulle være så enkelt å bli gravid.

Sååeh, både å takke nei til rollen samt å ikke gå videre med graviditeten er uaktuelt. Å gi beskjed til HR at de nå har ansatt en 40 åring som skal stifte ny familie, er også uaktuelt. Så nå er planen å holde det så hemmelig som mulig i ... tja... 7 måneder? Jeg er frodig, så mulig jeg får det til. Jeg kan også bruke store klær og fake at det er den naturlige stilen min. Layers og alt det der.

Nærmeste familie skal selvsagt også få beskjed, men her er jeg veldig usikker på når. Jeg har en familie som dessverre har mange store meninger om den minste ting, og det kan være veldig slitsomt og sårende. "Ja, men har du ikke tenkt på... men hva med... er du ikke for gammel.... kanskje du heller skal ta abort til du kommer på plass i den nye rollen og i den nye boligen - som du forresten ikke har". De er slitsomme. Samtidig hadde det vært fint med støtte fra en plass. Hans familie er ikke-eksisterende. Faren forlot han i tenårene og ingen vet hvor han er (privatetterforskere har ikke funnet han), og mora er et monster som ikke har fortjent tittelen mor. Så vi flytter til en ny plass, uten at vi kjenner noen. Så å si det til noen hadde vært fint. Å fortelle til HR før prøveperioden har gått ut? Nei takk, men kom gjerne med tilbakemeldinger. Så har jeg to tenåringer, så vi får se hva de sier når den tid kommer.

Nei, etter en utregning er jeg jo 9 måneder på når jeg har jobbet der i 6 måneder. Kan jeg i det hele tatt motta permisjonspenger i det hele tatt? :happy090. Da må jeg jo bare rive av plasteret og si det. Venter iallefall til etter NIPT test og til nyåret.

Har heletiden tiden tenkt at jeg skal si det når jeg er 12 uker på vei. Det er jeg om 4 dager.. noen vet det allerede.
Men kjenner jeg kanskje skal vente til tuol som er når jeg er 13+3 uker. Siden vi også skal ta nipt testen. Men ja er litt usikker. Blir veldig greit å kunne si det på jobben snart kjenner jeg.

Dere som har små barn fra før, hvor lenge venter dere med å si det til barnet? Jeg har allerede fortalt om svangerskapet til mine nærmeste, da det har vært til stor hjelp at noen har visst om det de gangene det har gått galt :Heartred

Nei, etter en utregning er jeg jo 9 måneder på når jeg har jobbet der i 6 måneder. Kan jeg i det hele tatt motta permisjonspenger i det hele tatt? :happy090. Da må jeg jo bare rive av plasteret og si det. Venter iallefall til etter NIPT test og til nyåret.
Jeg trodde reglene var at du må ha hatt jobb 6 av de siste 10 mnd, men trodde ikke det måtte være hos samme arbeidsgiver. Det kan nok uansett NAV svare på.

De andre tingene med ny jobb, og utfordringer i relasjonen til øvrig familie tenker jeg er slitsomt og kanskje til og med utmattende. Uansett, så vet dere best hva som er riktig for dere, så gode råd i den situasjonen har jeg dessverre ikke. Men sender en kjempe stor klem

Vi venter til etter TUL og NIPT før vinduer noe til familien. Fastlegen (som jeg også jobber med), 2 kollegaer vet om det. Fastlegen fordi jeg trenger oppfølging ifht økt risiko for blodpropp, og de to kollegaene spurte meg direkte, og jeg klarer ikke lyve. De fikk munnkurv

Vel, jeg har nettopp takket ja til en ny rolle som kom veldig overraskende på, etter firmaet fullstendig ghostet meg. Da var nådestøtet allerede satt, og jeg fikk positiv test i dag, etter at jeg takket ja til rollen sist uke. Dette er en rolle jeg,
1: Hadde gitt opp håpet på
2: Har sendt inn over 250 søknader og fått tilhørende avslag for
3: Er drømmerollen
4: Har 6 måneders prøvetid
5: Er 3 dagers kjøretur unna, så vi flytter nå i slutten av november.

I tillegg blir jeg straks 41 år, så vi forventer overhodet whatsoever at det skulle være så enkelt å bli gravid.

Sååeh, både å takke nei til rollen samt å ikke gå videre med graviditeten er uaktuelt. Å gi beskjed til HR at de nå har ansatt en 40 åring som skal stifte ny familie, er også uaktuelt. Så nå er planen å holde det så hemmelig som mulig i ... tja... 7 måneder? Jeg er frodig, så mulig jeg får det til. Jeg kan også bruke store klær og fake at det er den naturlige stilen min. Layers og alt det der.

Nærmeste familie skal selvsagt også få beskjed, men her er jeg veldig usikker på når. Jeg har en familie som dessverre har mange store meninger om den minste ting, og det kan være veldig slitsomt og sårende. "Ja, men har du ikke tenkt på... men hva med... er du ikke for gammel.... kanskje du heller skal ta abort til du kommer på plass i den nye rollen og i den nye boligen - som du forresten ikke har". De er slitsomme. Samtidig hadde det vært fint med støtte fra en plass. Hans familie er ikke-eksisterende. Faren forlot han i tenårene og ingen vet hvor han er (privatetterforskere har ikke funnet han), og mora er et monster som ikke har fortjent tittelen mor. Så vi flytter til en ny plass, uten at vi kjenner noen. Så å si det til noen hadde vært fint. Å fortelle til HR før prøveperioden har gått ut? Nei takk, men kom gjerne med tilbakemeldinger. Så har jeg to tenåringer, så vi får se hva de sier når den tid kommer.
Dette var mye greier på en gang! Skjønner godt hvis dette kan bli overveldende og stressende!:Heartred Hva med å dele det med noen der dere bor nå? Det går jo alltids an å holde kontakt selv om dere flytter. Og så ville jeg kanskje hatt en god prat med jordmor på det nye stedet, kanskje be om tips derfra? De er jo godt kjent med diverse grupper/kurs/tilbud i området som kan være et fint sted å få pratet om ting og kanskje bli kjent med nye folk :happy:

Dette var mye greier på en gang! Skjønner godt hvis dette kan bli overveldende og stressende!:Heartred Hva med å dele det med noen der dere bor nå? Det går jo alltids an å holde kontakt selv om dere flytter. Og så ville jeg kanskje hatt en god prat med jordmor på det nye stedet, kanskje be om tips derfra? De er jo godt kjent med diverse grupper/kurs/tilbud i området som kan være et fint sted å få pratet om ting og kanskje bli kjent med nye folk :happy:
Ja, det er veldig mye, men og veldig digg at ting er begynt å gå vår vei!

Jeg snakker ikke med så mange her jeg bor, men jeg har delt litt. Det er en som vet at vi startet prøvingen, men vi er ikke nære venner. Hun er allikevel en jeg stoler på, og som jeg har delt fine ting med.

Jeg fikk ringt til helsestasjon i dag og har fått time 11 desember for å snakke om NIPT test, så det blir bra. Syntes det er fint å kunne pakke og vaske samtidig, da det er mye jeg må gjennomgå og det får tankene litt vekk mens jeg holder på.

Back
Topp