En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett #3 ❤️

Lei meg for at det ikke ble julibaby, og at veien mot baby blir enda litt lengre.. men er sikker på at en dag er du i mål med en baby i armene :Heartred Håper du rekker en ny runde før jul!
Takk for omsorgen snille, jeg håper jeg også på ny runde før jul og at det går til slutt, jeg skal stå i det for sluttresultatet er så ønsket :smiley-angelic003 Hvordan går det med deg da? :Heartred

Sitter med tårer i øynene, er rundt samme alder som deg og har også hatt en veldig humpete vei med prøving, failing, pauser som innebar vi hadde det fint vi to (som i mitt tilfelle kun var for å beskytte meg selv tror jeg). Skal selv i gang med nytt IVF forsøk i Januar! Vill egentlig bare sende en styrkeklem, krysser alt jeg kan for IVF treffer neste gang!:Heartpink
Off - styrkeklem tilbake, det er tungt når klokken tikker og det er ingen barn i krybben, mens man humper avgårde på IVF reisen :sorry: :Heartbigred Det tar en ganske stor bit av en selv og av livet, og det føles som man er i en ventefase i livet som ikke er bra. Men det er ingen annen vei enn å tillate seg å bli skuffet og lei seg og deretter børste av seg og reise seg igjen og fortsette. Jeg er glad for å høre at du skal igang med nyt IVF forsøk i januar - jeg skal heie masse på deg og håper det klaffer for oss begge :smiley-angelic001:smiley-angelic003:Heartbigred

Dagen for HCG Blodprøve

Skal inn og ta blodprøve nå for å bekrefte 0 hcg nivå. Litt kjipt å reise 1 time for blodprøve og fortsatt med progesteron injeksjon og tabletter når man vet det ikke er noe der, men forstår jo at det må gjøres. Lille fine snøkrystallen som ikke ble noe av :sorry: :Heartred Gruer meg litt til å få telefon med negativt resultat på jobb idag, men må bare bite tennene sammen. Er alltid vondt å høre selv om jeg vet. Det blir iallefall spennende å høre om planen videre og når jeg kan starte opp med nytt forsøk. Hubby sier han kan fint vente til januar for han er klar for naturlige PP sier’n :happy112:sex Jeg for min del håper jo på nytt forsøk før jul, gruer meg til en jul uten at noe er på gang, når jeg egentlig skulle hatt en 1 mnds gammel baby i armene denne julen. Så en mager trøst er nye forsøk og sjanser før jul, det håper jeg veldig på :happy::Heartbigred

Jeg har ikke helt klart å henge med på alt som skjer på babyverden nå, har hatt behov for å distansere meg litt samtidig så det har vært hinsides travelt med mye som skjer på jobb og mye tankevirksomhet der. Men det har jo vært positivt å få litt mer fokus på livet og ikke bare babyprosjektet, det kan jo fort bli litt oppslukende. Det går egentlig ganske bra mentalt sett, selv om det kanskje ikke virker sånn utifra denne meldingen så går det jo egentlig bra og jeg har tro på at det skal gå til slutt :happy::Heartbigred

Jeg er verdens heldigste :Heartred

Jeg får starte på ny stimulering allerede nå på lørdag, de hadde en ledig spot til meg :sad010(<- gledestårer)

(Eller altså, jeg hadde vært verdens heldigste om jeg allerede hadde en baby, men utifra dagens situasjon føler jeg meg som verdens heldigste og er supertakknemlig for snille mennesker på fertilitetsklinikken som snur opp ned på ting for å skvise meg inn :shy: )

Hubby var ikke overbegeistret som meg (men glad selvfølgelig), han hadde sett for seg litt hankypanky men det blir jo en stund til det går ann :smiley-angelic006 Får menstruasjon imorgen når jeg slutter på progesteron og skal ikke ha samleie under stimulering så blir litt lenge for biffen å vente dessverre :smiley-ashamed005

Last edited:

Jeg får starte på ny stimulering allerede nå på lørdag, de hadde en ledig spot til meg :sad010(<- gledestårer)

(Eller altså, jeg hadde vært verdens heldigste om jeg allerede hadde en baby, men utifra dagens situasjon føler jeg meg som verdens heldigste og er supertakknemlig for snille mennesker på fertilitetsklinikken som snur opp ned på ting for å skvise meg inn :shy: )
Ååå, så gode nyheter!!!

Ååå så fint! Kor lang tid tar det å stimulere til du får egg ut? Har du gjort noke for å forbedre eggkvaliteten?

Ååå så fint! Kor lang tid tar det å stimulere til du får egg ut? Har du gjort noke for å forbedre eggkvaliteten?
Det tar ca 12 dager på kort protokoll som jeg skal ha :happy: Skal på ultralyd ca dag 10 og sjekke om de er fornøyd med stimulering, hvis de er fornøyd så blir det uttak på dag 12, og innsett på dag 15 (3 dagers embryo) eller dag 17 (5 dagers embryo). Så om 2-3 uker er det potensielt uttak og innsett om alt går etter planen :smiley-bounce022

Jeg har brukt Q10 for å potensielt forbedre eggkvalitet, men det er ikke sikkert det er det som er problemet hos meg, jeg har uforklarlig kvinnelig infertilitet :schocked028

Last edited:

Hubby var ikke overbegeistret som meg (men glad selvfølgelig), han hadde sett for seg litt hankypanky men det blir jo en stund til det går ann :smiley-angelic006 Får menstruasjon imorgen når jeg slutter på progesteron og skal ikke ha samleie under stimulering så blir litt lenge for biffen å vente dessverre :smiley-ashamed005
Kan du ikke ha samleie i det hele tatt under stimulering??? Det var rart o.o Her var det ikke noe slikt, selv ikke før uttak - annet enn at jeg spekulerer i om det var anbefalt å spare opp et par dager for mannens del. Akkurat det husker jeg ikke. Men var ikke noe forbud mot sex :bag:

Uansett utrolig fint at du fikk ny runde stimulering med en gang ❤️❤️

Kan du ikke ha samleie i det hele tatt under stimulering??? Det var rart o.o Her var det ikke noe slikt, selv ikke før uttak - annet enn at jeg spekulerer i om det var anbefalt å spare opp et par dager for mannens del. Akkurat det husker jeg ikke. Men var ikke noe forbud mot sex :bag:

Uansett utrolig fint at du fikk ny runde stimulering med en gang ❤️❤️
Ja jeg mener sist de sa ikke samleie under hormonstimulering :oops: Men nå ble jeg usikker så det må sjekkes opp i!! Stakkars biffen er utsultet på kjærleik og nærheit :hilarious:

Edit: ja jeg fikk vite på opplæringstimen at vi ikke skulle ha samleie, ref notatene mine under :pompus: Men det er veldig forskjellig praksis, jeg har fått beskjed om kun 30 min rolig gåtur, mens venninnen min som tar lett 130 kg i knebøy og 70 kg i benkpress har fått beskjed «du kan trene som normalt» på st olavs :blackeye:
Så da er jeg på mine daglige rusleturer i bestemor-tempo mens hun får løfter tonnevis av vekter som en strong(wo)man :bored:

IMG_6056.jpeg

Last edited:
Ja jeg mener sist de sa ikke samleie under hormonstimulering :oops: Men nå ble jeg usikker så det må sjekkes opp i!! Stakkars biffen er utsultet på kjærleik og nærheit :hilarious:

Edit: ja jeg fikk vite på opplæringstimen at vi ikke skulle ha samleie, ref notatene mine under :pompus: Men det er veldig forskjellig praksis, jeg har fått beskjed om kun 30 min rolig gåtur, mens venninnen min som tar lett 130 kg i knebøy og 70 kg i benkpress har fått beskjed «du kan trene som normalt» på st olavs :blackeye:
Så da er jeg på mine daglige rusleturer i bestemor-tempo mens hun får løfter tonnevis av vekter som en strong(wo)man :bored:

Vis vedlegget 473454
Ser det er litt forskjellig, ja. Jeg tenker, i og med dere ikke fikk proppfullt med befruktede egg sist, så er det neppe noe fare for at eggene plutselig løsner og det blir femlinger liksom. Hvis det er det de tenker på. Evt så må jo kondom være innafor.
Forstår jo man ikke skal ha sex rett etter uttak, dog - siden man har åpne sår på innsiden etter nåla, og risikerer infeksjon. Men skjønner ikke hvorfor man ikke kan ha før. :p

Så gode nyheter!! Når ting nå en gang ble som de ble er jo det beste å få starte opp med en gang. :gen014

Ps: jeg spurte spesifikt om trening og fikk ingen restriksjoner så lenge jeg lyttet til kroppen, kun fått beskjed om å avstå fra sameie ifb med risiko for ohss etter uttak.

Åååh, så fantastisk bra du får startet opp forsøk og blir satt på stimulering med én gang:gen014:happy093. Heiia alle de fantastiske gulleggene to be:chicken::love017✨

Det tar ca 12 dager på kort protokoll som jeg skal ha :happy: Skal på ultralyd ca dag 10 og sjekke om de er fornøyd med stimulering, hvis de er fornøyd så blir det uttak på dag 12, og innsett på dag 15 (3 dagers embryo) eller dag 17 (5 dagers embryo). Så om 2-3 uker er det potensielt uttak og innsett om alt går etter planen :smiley-bounce022

Jeg har brukt Q10 for å potensielt forbedre eggkvalitet, men det er ikke sikkert det er det som er problemet hos meg, jeg har uforklarlig kvinnelig infertilitet :schocked028
Wow så om ca 2-3 uker alt så kan du ha nytt innsett allerede!

Ja kvaliteten trenger ikkje å vere eit problem men det er bra for alle som ønsker å ha barn å ta vare på seg sjølv :happy:

Ser det er litt forskjellig, ja. Jeg tenker, i og med dere ikke fikk proppfullt med befruktede egg sist, så er det neppe noe fare for at eggene plutselig løsner og det blir femlinger liksom. Hvis det er det de tenker på. Evt så må jo kondom være innafor.
Forstår jo man ikke skal ha sex rett etter uttak, dog - siden man har åpne sår på innsiden etter nåla, og risikerer infeksjon. Men skjønner ikke hvorfor man ikke kan ha før. :p
Ja, jeg tror og det er greit i starten av stimulering, eller altså rett etter menstruasjon er ferdig. På slutten av stimuleringen er man jo stinn og føler seg ikke helt i slaget for en omgang i høyet :hilarious: Så biffen får kanskje få seg en runde rundt CD6 :sex Ingen fare for femlinger her nei laughing6

Så gode nyheter!! Når ting nå en gang ble som de ble er jo det beste å få starte opp med en gang. :gen014

Ps: jeg spurte spesifikt om trening og fikk ingen restriksjoner så lenge jeg lyttet til kroppen, kun fått beskjed om å avstå fra sameie ifb med risiko for ohss etter uttak.
Ja absolutt, og hvis ikke hadde det blitt venting til januar så det hadde vært litt tøft :blackeye:

Jeg og tror det er ok med litt trening selv under stimulering, man orker jo ikke å perse når man er så stinn, men litt løfting av vekter i rolig tempo bør jo være greit. Det er mer raske bevegelser man er redd for pga risiko for vridning av eggstokkene, har jeg hørt iallefall :happy:

Wow så om ca 2-3 uker alt så kan du ha nytt innsett allerede!

Ja kvaliteten trenger ikkje å vere eit problem men det er bra for alle som ønsker å ha barn å ta vare på seg sjølv :happy:
Ja det stemmer! Så det er veldig bra med kort protokoll, tar ikke lang tid og er veldig skånsomt. De som må ha lang protokoll er det verre for, tar lengre tid og flere bivirkninger dessverre…

Helt enig med deg, lurt å være på sikre siden uansett og ha gjort det man kan gjøre :smiley-angelic001

Back
Topp