En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett #3 ❤️

Betaler du 16.000 hver gang?
Nei forrige gang var det bare 9 000 bananer :bag: Men med all progesteron støtte til fersk og fryseforsøket tror jeg at jeg var oppe i 12 k totalt. De har skiftet medisin nå til en stimulering som har både FSH og LH hormon så det er dyrere (og forhåpentligvis bedre) hormonsprøyte :smiley-angelic001 Spurte ChatGPT hva årsaken kunne være til at de byttet medisin, og fikk svar at eldre kvinner kan ha nytte av LH støtte under stimulering i tillegg, ouch :blackeye::facepalm:

Nei forrige gang var det bare 9 000 bananer :bag: Men med all progesteron støtte til fersk og fryseforsøket tror jeg at jeg var oppe i 12 k totalt. De har skiftet medisin nå til en stimulering som har både FSH og LH hormon så det er dyrere (og forhåpentligvis bedre) hormonsprøyte :smiley-angelic001 Spurte ChatGPT hva årsaken kunne være til at de byttet medisin, og fikk svar at eldre kvinner kan ha nytte av LH støtte under stimulering i tillegg, ouch :blackeye::facepalm:
"Bare"

Er da større sjanse på p bli gravid no når du har vert gjennom to forsøk? Eller er da lika stor sjanse kvar gong? Er eit dumt spørsmål men tenkte litt på det at dei sier at dei fleste blir gravid etter x antall sykluser

Uff, brutalt :laughing002 Men det viktigste er at det funker!

"Bare"

Er da større sjanse på p bli gravid no når du har vert gjennom to forsøk? Eller er da lika stor sjanse kvar gong? Er eit dumt spørsmål men tenkte litt på det at dei sier at dei fleste blir gravid etter x antall sykluser
@Lillafrosk : her må du trå til du som er god på sannsynlighetsberegning :hilarious: Må bruke «ring en venn» og påkalle et klokt hode for å besvare dette Jeopardy spørsmålet :bookworm::Heartbigred

Den var ufin, haha :) Håper det klaffer nå :Heartpink

Uff, brutalt :laughing002 Men det viktigste er at det funker!
Ja brutalt er ordet :laughing002 Absolutt, det er det viktigste! Jeg la nettopp inn søknad om refusjon på helfo, så viser seg at totalt sett jeg har hittil brukt 30 k på medisiner. Man får refusjon på alt over ca 20 k. Og så koster det jo 400-1500 pr ultralyd/uttak/innsett osv i tillegg. Det er jo mye billigere enn privat, men det er ikke gratis heller :schocked028

Ouch! Får du noe refundert eller er alt av egen lomme? Helt ufattelig at ivf er så dyrt :dead:
Ja, får refundert medisiner over ca 20 k så det er jo bra :woot::Heartbigred Bra at det er sånn offentlig, men det er jo ikke billig heller, betaler 400-1500 kr også per UL sjekk/uttak og innsett sp blir litt ekstra! Pluss reise/parkering osv, så har sikkert brukt totalt 40 k hittil :blackeye:

@Lillafrosk : her må du trå til du som er god på sannsynlighetsberegning :hilarious: Må bruke «ring en venn» og påkalle et klokt hode for å besvare dette Jeopardy spørsmålet :bookworm::Heartbigred
@Tuuli sjansen er jo den samme for hvert forsøk, men når man bruker sannsynlighetsregning, så er det jo større sjanse for at det skal gå en gang i løpet av 3 forsøk, enn en gang i løpet av ett forsøk, om du skjønner.

Om du har f.eks 25% sjanse for å lykkes hver gang, så vil du ha den samme sannsynligheten for hvert forsøk.. men likevel 58% sjanse for å lykkes innen tre forsøk. Så du har jo totalt sett større sjanse for å lykkes, selv om man går inn i hvert forsøk med samme sannsynlighet.

Tatt vare på spesifiserte kvitteringer håper jeg? Mtp å få tilbake fra helfo
Ja har tatt vare på spesifiserte kvitteringer og sendt de inn! :smiley-bounce022 De tre første gangene jeg kjøpte medisiner (kjøpte de litt etter litt) så visste jeg ikke at jeg måtte ha spesifisert kvittering, men gikk inn igjen og så stemplet de og skrev under (apotekmannen kjente meg igjen også, han har bedd til gud og Allah (jeg tror ikke på Allah, men det gjør tydeligvis han) om å være med meg og at dette skal gå, verdens søteste farmasøyt :sad015:Heartbigred Men det står ikke legemiddelnavn, men varenummer så de kan sjekke på boots.no at det stemmer. Så håper det går igjennom. Ellers skal det gå ann å få apoteket til å skrive ut historikk og signere, jeg mistet en kvittering men da jeg gikk tilbake så skrev hun ut all historikk over en periode og signerte, da ble innsendingen mye enklere også med 1 kvittering istedetfor 3. Så håper det ordner seg for da får jeg 10 k tilbake nå iallefall :)

Men det var ingen som fortalte meg om spesifiserte kvitteringer i starten, altså det var flere som sa "ta vare på kvitteringene", både av venninner som har vært gjennom det og sykepleiere på klinikken. Jeg ante jo ikke hva det var så trodde selvfølgelig at det var nok med vanlig kvittering :bag: Selvøflgelig mitt ansvar å finne ut av, men tenker det er liksom en vesentlig informasjonsdeling når man er inne på temaet :hilarious:

@Tuuli sjansen er jo den samme for hvert forsøk, men når man bruker sannsynlighetsregning, så er det jo større sjanse for at det skal gå en gang i løpet av 3 forsøk, enn en gang i løpet av ett forsøk, om du skjønner.

Om du har f.eks 25% sjanse for å lykkes hver gang, så vil du ha den samme sannsynligheten for hvert forsøk.. men likevel 58% sjanse for å lykkes innen tre forsøk. Så du har jo totalt sett større sjanse for å lykkes, selv om man går inn i hvert forsøk med samme sannsynlighet.
Takk for god forklaring! :smiley-angelic003:bookworm::Heartbigred

CD 1 - 1.november :greet008

Da var endelig blødning kommet for fullt etter stopp på progesteron, og jeg kan vende nesa mi fremover mot ny behandling.
Første sprøyte settes imorgen kveld og uttak/innsett er planlagt i uke 46. Jeg gleder meg :love7

Dagens låt:
IMG_6076.webp

All I want for christmas is you, I don’t care about the presents underneath the christmas three :Heartbigred

Last edited:
Nå SKAL det gå, kjære du :love7 :smiley-bounce012 :greet008 :love017 :smiley-angelic001 Ligger noe i den der med JULEMAGI:rendeer:love017:santa

Back
Topp